Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

18.07.2024 08:45
  1508
rau

Олександр Черніцький, голова правління Mandarin Plaza Group, девелопера та оператора найбільших українських ТРЦ, зокрема, майбутнього Ocean Mall в Києві, про майбутнє суперрегіональних ТРЦ, формування tenant-mix, появу нових брендів і будівництво торговельних центрів під час повномасштабної війни. 

На зиму 2024-25 ми з командою Mandarin Plaza Group запланували відкриття Ocean Mall, запуск якого вже кілька разів переносили з 2018 року. Точну дату назвати складно, але будівництво йде повним ходом і ми вже знаходимось на етапі фінішних робіт та внутрішнього оздоблення галерей. 

Цей об’єкт має стати одним з найбільших ТРЦ у Східній Європі (загальна площа понад 300 000 кв.м), і мене часто питають — навіщо ви інвестуєте в торгівельну нерухомість, коли в Україні йде активна фаза війни з рф? 

Спробую конструктивно відповісти на це питання. 

Щоб подивитися візуалізацію у форматі 3D - рухайте картинкою

Аналітика: ритейл вийшов на довоєнні показники

Наразі ми сміливо можемо говорити про те, що ритейл в 2024 році повернувся до показників 2021 року й адаптувався до воєнних умов. 

Приведу кілька наочних цифр (тут ми використовували не лише аналітику Mandarin Plaza Group, а досліджували увесь ринок торгівельної нерухомості України разом з партнерами NAI Ukraine):

Щоб подивитися візуалізацію у форматі 3D – рухайте картинкою

  • Дохід ритейлерів з 1 кв. м виросла і вже в 2023 році перевершила довоєнні показники через зниження орендної ставки та збільшення продажів;
  • Обсяг роздрібної торгівлі в 2024 році показує зростання на 20%. Якщо порівняти сьогоднішний стан ринку з іншими країнами, то Київ, наприклад, випереджає Прагу, Будапешт та Бухарест. Львів випереджає Таллін та не сильно відстає від Софії;
  • Рівень вакантності повернувся на довоєнні показники — до 2025 року прогнозуємо показник вакантності в 8,8%.

Ритейл, попри війну з рф, є однією з найуспішніших галузей. Скажу більше: вважаю, що це основна генеруюча сфера, і тут абсолютно погоджуюсь зі словами Олександра Колба з Promodo, що наразі ритейл — це кровеносна система для економіки України

 

Щоб подивитися візуалізацію у форматі 3D - рухайте картинкою

В Україну зайде ще більше іноземних брендів 

Транснаціональні компанії повертаються на ринок. Мова про IKEA, яка повертається в Blockbuster Mall, H&M, Zara, Massimo Dutti, Bershka, Oysho, Pull & Bear, Stradivarius, також свою мережу активно розширює польський Sinsay, через онлайн заходять нові бренди з Турції тощо. 

Чому вони це роблять? Ми спілкуємося з багатьма світовими ритейлерами, яких запрошуємо відкритися в Україні, і їх підкуповує риса, що українці витрачають на ритейл та розваги в відсотковому співвідношенні більше, аніж громадяни інших європейських країн. І це не дивлячись на те, що у нас значна різниця в рівні заробітних плат. 

За нашими даними, українці витрачають на роздрібні покупки 40% від свого щомісячного доходу, в той же час як європейці — 20%. 

Колосальна різниця. Так, в грошах суми різні, але тут має значення перспективність ринку. Ця перспективність і спонукає ритейлерів повертатися, а нових гравців розглядати український ринок для масштабування навіть в період війни. Не буду називати конкретні бізнеси, але Ocean Mall вже представить українським покупцям нові бренди з Північної Європи, Великобританії, США, Туреччини, Франції та навіть Азії. Вони хочуть відкритися в Україні сьогодні, адже активно ведуть з нами перемовини. 

Мапа ТРЦ Ocean Mall із ключовими функціями та зонами

5 причин, чому ТРЦ — це стимулювання економіки

13 ТРЦ вже анонсували свій запуск в Україні на 2024 рік. Кожен з цих об’єктів неабияк стимулює економіку. Цю причину варто розбити на підпункти:

  • Створюються нові робочі місця. Процес будівництва та функціонування ТРЦ залучає величезну кількість працівників з різних сфер: від будівельників та інженерів до охоронців та SMM-спеціалістів. Відповідно, знижується рівень безробіття, що є критично важливим у кризові часи;
  • Підвищуються доходи у населення. Нові робочі місця ведуть до збільшення доходів у населення, що, в свою чергу, стимулює споживання. Люди, які отримують зарплату, витрачають її на товари і послуги, підтримуючи інші сектори економіки. Це, так би мовити, мультиплікативний ефект, коли кожна витрачена гривня сприяє подальшому економічному зростанню.
  • Збільшуються податкові надходження до держбюджету. Це податки на доходи фізичних осіб (ПДФО), податки на прибуток підприємств, податок на додану вартість (ПДВ) та інші збори. Збільшення податкових надходжень дозволяє державі фінансувати соціальні програми, медицину, освіту та оборону. 
  • Збільшуються інвестиції. Відкриття нового ТРЦ показує інвесторам, що економіка продовжує функціонувати та розвиватися навіть у важкі часи. Інвестори бачать перспективи в будівництві нових об’єктів, відкритті бізнесів і розвитку комерційних проєктів, що сприяє загальному економічному відновленню.
  • Покращується інфраструктура. Будівництво ТРЦ зазвичай супроводжується покращенням інфраструктури в районі його розташування — ремонт доріг, розвиток громадського транспорту, покращення комунальних мереж і т.д. Інвестиції в інфраструктуру сприяють підвищенню якості життя місцевих мешканців та створюють додаткові можливості для бізнесу.

 

Щоб подивитися візуалізацію у форматі 3D - рухайте картинкою

Усе це важливо, на мою думку, в комплексі. 

Для нас, звичайно, Ocean Mall — це бізнес-об’єкт, і ми хочемо відкрити його в період війни не з примхи чи тому, що нам немає куди інвестувати. Ми будуємо новий ТРЦ, бо на торгівельну площу неабиякий попит — люди потребують доступу до товарів та послуг, а бренди продовжують шукати можливості для реалізації своєї продукції. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку