Omni Campus про запуск корпоративних інновацій: кейс Justin

Omni Campus про запуск корпоративних інновацій: кейс Justin

09.07.2019 03:59
  731
Іван Зайцев

Покрокова інструкція від Omni Campus: запуск корпоративних інновацій на прикладі акселерації портфельної компанії Fozzy Group – поштового оператора Justin.

Цей матеріал також доступний російською мовою

У грудні 2017 року корпоративний акселератор Omni Campus звернулася компанія Fozzy Group з бажанням створити свій логістичний продукт для ринку. Як ідея втілилася в реальність всього за 7 місяців, розповідає Ганна Снітко, співзасновник бізнес-акселератора Omni – Campus.

Відрізняйся або помри

Ми почали з економічного та галузевого дослідження ринку й усвідомили, що послуга доставки досить монополізована. Є кілька великих гравців, і створити їм конкуренцію, навіть з істотними інвестиціями, важко:

  • Нова пошта – надає швидкий та якісний сервіс
  • Укрпошта – робить доставку навіть у найвіддаленіші куточки України
  • Meest Express – конкурентний низькими тарифами на міжнародному ринку без додаткового митного навантаження.

За нашими розрахунками, щоб зайняти хоча б 8% ринку, необхідно було б доставляти більше 18-25 млн посилок в рік або 50 000 посилок на день. А як писав Джек Траут: «Компанії, які не знаходять свої відмінності від інших, неодмінно помруть. Занадто висока конкуренція. Щоб вижити, потрібно відшукати нішу, де ви будете лідером». Ми прийшли до висновку, що треба якось міняти клієнтський досвід і дати нову цінність клієнтові.

Проаналізуйте ваших конкурентів, виділіть їх переваги, створіть нове поле битви. Не варто боротися на території конкурентів.

Ключову перевагу ми визначили – інноваційність. План був створити інноваційні автоматизовані відділення майбутнього. Але виявилося, що у нас в країні дуже низький рівень користування нововведеннями, особливо у віддалених регіонах. Наприклад, за даними Google, проникнення смартфонів в Україні на рівні всього 57%.

В результаті поміняли концепт і виділили шість етапів як базу для його створення:

  1. Мобільність і гнучкість. Відділення повинно бути мобільним і встановлюватися за 3 години на просторі максимум 3 кв. м в будь-якому магазинчику біля дома, а для початку роботи досить “включити його в розетку”.
  2. Бізнес-модель, яку складно скопійувати конкурентам. Більш вигідна та прозора тарифікація, яку можна порівняти з моделлю за передплатою. Клієнти могли б один раз оплатити річну підписку і надалі отримувати замовлення фіксованого обсягу безкоштовно.
  3. Унікальний клієнтський досвід. Інтерфейс клієнта такий же, як і у оператора. Спочатку оператор навчає, потім допомагає, а потім клієнт може впоратися з отриманням і відправкою замовлення 24/7.
  4. Програмний апаратний комплекс. Електроніка, програмне забезпечення та конструкція повинні бути інтегровані в єдине ціле.
  5. Енергоефективні бізнес-процеси. Кожен метр відділення повинен максимально ефективно і зручно використовуватися.
  6. Прогресивність і стиль відділень. Відділення повинні втілювати в собі майбутнє – як зовні, так і за змістом.

Thinking outside the box: как создать инновационный продукт

Перед тим як приступити до створення продукту, ми приділяємо час ідеї за допомогою різних методик, таких як дизайн-мислення або метод Уолта Діснея. А потім максимально швидко впроваджуємо продукт в наближених до реальних умовах, щоб покращувати клієнтський досвід. Зараз виграє швидкість.

Для Justin ми проводили дизайн-сесію для команди, щоб визначити ідеальний продукт. Після двогодинного брифінгу і прототипування, нас осінило – барна стійка!

Функціональний і компактний пристрій: всі інструменти знаходяться на відстані витягнутої руки, як для бармена, так і для клієнта. Таким і повинен бути наш продукт, тільки замість полиць – посилки, а замість бармена – помічник-оператор. Ми зібрали всі підручні предмети, принесли з холу два поштомати, поставили з боків стійки, прикріпили планшети замість моніторів. Далі ми запросили кілька людей для тестування прототипу й отримали зворотний зв’язок.

Таким чином в кілька ітерацій, ще до моменту інвестицій у розробку і виробництво був готовий прототип, отриманий зворотний зв’язок від користувачів та спільне бачення: що повинне вийти у результаті.

Перевірка гіпотез: запуск пілотної версії

Створенням реального прототипу зайнялися інженери-конструктори і фахівці R&D-відділу. Вийшло більше сотні 3D-моделей. Після того як рендер був обраний і були виконані креслення, до роботи приступив завод, де зібрали перший реальний прототип.

Після ще кількох ітерацій і роботи над помилками (наприклад, в першій версії колони з боків не несли ніякого функціонального навантаження, будучи просто глухими опорами) був готовий передсерійний зразок, після чого запущено 21 відділення на реальних локаціях для перевірки гіпотез.

Масштабування продукту: новий формат відділень

Итеративне створення продукту і отримання зворотного зв’язку від ринку дозволило максимально швидко досягти потрібного результату. Через 3 місяці продукт був готовий до серійного виробництва, а ще через 4 місяці було вироблено і запущено 400 відділень.

Ми створили автоматизоване мультифункціональне відділення самообслуговування 3-в-1:

  • Дворежимне поштове відділення (напівавтоматизоване відділення з оператором в денний час, автоматизований пункт видачі та прийому малогабаритних вантажів в неробочий час)
  • Точка продажу товарів через вендингові колони
  • Пункт оплати послуг і додаткових сервісів

На відео повністю можна побачили принцип роботи відділення

Менш ніж за сім місяців Omni Campus з нуля створив для клієнта готовий інноваційний логістичний бізнес за допомогою повного занурення в процес і залучення резидентів акселератора:

  • На етапі дослідження і стратегічного планування були задіяні 10 фахівців відділу OMNI Consulting
  • Розробка програмного апаратного комплексу та виробництво еталонного зразка відділення – було задіяно ще 35 професіоналів c департаменту OMNI Core
  • Команда заводу Modern Expo відповідала за виробництво і виконала також титанічну працю – виробництво 400 відділень за 3 місяці
  • На етапі пусконалагодження – близько 60 сервісних інженерів по всій Україні встановили в загальному 400 відділень – OMNI Core
  • Паралельно працювала команда контакт центру і рекрутерів (близько 60 фахівців) для набору операторів.

Інтелектуальна власність – важливе питання, якому ми приділяємо багато уваги. Створений продукт був запатентований.

Чому вийшло

Перебуваючи в бізнес-акселераторі, команда Fozzy Group приймала швидкі рішення без бюрократії. Це і дозволило блискавично запустити проект. З моменту підписання договору до установки 200 відділень з програмним продуктом пройшло 6 місяців.

На момент запуску вся команда Justin (близько 8 людей) переїхали в бізнес-акселератор Omni Campus. Коли пілот на 21 відділення був запущений, вони переїхали в свій офіс. На цьому етапі в компанії вже працювало 300-400 співробітників.

Ми задоволені результатом і вдячні за довіру Fozzy Group. Відділення Justin працює в двох режимах роботи – автоматизований і напівавтоматизований. Про успіх свідчить той факт, що в п’яти європейський країнах і двох країнах СНД компанії захотіли повторити цей концепт.

Читайте також –

Сам собі листоноша: чи зможуть поштомати підкорити Україну


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку