Аналітика Colliers: оператори розваг в ТРЦ України та Східної Європи

Аналітика Colliers: оператори розваг в ТРЦ України та Східної Європи

22.01.2020 08:05
  344
Виктор Нагорский

Порівняльний аналіз компанії Colliers International про те, скільки кінотеатрів, фітнес-клубів, а також розважальних і дитячих центрів представлено в українських ТРЦ і найближчому зарубіжжі.

Цей матеріал доступний російською мовою

У дослідженні компанії, представленому на виставці Mapic 2019, були досліджені ринки 13-ти країн Центральної та Східної Європи, серед яких Україна, Албанія, Білорусь, Болгарія, Хорватія, Чехія, Естонія, Угорщина, Латвія, Литва, Польща, Румунія і Словаччина. Аналітика компанії дозволяє скласти загальне уявлення про сегмент розваг в торгово-розважальних центрах, насиченість ринку і його потенціал.

«Отримані дані ясно вказують на те, що індустрія розваг – одна з тих, які динамічно розвивалися протягом останніх кількох років. Девелопери та власники торгових центрів все більше усвідомлюють, що інноваційна та приваблива розважальна пропозиція є невід’ємною частиною кожного торгового центру, незалежно від його географічного розташування», – відзначають в Colliers International.

За даними фахівців компанії, на ринку розваг в торгових центрах переважають кінотеатри і фітнес-клуби, але є й інші концепції розваг, що поступово займають вагоме місце в структурі tenant-mix ТРЦ. Серед них дитячі ігрові центри, танцювальні студії, боулінг, квести, батутні парки, оздоровчі центри та інше.

Якщо говорити про український ринок торговельної нерухомості, то в професійних ТРЦ країни представлено більше розважальних і дитячих центрів – 121 і 71 відповідно. У той час як кінотеатри (35) і фітнес-центри (21) куди рідше працюють в структурі торговельних центрів. Для порівняння, в сусідній з Україною Польщі кількість операторів розваг і дозвілля в ТРЦ розподілена набагато більш рівномірно. При цьому і кінотеатри, і фітнес-центри займають вагоме місце в структурі орендарів польських ТРЦ.

Слід зазначити, що з розрахунку кількості жителів на один кінотеатр в ТРЦ, Україна і Білорусь сильно відстають від інших країн Центральної та Східної Європи. В Україні на один кінотеатр в торговельному центрі припадає більш ніж 1,2 млн осіб, тоді як в Польщі – 0,3 млн, а в Естонії – 0,1 млн.

Схожа ситуація спостерігається і в сегментах “спорт” і “діти”. В Україні на один фітнес-центр в ТРЦ припадає близько 1,5 млн осіб (більше тільки в Албанії – 2,4 млн), а на один ДРЦ в торговому центрі – більше 94 000 дітей у віці до 14 років (більше тільки в Чехії – 113 000).

Трохи краще в українських ТРЦ з представленістю розважальних центрів. За даними Colliers, на один РЦ в торговому об’єкті в нашій країні припадає приблизно 348 000 чоловік. В Угорщині, Албанії та особливо Румунії цей показник вищий за український. У той же час в Литві, Естонії та Хорватії – менший як мінімум втричі.

«Очікується, що зростання нової пропозиції буде найбільшим за останні 10 років. Найбільш активно розвиваються кінотеатри, які стали набагато більш прибутковими завдяки якісному контенту кіноіндустрії, новим технологіям і додатковим послуам (міні-маркети, ресторани, бари тощо). Здоровий спосіб життя – ще одна помітна тенденція в Україні в останні 3-4 роки. Саме тому кілька основних операторів розвивають фітнес-клуби з аквазоною в торговельних центрах. Найбільш активним гравцем є мережа Sport Life», – підкреслив директор департаменту торговельної нерухомості Colliers International (Україна) Ігор Заболоцький.

«Реалізація інноваційних концепцій відпочинку та розваг – досить складне завдання, яке вимагає зміни ставлення до ведення бізнесу в секторі торговельних центрів і розуміння ролі цього виду функцій. Саме ринок а, точніше, – клієнт буде вирішувати, як будуть розвиватися ці концепції в торгових центрах. Клієнти, завдяки тому, як вони живуть і витрачають гроші, будуть збільшувати частку орендарів відпочинку та розваг у загальній площі торгових центрів. Дозвілля – це саме те, що мотивує споживача припинити робити покупки онлайн вдома і виходити на вулицю», – резюмує Катаржина Мічніковська (Katarzyna Michnikowska), Associate Director Research and Consultancy Services, Colliers International Poland.

Читайте також –

Олександр Фіалка, RDA: 5 принципів переосмислення ТРЦ та світові тренди в реконцепції торгівельних центрів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку