Орендні ставки в торгових центрах Києва повертаються на докризовий рівень
Зростання вартості оренди на ринку торгівельної нерухомості столиці спостерігається уже другий рік поспіль.
За даними консалтингової компанії JLL, за 2-й квартал 2018 року максимальні орендні ставки в якісних торгових центрах Києва збільшилися на 12% і перевищили $1 140 за кв. м у рік ($95 за кв. м у міс.). Зростання ставок триває протягом двох років після того, як в 2015 році вони впали до мінімального значення.
«Максимальні орендні ставки майже досягли докризового рівня 2010-2013 років, коли вони становили $1 150-1 200 за кв. м у рік. Значне зростання пов’язане з обмеженою пропозицією, з якою зіштовхуються як існуючі рітейлери, що активно розвиваються на ринку, так і нові компанії, які виходять на ринок. Нові бренди прагнуть відкривати свої магазини в найбільш успішних об’єктах, однак знайти необхідну площу в таких торгових центрах нелегко», – зазначає Катерина Весна, керівник відділу торговельних площ компанії JLL (Україна).
Можливості для розвитку обмежені невисоким введенням нових площ. За 2-й квартал загальний обсяг торговельних площ у Києві зріс лише на 15 000 кв. м: ринок поповнився торговим центром «Смарт Плаза Політех». «Ми не очікуємо збільшення пропозиції у 2-му півріччі 2018 року, оскільки з високою ймовірністю терміни реалізації анонсованих раніше проектів будуть перенесені на більш пізній період – на 2019-2020 роки. У результаті сукупний обсяг введення ТЦ в 2018 році буде дорівнювати результату 1-ї половини року – 49 000 кв. м. При цьому введення, що прогнозується на 2019 рік, на сьогодні перевищує 250 000 кв. м, при завершенні всіх анонсованих проектів це стане рекордом для ринку торгових центрів Києва», – коментує Дарина Кулага, аналітик компанії JLL (Україна).
Незважаючи на появу нового об’єкта на ринку, частка вільних площ у 2-му кварталі продовжила зменшуватися, знизившись на 0,3 в.п., до 4,2%. Введений на початку квітня ТЦ «Смарт Плаза Політех» вже до кінця кварталу заповнився на 95%, тому його вплив на середній рівень вакантності був несуттєвим. За прогнозом аналітиків компанії JLL, у 2-му півріччі вакантність буде знижуватися і далі та досягне 3,5% до кінця 2018 року.
Зниження вакантності підтримується високою активністю рітейлерів. Так, у 2-му кварталі на київському ринку з’явилося чотири нових міжнародних бренди: турецький бренд одягу Koton відкрив перші магазини в ТРЦ Lavina Mall та ТРЦ Sky Mall, товари для дому іспанської Zara Home і бутик шведської марки дитячого одягу Livly – у ТРЦ Gulliver, турецький бренд одягу DeFacto – у ТЦ Globus 1. Крім цього, ряд операторів, присутніх на ринку, розширювали свою мережу, серед них Under Armour, Lush, L’Occitane, а Reserved відкрив флагманський магазин у ТЦ «Globus 2».
Читайте також –
Орендний прес: через підвищення ставок в ТРЦ українські мережі закривають магазини