Торгівля – основа економіки: скільки податків сплатили рітейлери за рік великої війни
За 12 місяців минулого року компанії з різних галузей роздрібної торгівлі заплатили більше 90 млрд грн податків, 40% з яких прийшлося на food-рітейл.
Як показало дослідження, проведене Асоціацією рітейлерів України на основі даних офіційної податкової звітності, наданої компаніями сфери торгівлі за 2022 рік, загальна сума сплачених податків перевищила 90 млрд грн.
Серед дев’яти основних галузей української роздрібної торгівлі, включаючи сферу розваг, виділяється галузь продуктового рітейлу. Зокрема, FMCG-оператори заплатили в бюджети всіх рівнів суму, яка перевищує 35 млрд грн. Це становить близько 40% від загального результату, який показала вся українська роздрібна торгівля.
Нагадаємо, що до війни рітейл знаходився в топ-5 найбільш прибуткових галузей економіки України. Незважаючи на втрати, яких зазнали мережі під час повномасштабного вторгнення (приміщення, обладнання, товарні запаси на складах тощо), українська торгівля продовжує відновлюватися та забезпечувати міцний економічний тил. Й хоча ця динаміка не відповідає відновленню прибутків у порівнянні з довоєнним часом, галузь лишається одним із головних джерел бюджетних надходжень, оскільки найбільша частка податків, які потрапляють до бюджетів усіх рівнів, припадає на ПДВ, ПДФО (податок на доходи фізичних осіб) та акцизний податок. Тобто податків на споживання та оплату праці.
І той факт, що найбільша частина сплаченої суми податків у бюджети всіх рівнів припадає саме на продуктовий рітейл, пояснюється досить легко, так як споживання товарів першої необхідності – це головний пріоритет у населення. Продуктовий рітейл демонструє наочний приклад стійкого соціально-орієнтованого бізнесу, фактично ставши форпостом продовольчої безпеки країни.
В цьому контексті також варто відзначити дані опитування, проведеного Асоціацією рітейлерів України серед 57 мереж-членів RAU, які до початку активних бойових дій об’єднували 10 016 торгових точок. Зокрема, воно показало, що за 2022 рік виплати до бюджетів усіх рівнів представників дев’яти галузей рітейлу склали 56,6 млрд грн. І більшу частину цієї суми так само складають податки, сплачені компаніями продуктового рітейлу. На другому місці опинилися продажі палива. Загалом у опитуванні були представлені компанії з секторів продовольчого та непродовольчого рітейлу, аптечні мережі, АЗК, ювелірні магазини, мережі з продажу одягу та взуття, електроніки та побутової техніки, будматеріалів та розважальні центри.