Склад як на долоні. Як SMART WMS підвищує ефективність складських процесів

Склад як на долоні. Як SMART WMS підвищує ефективність складських процесів

01.08.2024 08:45
  1430
rau

Складські операції часом нагадують головоломку, вирішенням котрої займаються управлінці зі своїми командами з дня у день. Завдання стає з зірочкою, якщо у компанії величезний склад або, скажімо, їх декілька, номенклатура товарів розгалужена, а обіг продукції дуже інтенсивний.

Щоразу вдало складати цей пазл без допомоги сучасних технологій та інноваційних інструментів вдається далеко не завжди. Тенденція ринку полягає у тому, що складські процеси мають бути зав’язані не на працівниках, а на технологіях, котрими керують люди. Наприклад, рішення WMS допомагають реорганізувати процеси складу так, аби він ефективно працював на бізнес, а не навпаки. З експертами SMART business допоможемо з’ясувати, на що звертати увагу під час вибору рішення для автоматизації складу.

Фактори, які вказують на те, що ваші складcькі процеси потребують автоматизації

Звісно, управлінці й самі знають, що на їхньому складі можна було б покращити, але через постійну завантаженість та рутинні завдання часто просто бракує часу для глибокого аналізу всіх аспектів своєї роботи. Компанія SMART business, що має величезний досвід із розробки й впровадження сучасних рішень для підприємств, поділилась конкретними кейсами, котрі частіше за все вказують на те, що склад працює недостатньо ефективно:

  1. Затримки у виконанні замовлень можуть бути напряму пов’язані зі складом. Наприклад, неправильне розміщення товарів ускладнює пошук необхідних SKU та збільшує час на комплектацію замовлень. Цей фактор призводить до незадоволеності клієнтів та фінансових і репутаційних втрат бізнесу. Скажімо, якщо товари на складі розташовані хаотично або немає чіткої системи їх розміщення, працівники можуть витрачати багато часу на їх пошук. Це призводить до затримок у виконанні замовлень, оскільки нераціонально витрачається час на те, щоб знайти потрібний товар серед безладу. Або якщо товари, котрі часто замовляються разом, знаходяться на протилежних кінцях складу, це теж збільшить час на їх збирання та підготовку до відправлення.
  2. Високі витрати й втрачені продажі, пов’язані з overstock та out-of-stock: надмірна кількість товарів на складі може призвести до зростання витрат на їх зберігання. Адже збільшення запасів тягне за собою необхідність оренди або будівництва додаткових складських приміщень. Разом з цим додаються витрати на електроенергію та опалення, оплату роботи працівників, які відповідають за обслуговування приміщень, а також витрати на утримання технічного обладнання та інфраструктури. Також якщо товари у надмірній кількості тривалий час перебувають на складі, це призводить до заморожування коштів у запасах До того ж деякі товари втрачають актуальність через зміну трендів, що призводить до необхідності зниження їхніх цін або повного списання зі складського обліку. Надмірні запаси нераціонально займають місце на складі, що обмежує можливості для поповнення асортименту актуальнішими товарами. Водночас якщо облік запасів не відповідає реальності, це може призвести до втрачених продажів. Наприклад, якщо інтернет-магазин недооцінив кількість запасів популярного SKU, клієнти, які хочуть придбати його, будуть розчаровані, коли побачать повідомлення про відсутність товару. Out-of-stock ініціює непередбачені додаткові постачання, аби доукомплектовувати замовлення. В такому випадку затримка доставки клієнту неминуча, що може спричинити відмову від замовлення.
  3. Помилки під час ручного ведення даних: під час ручного введення даних існує великий ризик допущення помилок через людський фактор: неправильна назва товару, ім’я клієнта або некоректна адреса доставки. Ці невідповідності призводять до неправильної обробки замовлень, відправки товарів не туди й навіть до втрати клієнтів. Усунення цих помилок потребує значних додаткових ресурсів та часу, що призводить до фінансових втрат.

Виявлення хоча б однієї з вищеперерахованих проблем вимагає рішучих змін у підході до управління складськими процесами.

Сучасні рішення, одним з лідерів котрих є SMART WMS від компанії SMART business, вже не обмежуються автоматизацією базових потреб складу, таких як прийняття товарів, комплектація й відвантаження. Тепер це потужні системи, що беруть на себе управління всім розподільчим центром. До того ж рішення SMART WMS, розроблене на базі Microsoft Dynamics 365 Business Central, розширює можливості ERP-системи і забезпечує інтеграцію з іншими бізнес-процесами компанії. Такий підхід дозволяє вибудувати єдину IT-екосистему вашого складу майбутнього вже сьогодні!

Дізнатись детальніше

Склад майбутнього, або які сучасні технології дозволяють бізнесу випереджати час і конкурентів

Насправді склад майбутнього – це не якесь там абстрактне поняття, існує багато реальних кейсів, коли великі компанії починають впроваджувати інновації вже зараз, обходячи на роки своїх конкурентів. Тому хочемо поділитись тенденціями, у напрямку котрих варто рухатись підприємцям, щоб оптимізувати та підвищити ефективність роботи своїх складів:

  • Автоматизація: використання сучасного складського обладнання, роботів-компаньйонів, автоматизованих систем сортування та автономних транспортних засобів – все це допомагає зменшити час та зусилля, необхідні для прийому, переміщення та сортування товарів. Наприклад, система сортування поштових відправлень може автоматично визначати країни призначення та направляти посилки на відповідні конвеєри для подальшої обробки та доставки. А роботизовані транспортні засоби вже зараз вміють самостійно переміщатись складом та виконувати різні завдання, такі як перевезення товарів з одного місця на інше, без участі людей;
  • RFID-технології: системи Radio-Frequency Identification (RFID) використовуються для автоматичного визначення та відстеження товарів на складі. Ця технологія передає дані за допомогою радіочастотних сигналів між RFID-мітками та спеціальними зчитувачами. Кожна RFID-мітка містить унікальний ідентифікатор, який дозволяє розпізнати конкретний товар або контейнер. На складі RFID-мітки можуть бути розміщені на кожному товарі або контейнері, а зчитувачі розташовані у різних зонах складу. Під час переміщення товару через зони зчитування читачі автоматично реєструють RFID-мітки та передають інформацію про їхнє розташування до центральної системи. Уявімо, що ваш склад використовує технології RFID для відстеження товарів. Тоді коли нові позиції надходять на склад, їхні RFID-мітки скануються і вносяться до системи автоматично. Такі технології дозволяють збільшити точність і швидкість інвентаризації, а також покращити контроль запасів, що завжди було головним болем працівників складу;
  • Штучний інтелект і машинне навчання: використання штучного інтелекту та машинного навчання дозволяє прогнозувати попит, оптимізувати маршрути доставки, а також виявляти та усувати проблеми на складі швидше й ефективніше, порівняно з ручними методами. Можливо це завдяки тому, що ШІ вміє за короткий термін аналізувати великі обсяги даних. Команда SMART business має значний досвід роботи з системами, в котрі закладено алгоритми машинного навчання й штучного інтелекту. Тому експерти компанії знають, як кастомізувати ці інноваційні інструменти під потреби саме вашого бізнесу;
  • VR та AR: використання віртуальної та доповненої реальності може не тільки полегшити онбординг й навчання персоналу, а також спростити щоденний процес планування та розміщення товарів на складі. Наприклад, за допомогою AR-окулярів чи спеціальних пристроїв працівники можуть отримувати інструкції щодо оптимального розміщення товарів на полицях безпосередньо під час роботи. Тобто у вас в команді з’явиться такий собі віртуальний наставник, котрий стане компаньйоном як для досвідченого, так і для нового працівника;
  • Цифрове моделювання: дозволяє компаніям не тільки розробляти правильно спроєктовані складські приміщення, а й створювати моделі «віртуальних близнюків» своїх складів і тестувати на них різні сценарії процесів. Такі симуляції допомагають точніше і швидше передбачити ризики. Завдяки моделюванню можна оцінити вплив будь-яких операційних змін чи ефективність нових управлінських підходів й мінімізувати при цьому фінансові витрати, пов’язані з цим;
  • WMS-рішення: сучасні системи управління складом автоматизують й оптимізують майже всі складські операції, зокрема прийом, зберігання, вибірку та відвантаження товарів. Вони надають можливість ефективно відстежувати та керувати запасами, оптимізувати простір на складі, зменшувати час виконання завдань та знижувати витрати на управління складом.

