З АЗК в магазини: мережа автозаправок ОККО веде перемовини щодо купівлі мережі Коло
Мережу Коло, до якої входить понад 250 магазинів формату «біля дому», планують продати. Перемовини ведуться з мережею автозаправок ОККО. Forbes Україна оцінює вартість угоди у $15–20 млн.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як повідомляє Forbes.ua, у червні 2021 року мережа Коло досягла відмітки в 250 магазинів. Орієнтовно в цей час почалися перемовини щодо її продажу. Про те, що переговори почалися на початку літа і вже повинні бути на фінальній стадії розповів Forbes на умовах анонімності топ-менеджер інвесткомпанії. Найімовірніше, мова йде про продаж всього бізнесу.
Претендент на купівлю активу – АЗС ОККО бізнесмена Віталія Антонова, статки якого Forbes Україна у 2021-му оцінив у $385 млн. Його мережа налічує 415 автозаправок, на яких розташовані кафе та магазини. Інформацію про потенційну угоду на умовах анонімності Forbes надали три джерела: топ-менеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi та два топ-менеджери з консалтингової та інвесткомпанії. Forbes Україна оцінює вартість угоди у $15–20 млн.
Співзасновник Коло Сергій Войцеховський не підтвердив і не спростував перемовини. «Зараз ера партнерства й екосистемної логіки. Ми ведемо переговори з великою кількістю компаній, – відповів Войцеховський на запитання Forbes. – Але коментуємо тільки те, що сталося. Можу тільки прокоментувати, що ми нікому нічого не продали». Схожу відповідь Forbes отримав і від виконавчого директора мережі Коло Марини Сергієнко.
За даними СПАРК-Інтерфакс, засновану в 2017-му мережу Коло розвиває ТОВ «Арітейл», 90% якої належать акціонерному товариству Магнітар, 10% – кіпрській B. V. Eternity Holdings Limited. Джерела на ринку повʼязують рытейлера з одним із співвласників найбільшої мережі АТБ Геннадієм Буткевичем, статки якого в 2021-му Forbes оцінив у $530 млн. У системі YouControl бізнесмен значиться кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Арітейл».
Анонімні експерти зі сфери комерцiйної нерухомостi кажуть, що власники Коло намагалися створити операцiйно прибутковий бiзнес, але, найімовірніше, не досягли очікуваного фiнансового результату: виторг Коло у 2020-му, за даними СПАРК-Інтерфакс, досягнув 1,2 млрд грн, збитки – 82,7 млн грн.
Більш ніж за чотири роки Коло розширилася до 252 магазинів (дані станом на червень 2021). Відмітку у 100 магазинів перетнула у 2019-му, 200-й маркет відкрився в жовтні 2020-го. Саме дуже швидке розширення, яке завжди пов’язано з виникненням помилок, вважається головною причиною продажу мережі.
В OKKO Group розглядають різні варіанти розвитку, в тому числі в роздрібній торгівлі. «Але говорити однозначно, як саме буде виглядати цей шлях розвитку і з якими з відомих вітчизняних чи міжнародних брендів він буде повʼязаний, поки що передчасно», – кажуть у компанії.
За словами експертів, в мережі Коло багато магазинів, а в ОККО багато заправок, на яких їх можна відкрити. Також за рахунок магазинів формату «біля дому» мережа АЗС розширить свою присутність у Києві. Але є сумніви стосовно великої прибутковості бренду Коло, який створювали для того, щоб спробувати, наскiльки фiнансово вигiдний формат та чи можна його масштабувати.
Джерело: Forbes.ua
Читайте також –
Великий апетит: найповніша історія злиттів і поглинань в українському продуктовому рітейлі