Головна > Досвід > Інновації > Досвід Magnum Cash&Carry: як впровадження “Системи управління асортиментом” збільшило обіг мережі на 8%
Досвід Magnum Cash&Carry: як впровадження “Системи управління асортиментом” збільшило обіг мережі на 8%

Досвід Magnum Cash&Carry: як впровадження “Системи управління асортиментом” збільшило обіг мережі на 8%

Як міжнародна компанія Consulting for Retail впроваджувала першу в Казахстані Систему управління асортиментом і як це працює.

Цей текст доступний також російською мовою

Міжнародна компанія Consulting for Retail – партнер Асоціації Рітейлерів України – успішно реалізувала проект з індивідуального формування асортименту в рітейлі. Інноваційна “Система управління асортиментом” була впроваджена в мережі найбільшого рітейлера Казахстану Magnum Cash&Carry. У чому особливість даної системи і як вона працює – в матеріалі RAU.

Система була впроваджена в рамках процесу трансформації IT-інфраструктури компанії. Основні завдання нововведення: організація більш якісного формування асортименту і товарного запасу, збільшення товарообігу по кожній категорії товару. Як повідомляють в компанії Consulting for Retail, цих цілей вдалося досягти відразу за двома пілотними категоріями.

У чому особливість даної системи і як вона працює

Кожен магазин мережі індивідуальний. Переваги відвідувачів того чи іншого маркету залежать від безлічі факторів. Саме тому підхід формування асортименту в кожній окремо взятій роздрібній точці повинен бути персоналізований. І основою такого підходу служать дані про переваги покупців.

Система управління асортиментом шукає схожі патерни в поведінці клієнтів в кожному з магазинів, збираючи магазини в групи, пов’язані між собою схожою поведінкою покупців по кожній окремо взятій категорії.

Наприклад, системою формується група магазинів, на основі даних про перевагу покупцями імпортного пива. Інша група формується на основі любові покупців до карамельних цукерок та ін. Після чого система формує добірку товарів, які максимально задовольнять покупців в кожній з категорій, враховуючи і ті товари на ринку, які раніше не продавалися в мережі, але потенційно перспективні.

В результаті такого прогнозування формується асортимент, який максимально задовольняє попит за категоріями в кожному магазині. Він підібраний системою з урахуванням доступного поличного простору, що в свою чергу спрощує процес побудови планограм, так як для кожного товару система розраховує необхідну кількість фейсінгів.

Такий підхід допомагає категорійним менеджерам з легкістю формувати оптимальний асортимент на полиці і товарний запас на складі.

Результати впровадження

«У рамках пілота ми вирішили попрацювати над двома флагманськими категоріями – пиво і підгузники. Концепція тестування результатів була досить простою – ми провели оптимізацію асортименту за обраними категоріями і розгорнули результати на шість пілотних магазинів, результати ж оцінювали щодо продажів магазинів-маркерів, які ми, в свою чергу, ретельно підібрали по набору ключових параметрів. В результаті пілота, загальний приріст обороту склав більше 8%, що, безумовно, підтверджує ефективність роботи інструменту. На поточний момент ми приступили до оптимізації та впровадження управління асортиментом інших категорій” – розповів про результати проекту Максим Безруков, старший менеджер проекту компанії Magnum Cash&Carry.

Після успішного впровадження пілотного проекту компанією Consulting for Retail, керівництво Magnum Cash&Carry прийняло рішення розгорнути систему на всі категорії товарів. Вже зараз можна прогнозувати, що це допоможе значно збільшити прибуток і товарообіг мережі.

Довідка. Magnum Cash&Carry — найбільша торгово-роздрібна мережа Казахстану, входить в десятку найбільших приватних компаній країни. Основною діяльністю є реалізація товарів широкого вжитку. Мережі належить 60 торгових комплексів різного формату (гіпермаркети, супермаркети і магазини «Magnum-express» малого формату) в дев’яти містах Казахстану.

Consulting for Retail – міжнародна консалтингова компанія, яка надає послуги з оптимізації процесів логістики, категорійного менеджменту (управління асортиментом і викладкою), ланцюжків поставок і управління людським ресурсами через бізнес-консалтинг і впровадження IT-рішень для рітейлу.

Про автора