Спікер Modern Retail Forum Богдан Лукасік: Швидка оплата змінює рітейл!
Сучасний рітейл не може існувати без ефективної системи оплати. Вона має бути адаптована до потреб і звичок сучасних споживачів, які все більше хочуть отримувати вигоду від нових технологій у повсякденному житті.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Наразі безготівкова та безконтактна оплата є «золотими стандартами», проте очікування споживачів до інновацій у цій сфері продовжують зростати.
В епоху цифрової революції споживачі визнали постійну зміну передових технологічних рішень в їхньому повсякденному житті. І це також можна спостерігати у торгівлі. Згідно дослідження MasterCard, у 2017 році 29% поляків використовували смартфон під час здійснення покупок. Більшість з них робили це з метою порівняння цін на товари. Близько половини поляків вирішили здійснювати оплату за допомогою мобільного телефону при купівлі товарів та послуг.
«Всюдисущість смартфонів та мобільного інтернету змінила купівельні звички споживачів. Діапазон діяльності, пов’язаної із інноваційними технологіями стрімко зростає – від пошуку товарів на полицях та порівняння цін до оплати при використанні мобільних додатків. Інтеграція цих можливостей в єдиний інтуїтивний інструмент залишається справжнім викликом для рітейлу», – зауважив Богдан Лукасік, співвласник, голова Наглядової ради Modern Expo Group, компанії-постачальника комплексних рішень у рітейлі.
Усе зі смартфоном
Універсальність смартфонів та розвиток IoT матиме сильний вплив на механізм оплати. Згідно доповіді Tomorrow’s Retail, 90% власників смартфонів будуть здійснювати оплату за допомогою мобільного телефону до 2020 року. Це мотивує виробників інтенсивно працювати над постійним удосконаленням.
У перший день січня 2019 року один із брендів мобільних телефонів анонсував ініціативу, спрямовану на розробку програмного забезпечення рішення POS при використанні смартфона як платіжного терміналу. Тестування нових платіжних рішень також охоплює біометричну аутентифікацію, що включає таку інноваційну розробку, як Selfie Pay. Вона дозволяє здійснювати оплату, аналізуючи риси обличчя користувача та порівнюючи їх зі збереженим фото власника платіжної картки.
Каса самообслуговування мережі фасту-фуд та супермаркетів Sunmi K1 використовує технологію Smile to Pay, яка була розроблена у Китаї. Завдяки подальшим покращенням, громадськість разюче почала довіряти біометричним платежам. Це також спостерігається й у Польщі. Згідно із дослідженням Visa Digital Payments у 2017, споживачі-поляки довіряють біометрії. Близько 87% респондентів вірять, що це безпечна форма аутентифікації.
«Нові інновації, представлені у цій сфері, спрямовані на мінімізацію зусиль, що вимагаються від споживачів, та створення ще більш безтурботного процесу купівлі», – зауважив Богдан Лукасік.
Новий стиль оплати
Користувачі, які звикли до миттєвого задоволення завдяки таким інноваційним цифровим сервісам, як Netflix або Messenger, не хочуть чекати – незалежно від того, чи це наступна серія улюбленого серіалу, чи очікування повідомлення. Згідно із дослідженням L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance у 2017-му, 39% споживачів стверджують, що черги до касових апаратів занадто довгі.
«Здійснення покупок без черг та оплата без сканування є цілями таких проектів, як Amazon Go – ультра-інноваційного магазину без касових апаратів, який вже рік працює у Сіетлі, США. Споживачі здійснюють покупки, просто кладучи обрані товари до кошиків, які самі підраховують загальну вартість автоматично», – коментує Богдан Лукасік з Modern Expo Group.
Може здаватись, що популяризація такої моделі – лише справа часу, але вже навіть сьогодні є рішення на європейському ринку, які можуть дозволити реалізувати таку модель торгівлі. Система RFID (радіочастотна ідентифікація) основана на передачі даних через радіохвилі. Вона працює так, як “розумний” одяг, який дозволяє оплачувати товари без гаманця, завдяки мікрочіпу, що зручно розташований у каблучці. RFID компенсує лише частину інновацій, наразі запропонованих на ринку. Пункт самообслуговування – це вже інше рішення, яке робить здійснення покупок та їх оплату простішим, ніж раніше.
«Використання каси самообслуговування, оснащеної інтегрованою системою обробки платіжних карток, дозволяє покупцю сканувати штрих-коди товарів самостійно та завершує купівлю. Зазвичай такі каси використовують люди з меншою кількістю товарів, які поспішають. Більш того, використання таких кас скорочує черги та зменшує скупченість людей у магазині», – розповідає Павло Кот, менеджер з розвитку бізнесу Modern Expo. Обладнання в таких клієнторієнтованих магазинах може бути удосконаленим розумними полицями, які сповіщають про кількість товарів, що залишилася. Це допомагає магазину чітко та впорядковано розмістити товар, а це, своєю чергою, веде до зручнішого здійснення покупок. До того ж, використання такого обладнання в магазинах означає створення комфортного сучасного простору, який покупці із задоволенням відвідуватимуть знову і знову».
«Ми припускаємо, що завершення покупок та їх система оплати з таким інструментам, як каси самообслуговування, розумні візки або біометричні платежі, скоротять або взагалі ліквідують надокучливі черги, які не пасують швидкому темпу життя сучасних покупців. Ці інструменти дають можливість рітейлу створити нову якість у торгівлі», – підсумовує Богдан Лукасік.
Богдан Лукасік, голова Наглядової ради Modern-Expo (Польща) виступить на Modern Retail Forum з темою «Тренди світового рітейлу. Нові правила гри».
Читайте також –