
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Директор з управління персоналом ЦУМ Київ про принципи навчання персоналу, систему кар’єрного зростання для них та HR-проект, який універмаг представить наступного року зовнішньому ринку.
Цей текст доступний також російською мовою
Поліна Айдин, директор з управління персоналом ЦУМ Київ, в інтерв’ю порталу Delo.ua розповіла про те, як її компанія готує кваліфікований персонал для сфери преміального fashion-рітейлу. Зокрема про “ЦУМ Академію”, яку планують відкрити зовнішньому ринку. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цієї бесіди.
Сфера преміального рітейлу потребує особливих знань та експертизи. Першим кроком для нас став розвиток персоналу всередині компанії. Пізніше така система навчання трансформувалася у масштабний проект “ЦУМ Академія”, який уже наступного року ми відкриємо зовнішньому ринку.
Ми самостійно аналізували ринок та виявляли потреби, розробляли стандарти взаємодії з клієнтами, механізми продажів, правила сервісу. Всередині однієї професії — продавця — створили певну градацію за категоріями: стиліст, старший стиліст, шопер та VIP-шопер. Остання з’явиться трохи згодом. Під кожну з категорій розроблений пакет відеолекцій, тестувань та атестація. Ми вдало балансуємо між теорією та практикою.
Ми почали з офлайн-тренінгів на загальні теми fashion-рітейлу. Викладали теорію з комерційної стилістики: колористика, типологія зовнішності та фігури, гармонійні кольорові рішення, стилі, дрес-коди. Навчали фундаментальним для рітейлу темам зі складу тканин, крою, видам переплетень. Далі, вже маючи таку базу основних знать, додали потреби клієнта – від створення образу під подію до повної зміни стилю.
У 2020 році перейшли в онлайн-формат – взяли курс на діджиталізацію «ЦУМ Академії». На LMS-платформі до кінця цього року з’являться понад 35 тренінгів, стандартів та скриптів, більше 80 відео-уроків. Ми запропонуємо ринку як окремі курси, так і спеціальні програми, розроблені під індивідуальні потреби бізнесу.
По-перше, ми спостерігаємо кількісний приріст старших стилістів та збільшення обсягу продажів ЦУМ. Також відсоток внутрішніх підвищень на керівні посади в рітейлі наразі становить 65%.
По-друге, одним із завдань Академії було залишити знання у команді. Ми запустили програму наставництва — всі наші керівники поверхів та їхні заступники вже пройшли атестацію та можуть самостійно проводити тренінги за програмою “стиліст”. По-третє, показник тривалості роботи рітейл-персоналу в ЦУМ за останні три роки суттєво зріс.
Регулярно проводимо опитування персоналу E-NPS “Я та ЦУМ”, у фокус-групах отримуємо зворотний зв’язок про те, як ми можемо покращити умови роботи, що може допомогти персоналу зростати разом із ЦУМ.
Так, ми визначили для себе підхід до навчання back-офісу і дивимося на це як на систему з трьох складових: “Я як особистість”, “Я та команда”, “Я і компанія”. Ми впевнені, що це забезпечує гнучкість і підсилює крос-функціональну взаємодію відділів для ефективного реагування на зовнішні виклики.
Ми збалансовуємо очікування кандидатів із реальними робочими процесами. Наразі можемо пишатися результатами — команда працює з нами упродовж тривалого періоду та захоплена своєю справою.
Джерело: Delo.ua
Читайте також
Сільпо, Comfy, Novus: топ-3 роботодавців у рітейлі за версією Фокус