Маркетинг-директор robota.ua: Як пандемія змінила ринок праці в українському рітейлі

Маркетинг-директор robota.ua: Як пандемія змінила ринок праці в українському рітейлі

18.05.2021 08:30
  2103
Дарія Осіїк

Маркетинг-директор robota.ua Ярослав Гуменюк про тенденції на ринку праці, портрет пошукача в рітейлі та середню заробітну плату в різних містах. 

Читати російською

В ході вебінару RAU-вебінар Аналітика HR процесів маркетинг-директор robota.ua Ярослав Гуменюк  розповів як змінюється ринок праці під впливом пандемії та карантинних обмежень, що відбувається в галузі рітейлу та як виглядає портрет пошукача роботи у сфері роздрібної торгівлі.

Портал robota.ua – перша онлайн-платформа з пошуку роботи в Україні. Лише за останній рік близько 60 000 роботодавців знайшли тут потрібних людей за допомогою можливостей, які надає сервіс robota.ua. Загалом на платформі розміщується понад 3,5 млн резюме, тому платформа має дуже велику статистику. Також компанія проводить власні дослідження, на основі яких має можливість робити загальний аналіз ринку.

Останні новини на ринку праці

Ринок праці продовжує розвиватись. Попри карантинні обмеження, роботодавці продовжують шукати співробітників, причому зараз навіть активніше ніж у 2019-му та 2020 роках. Загалом ми порівнюємо свої показники не з минулим роком, а з 2019-м, оскільки у 2020-му все йшло на спад. Зараз ми бачимо, що в 2021-му динаміка краща, ніж у 2019-му з точки зору нових вакансій та нових резюме.

Доля рітейлу залишається однією з найбільших на ринку праці, складаючи 29% із загальної маси опублікованих вакансій. У вересні 2020 року цей показник складав 38%. Це зрозуміло, оскільки осінь та зима – спекотний сезон для багатьох рітейл-компаній. 

Які зарплати в середньому пропонують

За підрахунком середніх заробітних плат, які вказувались у вакансіях на порталі Rabota.ua, картина наступна: найбільшу середню зарплату пропонують у Києві – 15 000 грн, у інших містах середня зарплата нижча на 3000-4000 грн.

Запити кандидатів щодо заробітної плати майже збігаються з пропозицією. Значні розбіжності спостерігаються в рубриці “Інші країни”: там роботодавці готові пропонувати значно вищу заробітну плату, а пошукачі готові виїхати за кордон за значно менші кошти, але при цьому вони розраховують на житло та харчування за рахунок роботодавців. 

Що відбувається у галузі рітейлу 

Топ-5 вакансій від роботодавців в рітейлі виглядають наступним чином: 

  1. Продавець-консультант
  2. Касир
  3. Адміністратор магазину
  4. Вантажник 
  5. Працівник складу в магазині

В середньому роботодавці готові платити від 9000 до 15 000 грн. 

Пошукачі на порталі шукають майже ті ж самі вакансії. Але їх запити, все ж таки, трішки відрізняються. Наприклад, серед них немає запитів на пошук вакансій вантажника. Зокрема, до топ-5 запитів від пошукачів входять:

  1. Продавець-консультант
  2. Касир
  3. Директор магазину
  4. Адміністратор магазину
  5. Замісник керуючого магазину.

Зарплатні очікування у кандидатів дещо вищі середнього – 15 000 – 18 000 грн. 

Загалом відмінності у розрізі “очікування-реальність” складають приблизно 20%. 

Портрет пошукача в рітейлі

Близько 40% пошукачів – це чоловіки, трохи більше 60% – жінки. Найактивніша аудиторія – 18-24 роки. Близько 80 000 відгуків на вакансії у рубриці роздрібна торгівля надсилають саме пошукачі у цьому віці. Трохи менша активність у пошукачів у віці 25-34 роки. 

Тренд на віддалену роботу

Тема віддаленої роботи стрімко увірвалась в наше життя минулого року з початком карантину, хоча почала розвиватись ще 15 років тому. Кількість пропозицій віддаленої роботи постійно збільшується. Варто відзначити, що по факту таких пропозицій більше, ніж зазначено на порталі, оскільки не всі роботодавці зазначають в оголошенні про те, що позиція передбачає віддалену роботу. 

З 2019-го по 2021 рік кількість оголошень з тегом “віддалена робота” збільшилась з 3% до 10%. Насправді таких пропозицій може бути 20-25%. Також зараз з’явився такий тренд, коли роботодавці на позицію в Києві готові наймати працівника з іншого міста з можливістю 100% віддаленої роботи. Тому роботодавці все частіше зазначають, що місце проживання не має критичного значення. 

Також працівники все частіше обирають гібридний формат роботи. За результатами нашого опитування 49% працівників хочу працювати в режимі дім-офіс, а 13% хочуть повністю працювати віддалено. Тобто вже понад 60% працівників хочуть працювати в онлайн режимі. 

Так само збільшилась і кількість співбесід, що проводяться в онлайн режимі. Якщо минулого року це було 15%, то цього року ця цифра складає вже 25%. 

Читайте також – 

Як побудувати успішну співпрацю з лідерами думок. Кейс Comfy


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку