Один з мільйона: в чому переваги та недоліки роботи на маркетплейсі
Починаючи онлайн-торгівлю, кожен підприємець замислюється над тим, який канал для продажів йому використовувати. Хтось біжить на маркетплейси або в соцмережі, а хтось створює свій сайт і продає виключно через нього.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як вибрати своє «місце сили» для ефективних продажів в колонці для RAU розповідає засновник платформи для створення інтернет-магазинів Хорошоп Ігор Стольницький.
Майбутнє за маркетплейсом
Маркетплейси – це великі гравці онлайн-ринку, які дають клієнтам можливість скористатися своїми потужностями за обумовлену комісію при продажі кожного товару. Найбільші інтернет-магазини, наприклад, Amazon і Aliexpress, генерують близько 50% світових онлайн-продажів.
В Україні цифри з продаж не такі великі, але все ж. Торгові майданчики за типом Rozetka, Prom, Bigl вкладають величезні ресурси у впізнаваність та просування. За рахунок цього у них великий трафік, яким можуть скористатися продавці.
Плюси використання маркетплейсу
- Охоплення великої аудиторії
Використовуючи маркетплейс як канал продажів, ви охоплюєте аудиторію, яка вважає за краще замовляти всі товари в одному місці, а не шерстити в пошуках простори інтернету. Трохи статистики відвідуваності маркетплейсів: Rozetka – 44,7 млн в місяць, Prom – 42 млн, Bigl – 7,6 млн.
- Потужність просування
Оскільки маркетплейси вкладають великі ресурси в свою впізнаваність, продавці можуть використовувати її для себе. За багатьма популярними запитами, саме їхні товари знаходяться вгорі органічної видачі та в числі оголошень у контекстній рекламі.
- Великий досвід
Маркетплейси щодня стикаються з величезною кількістю клієнтів. Завдяки цьому, у них вже є перевірені схеми роботи, адекватні вимоги по клієнтському сервісу, досвід опрацювання негативних відгуків і вирішення подібних ситуацій. Цей досвід вони передають продавцям у вигляді рекомендацій і вимог. Адже від цього залежить репутація і заробіток продавця, та, як наслідок, самого торговельного майданчика.
Маркетплейс чи власний інтернет-магазин
На старті власного бізнесу потрібно вибирати платформу для онлайн-продажів: маркетплейс або власний інтернет-магазин. Наша відповідь – власний інтернет-магазин. І ось кілька причин чому.
- Не така жорстка конкуренція
Безумовно, конкуренти у вас будуть, тільки якщо ви не вибрали унікальну нішу для продажів. Але покупці бачитимуть лише ваші товари, в той час, як на маркетплейсі ваш товар знаходиться поруч з подібними у конкурентів. І єдиним способом виділитися буде демпінг цін, що далеко не вигідно для бізнесу.
- Своя база клієнтів
Якщо у вас свій сайт, ви можете спілкуватися зі своїми клієнтами, розповідати їм про новинки за допомогою email-розсилок, повертати їх на сайт ремаркетингу і допродувати товари, які кинули в кошик, але забули купити. На маркетплейсі такої можливості немає.
- Додатковий канал продажів
Працюючи тільки на торгових майданчиках ви втрачаєте додаткові можливості. У той час як з власного сайту ви можете вивантажити всі товари на маркетплейс, що дасть можливість вашому бізнесу збільшити обсяг продажів.
- Підвищення лояльності до бренду
Вкладаючи бюджети в рекламу, SEO та таргетинг на своєму сайті, ви підвищуєте впізнаваність свого бренду. А роблячи все це на маркетплейсі – просто допомагаєте просувати велику площадку.
- Надійність
Вибираючи маркетплейс, як єдину площадку продажів, ви повинні враховувати ризики. Наприклад, майданчик може підняти тариф, посилити правила користування і т.д. В такому випадку, співпраця може стати невигідною, і ви втратите бізнес. З власним сайтом ви не обмежені зовсім і можете використовувати маркетплейс, як додатковий канал продажів.
Власний сайт — це просто
Створити свій власний інтернет-магазин не так складно, як здається на перший погляд. Для цього необов’язково витрачати тисячі доларів і кілька місяців на написання сайту. Це довго, дорого, а також вимагає регулярних змін і витрат людино-годин. Замість цього ви можете створити сайт на платформі для інтернет-магазинів. Цим ви мінімізуєте свої ризики втратити бізнес і відкриваєте додаткове джерело продажів, вивантажуючи товари з сайту на маркетплейси.
Автор: Ігор Стольницький, засновник платформи для створення інтернет-магазинів Хорошоп.
Читайте також –
Епіцентр у партнерстві з Mriyar запустять маркетплейс з продажу автозапчастин