Бар’єр недовіри до онлайн-шопінгу подолано: що купують українці – дослідження Gradus

Бар’єр недовіри до онлайн-шопінгу подолано: що купують українці – дослідження Gradus

31.01.2022 08:00
  1433
Дарія Осіїк

Українці відмовляються від набутої 2020 року звички жорстко економити, вони готові витрачати знову. Хоча рівень стресу, що відчувається, залишається стабільно високим, він перетворюється на фон. Які ще споживчі настрої демонструють дослідження?

Читати російською мовою

У сукупності 89% міських жителів, які користуються інтернетом, купують онлайн. Можна стверджувати, що бар’єр недовіри до онлайн-шопінгу подолано, інфраструктуру для обробки замовлень, отримання та повернення товару створено – пише MMR з посиланням на результати опитувань у мобільній панелі Gradus. Єдина поки що не так охоплена інтернет-покупками категорія — це продукти харчування (всього 16% купують їх онлайн, хоча майже 7% стверджують, що 2021-го почали купувати їжу в інтернеті частіше). Найбільше в інтернеті купують одяг/взуття (42%), гаджети, комп’ютери та аксесуари до них (34%), засоби гігієни та догляду (31%), косметику та парфумерію (30%) та дрібну побутову техніку (30%).

Хоча режим економії, що включений на початку пандемії, залишається і в 2022 році, споживання активізується. Причому вікова група 55-64 купує так само активно, як і люди 18-54 років. За даними Держстатистики, середня зарплата за рік зросла на 19,2% (листопад 2021-листопад 2020) і щомісяця динаміка позитивна, люди відчувають, що грошей у руках стає більше.

Відмова від імпульсних покупок, що відбулася минулого року, продовжиться, тим більше, що частіше такі покупки робилися в офлайн-магазинах. Буде більше прагнення оптимізувати бюджет і купувати раціональніше, “за списком”.

Якщо раніше розумне споживання було скоріше необхідністю, на “тражирство” не вистачало грошей, то зараз купувати раціонально стало звичкою. Також українці намагаються скорочувати обсяги та кількість купленого, 30% відмовилися від дорогих брендів, віддаючи перевагу товарам локального виробництва. Загалом, злам інерції споживання продовжується, відкриваючи нові можливості для маркетингу. Наприклад, в останню “чорну п’ятницю” ми побачили, що українці вже не так цікавляться технікою, як у попередні роки, натомість на кілька позицій піднялися категорії “канцелярія”, “книги” та “декор для дому”.

У дослідженнях Gradus брали участь 1000 повнолітніх громадян України, які заповнюють анкети у мобільному додатку Gradus. Онлайн-панель Gradus є репрезентативною, що відображає структуру населення міст України з кількістю жителів понад 50 000, у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном.

Читайте також –

Прогноз SAS: головні тенденції рітейлу у 2022 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку