Онлайн не пройде: чому торгівля не піде з офлайну, а тільки зміцниться

Онлайн не пройде: чому торгівля не піде з офлайну, а тільки зміцниться

12.08.2021 08:30
  1330
Володимир Тиравський

Розвиток e-commerce робить більш помітними та значущими проміж іншого й переваги офлайн-рітейлу, додаючи торгівельним об’єктам додаткову інвестиційну привабливість.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Минулий рік з його локдаунами та кризами став справжнім випробуванням для офлайн-рітейлерів – ринок загальмувався, інвестори призупинили угоди, а купівельна спроможність населення знизилася. Ці фактори спровокували бурхливий розвиток e-commerce, яке змусило багатьох думати, що торгівля ось-ось повністю піде в мережу, а торгівельні точки на вулицях стануть пережитком. На думку Микити Корнієнка, засновника інвестиційної платформи комерційної нерухомості SimpleEstate, офлайн-торгівля змінить свій вигляд: «на вулицях» залишаться далеко не всі рітейлери, але їх інвестиційна привабливість тільки зміцниться. RAU пропонує дізнатися, які для цього є підстави.

Офлайн має що протиставити онлайну

Щоб конкурувати зі швидкістю та зручністю покупок онлайн, гравці ринку “цегляної” торгівлі змушені трансформуватися й адаптуватися до нової реальності. Так, наприклад, сучасні торгівельні центри розвивають унікальні концепції вражень, змішують цифрові та фізичні формати, які неможливо перенести в онлайн – іншими словами, класичний retail перетворюється в retailtainment.

Зараз в ТРЦ можна знайти не тільки магазини одягу, продуктів, техніки та іншого, а й ресторани, кінотеатри, салони краси, коворкінг, спортзали, аквапарки, катки та інші розважальні заклади. Для більшого комфорту активно використовують і технології: поступово в найбільш просунутих торгівельних точках з’являються голосовий виклик ліфтів, модернізовані системи оплати та самохідні візки для товарів.

Купівля товарів сама по собі може бути цікавим досвідом, і в цьому плані офлайн має більше простору для фантазії. Так, британський Nike активно гейміфікує свої промоакції за допомогою доповненої реальності: покупець може навести камеру телефону на товар, і знайти на екрані заховану знижку. А в окремих бутіках Tommy Hilfiger в примірочних є розумні дзеркала – вони допомагають підібрати відповідний одяг і аксесуари.

Стріт-рітейл завжди залишиться затребуваним

Власники таких об’єктів можуть набагато менше переживати через конкуренцію з онлайн – стріт-рітейл залишається затребуваним для ситуативних і спонтанних покупок: навіть придбавши товари на тиждень в онлайн-маркеті, мешканці будинку все одно будуть заходити в крамничку на першому поверсі, а прогулюючись головною вулицею міста, забігати в аптеку або булочну. Тому з інвестиційної точки зору об’єкти стріт-рітейлу – найбільш стабільна і надійна категорія торгівельної нерухомості.

По-перше, в таких об’єктах «сидять» орендарі, що задовольняють базові потреби людей, які навіть під час кризи матимуть виручку і будуть здатні оплачувати оренду. І навіть у разі їх відходу легко можна знайти нового орендаря, особливо якщо об’єкт розташований у вдалій локації і має універсальне планування.

По-друге, низька вартість дозволяє інвесторові навіть з невеликим інвестиційним чеком знайти вигідну пропозицію на ринку.

По-третє, через високий попит з боку приватних інвесторів і невеликого розміру об’єктів, така нерухомість дуже ліквідна – її можна продати швидко і без втрати вартості.

За матеріалами: New Retail

Читайте також –

В мережі й наяву: найгучніші переходи світових і вітчизняних рітейлерів з онлайну в офлайн


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку