Подвоїти силу: як українські рітейлери приваблюють нових клієнтів та збільшують продажі за допомогою колаборацій

Подвоїти силу: як українські рітейлери приваблюють нових клієнтів та збільшують продажі за допомогою колаборацій

21.11.2023 09:00
  1310
Дарія Осіїк

Колаборація брендів Ponchyk Boy та Техно Їжак, лімітовані колекцій Intertop у колаборації з іншими потужними брендами, колаборації ювелірного дому SOVA, партнерство українського модного бренду KseniaSchnaider з Adidas та інші.

Українські бренди вміють об’єднуватись заради спільних проектів, які генерують трафік, стимулюють продажі, збільшують впізнаваність компаній, а тепер ще й допомагають збиради кошти благодійним фондам. 

Крім того, зараз колаборації допомагають брендам показати свої цінності, реалізувати запит аудиторії на нові сенси та показати свою причетність до важливих подій країни. RAU зібрала найяскравіші приклади колаборацій представників українського рітейлу та суміжних галузей цього року.

 Найнеочікуваніша колаборація брендів Ponchyk Boy та Техно Їжак 

У вересні цього року у ЦУМ Київ відкрився заклад Ponchyk Boy та Техно Їжак. Засновники назвали новий формат Айфончик та Пончик, де гості можуть насолодитись пончиками та придбати різноманітні аксесуари і новинки техніки Apple.

Як повідомили RAU, Айфончик та Пончик – перший такий формат в Україні та світі. “Тут ви можете випити кави та перекусити, поки вам міняють скло на айфоні чи налаштовують новий гаджет”, – розповідають засновники. Спеціально для центрального універмагу шеф-кухар Ponchyk Boy Олексій Маурін розробив новинку – золотий шоколадний пончик Том. 

Для мережі Ponchyk Boy це вже третій заклад, відкритий в Києві за останні півтора року. А для Техно Їжака — четвертий великий магазин у центрі столиці. Дизайн простору розробив архітектор Микита Фіоктістов. До цього він працював над флагманськими магазинами Техно Їжака у Харкові та Києві та над закладами Улюблений дядя, ЖЗЛ, Італійська редакція та іншими.   

Корнер став першим у ЦУМ магазином з технікою Apple та аксесуарами для неї. У ньому будуть доступні усі сервіси та послуги, які пропонує Техно Їжак. Зокрема, серію авторських чохлів власного дизайну. Також засновники обіцяють спеціальні ціни свої товари.

Intertop — лідер з колаборацій

Чи не найактивніше силу колаборацій використовує мережа Intertop, яка цього року вже  встигла створити спільні проекти з вітчизняним анімаційним фільмом “Мавка. Лісова пісня”, популярним музичним гуртом Kalush Orchestra та молодим модним брендом CHER’17.  

Звичний для мережі формат партнерства з іншими брендами — випуск лімітованих колекцій одягу, які продаються в магазинах Intertop. Як стверджує Chief Marketing Officer Intertop Марія Самплавська, колаборації — це ефективний засіб розвитку на fashion-ринку України, який допомагає залучити нових клієнтів та нарощувати продажі. 

Важливо, що кожна колаборація Intertop окрім комерційної вигоди також несе важливі для сьогодення сенси.

У березні цього року Intertop випустив лімітовану колекцію одягу Intertop x Mavka, яка складалася переважно з футболок, спортивних светрів та шоперів з унікальним дизайном за мотивами мультфільму для дітей та дорослих. На одягу було зображено ключових персонажів – Мавку, Жабокиця, Чорну лелеку, Шустя, Гука та інших, а також руни та автентичні українські орнаменти.

Марія Самплавська зазначила, що колекція Intertop x Mavka була створена для поширення української культури та мистецтва у світі та, звичайно, для залучення нових шанувальників: “Партнерство з Мавкою було дуже важливим для Intertop, як для провідного українського fashion-рітейлера, адже цей проект підкреслює зв’язок компанії з національною культурою, нашу підтримку таких значущих дитячих проектів та української мультиплікації”.

На початку травня Intertop також випустив лімітовану колекцію з гуртом Kalush Orchestra. Ця ексклюзивна колаборація, яка об’єднала моду та музику.

В колекцію увійшли чоловічі та жіночі речі, зокрема, футболки, шорти, культові рожеві панами, топи та взуття з дизайном від гурту. Зазначалось, що колаборація бренду і переможців торішнього конкурсу Євробачення відобразила дух сьогодення та показала любов до української музики і віру у перемогу. 

“Ми раді, що наша співпраця з Intertop поєднала у собі не тільки моду, а й українську музику. У своїй творчості ми прагнемо до пошуку нових стилів звучання та сенсів. І в цій колаборації один з головних сенсів – це віра у нашу скору перемогу”, — сказав лідер Kalush Orchestra Олег Псюк.

У травні Intertop також запустив колаборацію з молодим модним брендом CHER’17, з яким рітейлер створив лімітовану лінійку взуття. До дропу увійшли балетки, сандалі, босоніжки та шльопанці, які продавались як в магазинах Intertop, так і в магазинах CHER’17.

Зазначалось, що ця колекція взуття була створена для українок, які цінують поєднання комфорту, стилю та елегантності. Крім цього, в рамках колаборації бренди випустили рекламну кампанію, в якому взяли участь відомі українські блогери Анна Трінчер, Саша Бо і власне засновниця бренду CHER’17 Таня Парфільєва. 

Вишукані колаборації ювелірної мережі SOVA

Для ювелірного бренду SOVA колаборації також є звичним маркетинговим інструментом приваблювання нових клієнтів та стимуляції продажів. 

Так, у лютому цього року ювелірний дім SOVA та бренд Frolov презентували продовження колаборації For Love, яка мала благородну мету — збір кошти на турнікети для зупинки критичних кровотеч для громадської організації парамедиків “Госпітальєри”.

Прикраси колекції — каблучки, кафи, підвіси та кольє — мають форму анатомічного серця, символу бренду Frolov, у різних його інтерпретаціях. Флагманом колекції став акцентний каф-серце, який повторює форму вуха. Прикраси унісекс і були створені таким чином, аби не обмежувати клієнтів у способах комбінацій і варіантах використання.

“Це вже третя наша колаборація з Frolov. Щоразу ми намагаємося привертати увагу до важливих соціальних тем та наповнити творчу співпрацю глибоким змістом. Цього разу це оперативна медична допомога в гарячих точках України, яка так необхідна нашим військовим. В колекції втілено різні виконання анатомічного серця, ніби відображення кожного українця, який наближає перемогу”, — пояснила генеральний директор ювелірного дому SOVA Людмила Сова

Презентація колекції відбулась у День всіх закоханих під час відкриття оновленого фірмового бутика SOVA у ЦУМ. 

Клієнти могли приміряти прикраси нової колаборації та познайомитися із засновником та креативним директором бренду FROLOV Іваном Фроловим, який особисто упаковував всі покупки клієнтів в лімітоване пакування, залишаючи відтиск червоного сургуча з фірмовим анатомічним серцем. 

Вже у березні бренд презентував нову колаборацію. Цього разу SOVA у партнерстві з українським анімаційним фільмом «Мавка. Лісова пісня» створив колекцію ювелірних прикрас, яка натхненна історією прадавнього Магічного Лісу. 

Кожна прикраса цієї колекції оздоблена смарагдовою емаллю, яка світиться у темряві. Бренд SOVA вперше використав цю техніку, аби надати колаборації магічного звучання та відобразити історію Чарівного Лісу. Для того, аби прикраси яскраво світили, їх достатньо “зарядити” під сонячним промінням або ультрафіолетовим світлом. 

У колекцію увійшли моносережки, кафи, каблучки, підвіс, кольє-трансформери та браслети, що виконані у білому та жовтому золоті. У колаборації втілені флористичні мотиви з рухливими елементами, які перегукуються з рослинами Магічного Лісу, які колихаються від “мови вітру”. Деталі у вигляді листочків відтворені як в прикрасах, так і на їх застібках.

Реалізація запиту на сенси: колаборації БФК Gulliver

Директор з маркетингу БФК Gulliver Катерина Жураківська розповіла, що після початку повномасштабного вторгнення росії запити аудиторії суттєво змінились. Незважаючи на те, що масові заходи та концерти залишаються затребуваним, оскільки люди потребують розради та дозвілля, до якого вони звикли ще у довоєнний час, разом з тим їм необхідна додаткова мотивація та сенси перебування в ТЦ. 