Для наочності наводимо найяскравіші кейси компаній, котрі сміливо інвестують у впровадження розумних складських систем й отримують від цього величезні переваги на світовій арені. Наприклад, компанія Amazon, котра щодня обробляє мільйони замовлень зі всього світу, рішуче взяла курс на автоматизацію своїх складських процесів. Роботи виконують 30% ключових операцій, таких як отримання товарів, пакування, внутрішні переміщення та доставка, що дозволяє компанії ефективно справлятись зі своїми глобальними викликами. Впровадження власних рішень AWS Cloud та IoT знизило кількість помилок: якщо до автоматизації фіксувалася 1 помилка на 3000 замовлень, то тепер це 1 помилка на 20 мільйонів. Вражає, чи не так? Окрім цього, автоматизація дозволила скоротити час на виконання замовлення вдвічі й підвищила продуктивність компанії на цілих 25%.

Компанія Walmart теж активно мінімізує ручну працю, використовуючи на своїх складах RFID-технології та системи Pick-to-Light, що забезпечують швидку комплектацію замовлень й мінімізують зайві пересування працівників та паперову рутину з супровідною документацією. Успіх компанії, що вже багато років лишається потужним гравцем на ринку роздрібної торгівлі, говорить сам за себе.

Загальна тенденція полягає у тому, що ринок автоматизації швидко зростає. За даними McKinsey, постачання автоматизованих технологій щорічно збільшуватимуться на 50% аж до 2030 року, а автоматизація складів продовжуватиме зростати щороку більш ніж на 10%.

Водночас автоматизація – це довготривалий і багатоетапний процес. Експерти радять почати з пошуку оптимального WMS-рішення, що є базою для кожного сучасного складу. Адже добре продумана система координує всі складські процеси та дозволяє забезпечити їх оптимальну синхронізацію. А інші технології, такі як VR та AR, ШІ, роботи-помічники та все, про що ми зазначали вище, можуть згодом доповнити функціональність WMS і ще більше підсилити ефективність складських операцій. Експерти SMART business розробили спеціальне рішення SMART WMS, котре гарантовано забезпечить всі життєво важливі цикли діяльності вашого складу.

Компанія PSP, що є найбільшим дистриб’ютором медикаментів у Грузії, переконалась на власному досвіді у перевагах цього впровадження. На її складах зберігається більше ніж 25 000 товарів.

Впровадження SMART WMS дозволило успішно оптимізувати всі складські операції та підвищити ефективність управління запасами компанії. Завдяки автоматичній пріоритезації складських операцій та інструментам прозорого моніторингу всіх важливих процесів зменшилась кількість ручних помилок та вдвічі зросла продуктивність роботи команд. Оптимізація процесів складського управління дозволила компанії забезпечити своєчасне постачання продукції до 300 аптек та філій партнерів, тримаючи планку клієнтського обслуговування на найвищому рівні.

Отримати консультацію

Точно й вчасно: як SMART WMS допомагає оптимізувати складські процеси і збільшити прибуток компанії

Стратегія Just-in-Time забезпечує отримання та використання матеріалів, компонентів та інших ресурсів саме у той момент, коли вони необхідні для виробництва товарів або надання послуг. Основна ідея підходу полягає у тому, щоб підприємства мінімізували витрати на утримання запасів і керувались точними даними про попит. Рішення SMART WMS сприяє стратегії Just-in-Time і здатне налагодити всі складські процеси оптимальним чином. Ось декілька ключових напрямків, на котрих команда SMART business зробила основний акцент:

Оптимізація складських операцій

Автоматизуючи складські процеси, WMS-рішення забезпечують їхню безперебійність, швидкість та точність. Від прийому й обробки товару до його відвантаження – все контролюється системою і відбувається за встановленими в ній правилами. До того ж це дозволяє усунути більшість помилок через людський фактор.

Завдяки  SMART WMS команда складу спроможна чітко бачити історію кожного замовлення, його поточний статус та пріоритетність. Завдяки автоматизації, штрих-кодуванню та адресному зберіганню продукції працівнику не потрібно думати, де розмістити товар чи де він зберігається на складі, як його перемістити, або ж як правильно укомплектувати замовлення. Всі кроки й весь процесний ланцюжок сповна й точно описані рішенням, що не дозволить схибити.

Ефективніший облік товарів

Система точно обліковує та контролює товари, які надходять на склад. SMART WMS усуває помилки у веденні даних, що можуть дорого коштувати бізнесу. Особливо коли йдеться про великі склади зі значними потоками продукції і складним розгалуженим асортиментом. Облік може здійснюватися за серійними номерами або партіями, що забезпечує точність і надійність операцій, зокрема відстежування термінів придатності товарів.

Також рішення дозволяє оперативно та зручно виявляти різного роду невідповідності, наприклад постачання не того SKU чи товару у неправильній кількості. Так само за допомогою WMS здійснюється облік продукції під час відвантаження, що дозволяє уникнути помилок та затримок.

Збільшення пропускної здатності складу

SMART WMS використовує алгоритм побудови оптимальних маршрутів, щоб зменшити час переміщення робочих на складі. Система створює завдання відповідно до логіки оптимального маршруту. Так працівники ефективніше переміщаються територією складу, що зменшує загальний час виконання завдань і підвищує продуктивність розміщення, підбору та відвантаження товарів.

Ефективне використання складського простору

Раціональне використання простору складу – одна з найважливіших умов для підвищення його пропускної здатності та пришвидшення складських процесів. Всі товари розміщаються адресно – строго у відведених для них місцях й відповідно до​ їхніх характеристик. Система вказує, куди саме необхідно розмістити ту чи іншу продукцію, в якій послідовності й яке обладнання використовувати. Або навпаки – вкаже, де знайти вже розміщений товар, а також зорієнтує стосовно пересування складом на наступних етапах.

Попередньо в систему вноситься інформація про топологію складу: зони, комірки, їхні параметри та характеристики, параметри обладнання тощо. Опрацювавши всі ці дані, SMART WMS буде підказувати, як розмістити запаси оптимальним чином. Рішення допоможе врахувати всі можливі варіанти раціонального розташування від поширених до локальних: за сумісництвом, за попитом, габаритними характеристиками, за умовами зберігання тощо.

Взагалі раціональне розміщення товарів – складна наука, котру рішення від SMART business робить зрозумілою. SMART WMS дозволяє задати кожному місцю зберігання власні характеристики, тому товар, що відповідатиме їм, завжди потраплятиме у відповідну зону, секцію чи комірку.

Завдяки тому, що рішення розроблене на базі Microsoft Dynamics 365 Business Central, воно з легкістю інтегрується з іншими продуктами екосистеми Microsoft. Цей фактор відкриває величезний спектр можливостей для побудови єдиної IT-екосистеми. Ви можете поєднати використання комплексу рішень для автоматизації всього ланцюга постачання, а команда SMART business допоможе підібрати оптимальний стек рішень для вирішення ваших бізнес-потреб.

У портфелі команди SMART business знайдеться рішення для автоматизації всього supply chain компанії будь-якого масштабу. Впровадження SMART WMS – це важливий крок до розвитку IT-екосистеми одного з найважливіших напрямків діяльності компанії, адже рішення трансформує управління складом і ще дужче розкриває потенціал бізнесу. Завдяки SMART WMS керівники отримають можливість огляду складу на 360 градусів із зручними інструментами впливу на ключові процеси, а власники бізнесу оцінять суттєве підвищення ефективності роботи складу й відчутне зменшення витрат. Отримайте безкоштовну консультацію від експертів SMART business і дізнайтесь, чи підходить SMART WMS для вирішення ваших завдань.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Володимир Коршак, Соловейко.Медіа: Як використання аудіо та відео супроводу в ритейлі впливає на поведінку покупців

Володимир Коршак, Соловейко.Медіа: Як використання аудіо та відео супроводу в ритейлі впливає на поведінку покупців

Засновник Соловейко.Медіа Володимир Коршак під час свого виступу на RAU EXPO 2024 розповів про ефективність аудіо та відео...
time icon  
  74
Усі новини ринку