Головна > Досвід > Повальний аутлет: хто в Україні працює у форматі Outlet і як це впливає на продажі
Повальний аутлет: хто в Україні працює у форматі Outlet і як це впливає на продажі

Повальний аутлет: хто в Україні працює у форматі Outlet і як це впливає на продажі

Форс-мажорна ситуація, в якій опинилася країна через пандемію COVID-19, посилила тренд на розумне споживання. Однією з кращих відповідей ринку на такий запит споживачів став аутлет-формат магазинів.

Цей текст доступний також російською мовою

Через пандемію COVID-19 мало хто з рітейлерів зміг уникнути падіння продажів. Відновлення докарантинних оборотів ринок чекає не раніше зими і це оптимістичний прогноз. Ситуація вимагає від роздрібних гравців швидких рішень і, щоб хоча б частково зберегти обороти, ті кинулися посилювати діджитал-складову свого бізнесу. Втім, це не єдине рішення, до якого вдається рітейл: щоб успішно позбавлятися від залишків колекцій, що накопичилися в карантин, і залучити ще більш широку аудиторію, бренди запускають у всьому світі аутлети. RAU розібралася у кого в Україні вже запущений цей формат і дізналася, наскільки він може спрацювати в період наступаючої кризи.

Своєчасний хід

В Україні аутлет-формат – явище досить рідкісне. Малопримітні поодинокі магазини не часто стають орендарями великих торгових центрів, а єдине в країні аутлет-містечко Мануфактура не стало надпопулярним у брендів і покупців. Тим не менш, переформатований ТРЦ Караван Outlet успішно заповнюється і демонструє непогані показники.

“Через аномально теплу зиму і весну, яка не принесла сплеску купівельної активності, через пандемію, рітейлери накопичили великі залишки. Тому вони готові збільшувати частку аутлет-торгівлі, або приступати до неї, якщо раніше в такому форматі не працювали. Зокрема, ТРЦ Караван Outlet зараз знаходиться в переговорному процесі з десятком брендів, які готові розміщуватися на довгостроковій основі або у форматі pop-up”, – розповіли RAU в торгово-розважальному центрі.

ТРЦ Караван Outlet спеціалізується виключно на розпродажах, і дає можливість операторам представити свої стокові колекції в одному торговому об’єкті. До його відкриття такі магазини частіше можна було зустріти лише в стріт-рітейлі і тільки у вигляді загальних стоків, на зразок RED, Privet Outlet, MassMart, G-Outlet та інших. З монобрендових фірмових аутлетів навряд чи збереться жменька помітних, серед них – Intertop Outlet, Birka, Ultrashop, а також Puma, adidas і деякі інші. Саме спортивний рітейл активніше за всіх інших працював в цьому напрямку, і ще до початку кризи ризикнув зайняти топові майданчики в торгово-розважальних центрах під дисконтні магазини.

Спортивний інтерес

Intersport, який відкрив перший аутлет ще два роки тому, планує найближчим часом відкрити в Києві найбільший магазин такого формату. “Нинішня весна повинна була стати дуже активною в плані нових відкриттів. Однак, як і більшість компаній, ми перенесли свої активності на кілька місяців. Але 2020 рік без нових магазинів не залишиться. Плануємо влітку і восени, якщо життя знову не внесе корективи, відкрити кілька нових проектів. У планах відкриття найбільшого аутлета в Україні в місті Києві”, – говорить директор Intersport Україна Юлія Максименко.

За її словами, більшість компаній переглянули свої замовлення на наступний сезон і істотно їх скоротили. У компанії прогнозують падіння ринку спорттоварів від 10% до 30% в порівнянні з минулим роком.

На випередження спрацювала всеукраїнська мережа Sportmaster, яка відкрила дисконтний магазин на третьому поверсі ТРЦ Dream Town в кінці травня. “Ідея відкрити Sportmaster Outlet з’явилася задовго до карантину. Ми повинні були відкритися в березні, але карантин вніс свої правки в наші плани», – розповів RAU директор магазину Sportmaster Outlet Олександр Пархоменко.

Площа нового об’єкта мережі склала 1400 кв. м. Товар сюди звозять з усіх торгових точок в Україні, тому в асортименті може бути не повна розмірна сітка, унікальні речі в одному екземплярі і товари старих колекцій. Середній розмір знижки в дисконтному магазині становить -50%. Втім, аутлет магазин залишиться поки єдиним у своєму роді в мережі.

«У магазинах Sportmaster залишається не так багато стоків. І лише завдяки тому, що торгових об’єктів у всеукраїнській мережі вже більше 30-ти, на численні прохання наших покупців і з’явилася можливість відкрити дисконтний магазин Sportmaster Outlet», – заявили в компанії.

Наскільки виправдає очікування об’єкт такого формату – в мережі поки не готові коментувати, але однозначно очікують, що криза внесе свої корективи в продажі.

Старий новий тренд

Незважаючи на те, що аутлет-магазини присутні далеко не в кожній мережі, зниження цін на старі колекції залишається одним з ключових рішень, до якого планують вдатися українські рітейлери. Згідно з дослідженням платформи Ringostat, для повернення клієнтів 48% компаній мають намір пропонувати спецпропозиції для постійних покупців, 35% – використовувати акції та знижки, 22% – надавати частину послуг безкоштовно. І лише 16% нічого не робитимуть.

У виграші залишаються ті, кому не доведеться вимушено вдаватися до подібних рішень і приведуть клієнтів, які шукають знижки, в свої дисконтні торгові точки.

“Формат аутлет дуже розвинений в Європі, але в Україні він тільки набирає обертів. Якщо орієнтуватися на еталонний бізнес-кейс, то на десять класичних магазинів повинен припадати один аутлет”, – вважає Юлія Максименко.

Втім, першим аутлетом SuperStep став вже п’ятим магазин, відкритий в Україні. На експерименти з форматом йдуть і інші рітейлери. Український підрозділ великого турецького fashion-бренду Colin’s запустив в лютому поточного року інтернет-магазин colins.ua, в асортименті якого не тільки поточні колекції, а й аутлет-товари. А LC Waikiki вже відкрив свій перший регіональний аутлет-магазин, розташований в ТРЦ Наша Правда в Дніпрі.

“Форс-мажорна ситуація, в якій опинилося наше суспільство, посилила тренд на розумне споживання, спонукала людей шукати додаткові можливості заощадити. Аутлет-формат повністю відповідає такому запиту”, – вважають в ТРЦ Караван Outlet.

Читайте також –

В одному човні: як поводилися ТРЦ з орендарями в період карантину і після нього

Про автора
Николай Маранчак

Журналист / Head of Digital Marketing Ассоциации ритейлеров Украины

Всі статті від автора