Тверезий розрахунок: мережа виномаркетів Поляна закрила свій останній магазин

Тверезий розрахунок: мережа виномаркетів Поляна закрила свій останній магазин

10.07.2019 01:35
  160
rau

На піку розвитку компанія управляла 36-ю магазинами в Києві та деяких обласних центрах, але останні роки втрачала позиції на ринку і закривала свої об’єкти.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Як пише портал Новое Время, останній магазин мережі Поляна, який знаходився на вулиці Глибочицькій у Києві, був закритий трохи більше місяця тому. Номери телефонів, зазначені на сайті мережі Поляна, не відповідають, а приміщення центрального офісу та магазину по вул. Обсерваторна, 12 А, зараз здається в оренду за 300 000 грн в місяць. Мережа пропрацювала близько десяти років, однак останнім часом відчувала великі проблеми: відтік покупців, втрата кращих локацій, закриття торгових точок.

Перший магазин Поляна відкрився в 2009 році, через два роки після появи першого спеціалізованого магазину алкоголю GoodWine. Мережа тоді належала компанії Марком – офіційному дистриб’ютору коньяку Hennessy і близько 70% вин з обох Америк. Марком належала підприємцю Іллі Грінбергу. Проект дуже динамічно розвивався – в 2013 році мережа управляла 35-ма магазинами не тільки в Києві, а й у містах-мільйонниках. «Мережа планувала розвиватися по франчайзингу. Вимоги до бізнесменів, які хотіли відкривати магазини під ТМ Поляна, були дуже жорсткими. Тому компанія уклала всього один-два договори на розвиток під її брендом», – розповів НВ Бізнес глава директорату Асоціації франчайзингу України Андрій Кривоніс.

Крім Поляни, Грінберг розвивав мережі магазинів з продажу елітних продуктів харчування Delight, Маленький принц, а також володів столичним рестораном Lavinia.

Проблеми у бізнесмена почалися після 2014 року. У цей період закрилися мережі магазинів і ресторан, потім Марком втратив право на ексклюзивну дистрибуцію Hennessy в Україні. З роздрібних мереж залишилася тільки Поляна, але сам Грінберг неодноразово підкреслював, що вже не має відношення до цієї мережі. Зараз компанія Поляна Україна Груп, за даними Єдиного реєстру юридичних осіб, належить Сергію Токарєву та британської компанії «Мідоу Холдинг Енд Ресонсез Ел Пі». Отримати коментар Грінберга НВ Бізнес не вдалося: він живе і працює за межами України.

На думку опитаних виданням експертів, Поляна допустила декілька помилок. «У мережі була дуже швидка експансія, при якій складно контролювати бізнес. Кожному магазину потрібен сильний керівник, але знайти їх складно. Мережа росла в кількості, але продажі, наскільки мені відомо, не збільшувалися. Це була дуже нестабільна модель», – говорить співвласник мережі GoodWine Дмитро Кримський. Він згадує, що один з магазинів Поляна розташовувався в Києві прямо напроти GoodWine по вул. Мечникова. Конкуренти навіть домоглися перенесення пішохідного переходу, щоб «було зручно відразу з GoodWine потрапити в Поляну». Але просто скопіювати роботу – недостатньо для того, щоб вивести бізнес в прибуток.

Мережа Поляна не потрапила в формат, який користувався найвищим попитом, вважає Андрій Кривонос. «Вони не дотягували до площі й асортименту GoodWine, але в той же час були більше, ніж популярний зараз OkWine», – розповідає він.

Поляна робила ставку на власний імпорт, рідко працювала з постачальниками на стороні, що позначалося на асортименті компанії.

У цій ситуації дуже складно боротися з конкурентами – іншими мережами з продажу алкогольних напоїв та супермаркетами, деякі з яких самостійно завозять алкоголь. «Конкуренція на ринку дуже жорстка і зараз необхідно постійно працювати з покупцями через соціальні мережі, пропонувати новинки, проводити акції», – каже директор мережі OkWine Ірина Дейнега.

«У найближчі роки ми будемо спостерігати один за одним такі «тихі прощання». Як би хто не пояснював, причина у всіх одна – зростання якісної конкуренції. Період заповнення порожнечі та кількісної конкуренції пішов в минуле, правила ведення бізнесу різко змінилися. Ринок помилки більше не прощає. Розмір не рятує. У тих, хто не зрозумів це або не готовий, є два варіанти: якщо пощастить – продати бізнес, якщо не пощастить – «тихий відхід», – прокоментував новину у себе на сторінці в Facebook співзасновник і СЕО компанії DYB Ігор Гут.

Джерело: Новое Время

Читайте також –

Наїлися: чому столичні ресторатори масово розпродають або закривають заклади


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку