Олена Чорна, BLAURI: Тренд натуральної органіки йде по всьому світу
Засновниця бренду BLAURI Олена Чорна про фальсифікат, проблеми з натуральною косметикою в Україні, конкуренцію та вільну нішу, яку зайняв новий роздрібний гравець.
Цей текст доступний також російською мовою
BLAURI – це синтез двох слів: BLAU (нім.) – синій, блакитний і AURA (англ.) – аура, атмосфера. В них рітейлер зашифрував ідею «чистого, як небо» бренду, що пропонує натуральну і органічну косметику без добавок. Сьогодні мережа налічує три торгові точки в Києві і пропонує покупцям виключно ексклюзивні бренди з усього світу. Чим унікальна нова мультибрендова мережа, куди планує розвиватися хто за нею стоїть і що не так з «натуральною» косметикою в Україні, RAU розповіла засновниця мультибрендової мережі натуральної та органічної косметики BLAURI Олена Чорна.
Коефіцієнт автентичності
– Давно ви в косметичному бізнесі? Скільки зараз магазинів в мережі?
– BLAURI для мене перший косметичний бренд. 29 березня ми відзначали рік нашої компанії. За цей час відкрили три торгові точки – в ТЦ Олімпійський, Lavina Mall і ще одна почала роботу 6 квітня в ТРЦ Art Mall. Зараз ми робимо ремонт в ТРЦ Blockbuster, майже підписаний договір з River Mall. У планах – розвиток у великих містах України.
– Судячи з фото, магазин в Art Mall кардинально відрізняється від двох інших торгових точок. З чим це пов’язано?
– Весь останній рік ми шукали оптимальну концепцію. У Lavina Mall прагнули до натуральності в дизайні, в Олімпійському встановили живу стіну з квітами. Але опитування клієнтів показало, що вони хочуть бачити щось більш дороге, люксове. Дизайн нового магазину матово-глянцевий в чорно-білих кольорах – такою буде вся мережа BLAURI. Хоча живі квіти думаємо залишити.
– Скільки торгових марок у вас представлено?
– 13, але найближчим часом з’явиться ще щонайменше стільки ж. Веземо в Україну натуральну і органічну косметику ексклюзивних брендів, в тому числі декоративну. В основному підписуємо ексклюзивні угоди з виробниками.
– Довго на митниці оформляють ввезення нових найменувань товару?
– По-різному, курйозних історій вистачає. У латвійського бренду Saules Fabrika є такий продукт, як сухе молочко. Його використовують в салонах краси для послуги «Ванна Клеопатри», але цю процедуру можна робити самостійно вдома. Коли ми його вперше замовили, до нас прийшли прозорі поліетиленові пакети з білим порошком. Тільки уявіть реакцію митника, коли він відкрив коробку, а там – фасовані пакетики з білим порошком. Це було епічно. Дня три ми дуже сміялися і митники разом з нами.
– Часто такі ситуації трапляються?
– Ми постійно завозимо той чи інший товар на територію України вперше. Митниця повинна його оцінити, внести в базу. Багато буває нюансів з оцінкою товару.
– Як ви відбираєте бренди? Я звернув увагу, що країни-виробники в BLAURI різні.
– У нас дуже високі вимоги – не менше 75% натуральних інгредієнтів. Були бренди, на які ми отримали дозвіл в Україні, а потім відмовилися їх ввозити, виявивши, що вони не відповідають вимогам. Справа в тому, що дійсно органічної косметики в світі дуже мало. «Натуральною» сьогодні називається будь-яка косметика, якщо додати в неї хоча б крапельку ефірного масла. Виробники це використовують радше як спосіб продати товар, а не описати інгредієнти і споживач не бачить різниці. Зараз це просто виверт маркетологів.
– І багато такого продукту представлено в українських роздрібних мережах?
– Більшість. Ми розуміємо, що косметика – це складно, адже без добавок вона зіпсується. Але ми за високі вимоги. Є європейська система сертифікації CPNP – намагаємося їй відповідати. Пропонуємо також сертифікати міжнародного зразка ECOCERT, Vegan, BDIH, Cruelty Free, ICEA. Все-таки міжнародну систему сертифікації не так просто пройти, як українську.
Битва на натуральність
– Що з натуральної косметики стало хітом продажів в BLAURI?
– Ми продаємо в основному доглядову косметику: догляд за тілом, за обличчям, аксесуари для дому, так як з натуральністю декоративної косметики все складно. Але ми плануємо і її продавати і вже ведемо переговори з постачальниками з Італії та Німеччини. З хітів – скраби і йогурти для тіла латвійської фірми Saules Fabrika. Зараз привезли польський Mokosh. За ним багато хто полював: привозили у валізах, пересилали друзями. Зіткнулися з тим, що продукцію Mokosh абсолютно незаконно продають в інтернет-магазині Makeup.
– Що означає “незаконно”?
– Коли ми вели переговори з Mokosh про ексклюзивну продажу їх косметики, виявили, що вона вже представлена в онлайн-магазині Makeup. У компанії Mokosh заявили, що вперше про них чують. На жаль, в Україні чимало компаній продають косметику неофіційно, особливо це стосується інтернет-магазинів. Найсумніше, що за ціною з ними складно конкурувати. Коли працюєш офіційно і легально, то платиш митний збір, несеш логістичні витрати та інше.
– Як очистити ринок? Це якось можна врегулювати хоча б у перспективі?
– З інтернет-магазинами складно боротися. Незрозуміло хто ці люди, де вони знаходяться і звідки возять товар. Я все-таки сподіваюся на те, що український покупець перестане легковажно ставитися до того, чим він миє голову, що наносить на свою шкіру. Зараз є тренд на усвідомлене ставлення до їжі, в косметику це теж має прийти.
– Як багато ненатуральної косметики в Україні продається під виглядом натуральної?
– Якщо я зараз почну чесно розповідати про склади косметики в різних брендах, ми станемо для багатьох загрозою. У будь-якого бренду є хороші лінійки, але є і ті, які краще не брати.
– Як покупцям їх розрізняти?
– Вимагати відповідні сертифікати міжнародного зразка, відмовитися від косметичних засобів, які апріорі не натуральні. У нас часто запитують патчі під очі – модна річ, присутня практично у всіх магазинах, причому не тільки косметики. Але є проблема – натуральних патчів під очі не існує. Те, з чого вони зроблене, вже саме по собі синтетичний матеріал. Ми знайшли натуральні патчі під очі, але не стали завозити. Вони зроблені з тканини, український покупець цього просто не зрозуміє.
Тренд, що крокує по світу
– Як ви прийшли до ідеї косметичного бізнесу?
– Все зароджувалося як хобі. Взагалі я юрист і займаюся адвокатською діяльністю. Якби мені хтось два роки тому сказав, що я буду займатися косметикою і продажами, я б не повірила. Випадково дізналася, що латвійський бренд Saules Fabrika колись продавали на території України: один раз завезли, потім почали пропонувати фальсифікат. У виробника залишився негатив. Я вирішила це виправити і все якось закрутилося.
– Де взяли стартовий капітал?
– Мене рятує те, що це не єдиний мій бізнес.
– Наскільки серйозна конкуренція на українському ринку натуральної косметики?
– Є монобрендові мережі Yves Rocher, Lush, Dushka, є мультибренди на кшталт Brocard, але ми з ними не перетинаємося. У них інша ніша, інший сегмент. Так що ми можливо єдина мультибрендова мережа і онлайн і офлайн магазинів натуральної та органічної косметики в Україні. Можна ще говорити про ISEI, але у них виключно корейська косметика: ISEI, Missha, Beyond, в той час як у нас – європейська, а найближчим часом з’явиться з США та Австралії.
– Як так вийшло, що ніша мультибрендового магазину натуральної та органічної косметики в Україні виявилася вільною?
– Для мене це стало відкриттям. Завжди здавалося, що знайти вільну нішу – дуже складно. Безумовно, в Україні є інтернет-магазини, які продають натуральну косметику, але без торгової точки офлайн, і часто до них складно додзвонитися.
– Важко залучати нових клієнтів? Адже ні мережа, ні бренди не відомі в Україні.
– Відкриваємо зараз напрямок B2B. Хочемо, щоб салони краси і масажисти працювали з натуральною косметикою. Тренд натуральної органіки йде по всьому світу. Відомі виробники запускають власні натуральні лінійки: Procter & Gamble, Henkel. Зараз це модно і скоро це мода прийде в Україну.
– Чоловіки цікавляться косметикою?
– Чоловічої косметики у нас мало, але вона є. В Європі чоловіки піклуються про себе. Для наших – це все ще шок, тому, як правило, їм засоби по догляду купують дівчата на подарунки.
– Як плануєте просувати косметику для чоловіків?
– Позитивними прикладами, відомими особистостями, які покажуть, що нічого поганого в цьому немає. Якщо жінка за собою стежить, то чому чоловік не повинен.
– За яким принципом плануєте розширювати мережу?
– Думаю, що у нас буде кілька флагманів у великих містах України. Міста поменше будемо покривати інтернет-магазином. Оскільки я одеситка, я б відкрила спочатку торгову точку в Одесі. Франшиза нам не цікава. Вона приносить гроші, але не приносить користь бренду і покупцеві. Не хочу, щоб мені було соромно за те, що ми робимо.