Одним з інструментів реазізації цих запитів стали цікаві колаборації, які дозволяють реалізувати цікаві проекти, що привертають увагу, розважають та розширюють горизонти відвідувачів. Зокрема, зараз БФК Gulliver активно співпрацює з київськими музеями, які також знаходяться у складних умовах.

Мета цієї колаборації: привернути увагу цільової аудиторії до української культури та історії, і допомогти музеям знайти своїх відвідувачів. Минулого року БФК Gulliver створив три проекти: з Музеєм видатних діячів української культури, з Музеєм історії міста Києва, разом з Музеєм шістдесятництва відкрили виставку робіт української художниці Любові Панченко.

Цього року одним із найпопулярніших наших проектів БФК Gulliver став Музей Науки, який реалізувався у партнерстві з Малою академією Наук України з 31 березня по 30 червня

Музеї науки був безкоштовним, щоб його відвідати потрібно було просто попередньо зареєструватися на сайті БФК Gulliver. “За три місяці цей проект відвідало понад 16 000 людей з 10 областей України, ми отримали 70 публікацій в медіа. Реєстрацію на подію, яку ми відкривали за три тижні до події, закривалась за три дні. До нас приїжджали цілили класами, групами, також у нас були інклюзивні групи. Загалом нас мабуть відвідали усі школи Києва, а також шкільні групи з різних областей”, – розповіла PR-менеджер БФК Gulliver Катерина Шпачук

Ще однією вдалою колаборацією БФК Gulliver стало партнерство з музичним фестивалем Atlas. Цього року ця музична подія проходита саме на території Gulliver, який отримав потужний додатковий трафік і довів, що музичні події можна безпесно проводити на території торговельного центру. Так, на випадок повітряної тривоги зробили в укритті додаткову сцену з музичним обладнанням, щоб безпечно продовжити концерт.

Важливо, що фестиваль мав і благодійний компонент: під час його проведення було зібрано 2 млн грн, які організатори передали благодійному фонду Твоя опора на придбання медичного обладнання Київської міської лікарні. 

Синергія світових рітейлерів та молодих амбітних брендів: колаборації KseniaSchnaider з Adidas та української компанії DIAME з італійським ювелірним домом Crivelli.

Все звичнішим стає партнерство потужних світових брендів з молодими і амбітними компаніями. Такі колаборації є вигідними для обох сторін, адже так відомі бренди отримують доступ до молодої аудиторії, увагу якої завоювати не так просто, а молоді компанії значно підвищують впізнаваность свого імені та отримують доступ до нових ринків.

Цього року головною сенсацією для українського модного ринку стало партнерство українського бренду деніму KseniaSchnaider зі світовим гігантом спортивного одягу та взуття Adidas. Перша спільна колаборація брендів сталась у липні цього року, коли компанії спільно представили колекцію одягу, взуття та аксесуарів під назвою Trefoil. Зазначалось, що колекція із українським лейблом відкриває новий погляд на фірмові образи Adidas. 

Партнерство виявилось настільки успішним, що у вересні бренд KseniaSchnaider представив на Fashion Week у Лондоні нову колекцію і другий дроп у колаборації з Adidas.

Цього разу речі з колекції були створені за допомогою штучного інтелекту.

Ще однією неочікуваною колаборацією стала співпраця української компанії DIAME (офіційний представник преміальних європейських ювелірних брендів на українському ринку та основоположник ніші інвестиційних коштовностей в Україні) з люксовим італійським ювелірним домом Crivelli, які цієї осені спільно створили унікальну лінійку прикрас. 

Колекція прикрас складається з підвісів із діамантами, виконаних у формі назв українських міст. Також є прикраси із написами “I loveUA”, “Home” та іншими знаковими фразами. “Кожна прикраса з колаборації — це емоційний та яскравий спогад в серці кожного, хто колись бував у сучасному Києві, вальяжній Одесі, строгому Харкові, серйозному Дніпрі та святковому Львові. Підвіс I loveUA — це спогад-скарб про всю Україну, який хочеться носити ближче до серця. Кожен виріб колекції інкрустований діамантами, що також резонує з ідеєю міцності та сили духу українців, – йдеться у описі колекції.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку