Новини FMCG за липень: АТБ будує склади, Сільпо інвестує в технології, а Novus залучає кошти
АТБ побудує два нових складських комплекси, Сільпо впроваджує технологію Scan&go, Novus залучає інвестиції для розвитку бізнесу, Ашан розширює партнерство з Glovo, КОЛО відкриває рекордну кількість магазинів та інші новини українського FMCG-рітейлу за липень.
Цей матеріал доступний російською мовою
АТБ розширить складські потужності
В найближчі два роки корпорація АТБ планує розширити загальний об’єм складських площ під своїм управлінням до 250 000 кв. м. Як розповів СЕО та голова ради директорів корпорації Борис Марков, зараз складська логістика АТБ складається з десяти розподільчих центрів: восьми власних і двох орендованих. Загальна площа цих розподільчих центрів складає більше 200 000 кв. м. Середньодобовий вантажообіг становить понад 8000 тонн на добу, а в період пікових навантажень – 10 000-11 000 тонн на добу.
При цьому компанія перебуває в активній фазі будівництва власного розподільчого центру в Харкові, який планується ввести в експлуатацію на початку наступного року. Крім того, АТБ планує придбати земельну ділянку в Хмельницькій області під розміщення нового розподільчого центру, будівництво якого планується в 2021-2022 роках.
«Кожен з нових РЦ займатиме площу близько 30 000 кв. м. Таким чином орієнтовно до кінця 2021-го – середини 2022-го ми підійдемо до рубежу в 250 000 кв. м складських площ. Розширення складських площ дасть можливість покрити всі потреби мережі на найближчі три роки, а в подальшому все залежатиме від інтенсивного і екстенсивного зростання», – підкреслив Марков. Повна версія його інтерв’ю, присвяченого розвитку логістики АТБ, доступна за посиланням.
Мережа Сільпо впровадила технологію Scan&go
Одна з найбільших в Україні мереж супермаркетів Сільпо запустила систему самостійного сканування та купівлі товарів “Вільнокаса” або Scan&go. Завдяки цьому клієнти компанії зможуть купувати товари без участі касира, скануючи їх за допомогою мобільного додатку безпосередньо в торговому залі супермаркету. Як повідомила RAU прес-служба компанії, доступ до послуги отримали постійні гості Сільпо, які є учасниками програми Власний Рахунок.
Скористатися системою “Вільнокаса” можна у 59-ти супермаркетах мережі, в яких встановлено каси самообслуговування – “Самокаси”. Нині до “Вільнокаси” підключено близько 75 000 учасників, які беруть участь у широкому пілотуванні проекту Scan&Go», — пояснює цифровий трансформатор Fozzy Group Віталій Ворожбит.
Відзначимо, що технологія scan&go не нова для українського ринку продуктового рітейлу. Вперше її впровадила компанія Retail Group, яка управляє мережами магазинів Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес. Про плани впровадити подібну технологію вже найближчим часом нещодавно також заявили в найбільшій роздрібній мережі країни – АТБ.
Родинна Кавбаска запустила новий рітейл-проект під брендом Родинна Пекарня
Львівська компанія Барком, яка розвиває мережу магазинів Родинна Ковбаска, у липні запустила новий напрямок бізнесу, відкривши перший торговий об’єкт під брендом Родинна Пекарня. Як розповів керівник нового проекту Олександр Баворовський, перша пекарня компанії розпочала роботу у Львові на вулиці Левицького, 3. Її загальна площа склала більше 100 кв. м: виробнича площа становить 53 кв. м, торгова – 36 кв. м, адміністративна – 19 кв. м.
В асортименті торгової точки представлено широкий асортимент виробів: від класичного чорного та білого – до хлібів з висівками та на заквасках, а також багети, чіабатта, пампушки і булочки, сендвічі та піца, французькі круасани, супутні товари та інше. Зараз компанія планує сконцентруватися на розвитку нової мережі у Львові. А у майбутньому Барком розглядає можливість масштабування проекту на умовах франчайзингу. «Плануємо залучати партнерів, але не у найближчі місяці. Оскільки важливо розуміти, як відбирати партнерів, контролювати їх, примушувати дотримуватися стандартів», – зазначив Баворовський.
Ашан Рітейл домовився про стратегічне партнерство з Glovo
Після успішного старту співпраці Ашан з Glovo в Україні, Ашан Рітейл прийняв рішення укласти стратегічне партнерство з сервісом доставки у чотирьох країнах присутності. Окрім України компанія співпрацюватиме з сервісом в Іспанії, Португалії та Польщі. Як зазначають в прес-службі Ашан, це партнерство дозволить рітейлеру пришвидшити розвиток діджиталізації та e-commerce продаж продовольчих товарів, а Glovo – посилити лідерські позиції у цих країнах. При цьому партнерство не обмежується співпрацею у цих країнах та може розширюватись у майбутньому.
Три супермаркети Сільпо знову потрапили до рейтингу найкращих
Профільний журнал про роздрібну торгівлю European Supermarket Magazine (ESM) щороку складає список Europe’s Finest Store і вибирає найбільш вражаючі інноваційні дизайнерські концепції магазинів, які були відкриті або оновлені на європейському ринку рітейлу. В 2020 році редакція ESM обрала 29 найкращих магазинів Європи, а Сільпо знову став єдиним українським рітейлером, магазини якого потрапили до списку найінноваційніших.
Зокрема, до Europe’s Finest Store 2020 потрапили три київські супермаркети Сільпо: у стилі “Ван Гог”, відкритий у вересні 2019 року, в стилі “Світ Мавки”, відкритий у листопаді 2019 року, а також “Муркотиковий Сільпо”, відкритий у квітні 2020 року. Відзначимо, що European Supermarket Magazine включає Сільпо у Europe’s Finest Store вже четвертий рік поспіль.
Копійка відкрила відразу шість нових універсамів
Торгова мережа Копійка у липні відкрила відразу шість нових магазинів. Як повідомила RAU прес-служба компанії, три торгові точки розпочали роботу в Одесі, дві – в курортному селищі Затока, а ще один – у найближчому передмісті Одеси: селищі Фонтанка. В компанії уточнили, що магазини в Затоці — сезонні, їх графік роботи — з травня по вересень. Маркети Копійка в Фонтанці та Одесі — звичайні й будуть працювати цілий рік.
Всі магазини зручні та компактні, а саме: два магазина у форматі міні-маркет, чотири – площею від 300 до 500 кв. м. Зазначимо, що з відкриттям нових торгових об’єктів торгова мережа Копiйка, створена в 2001 році в Одесі, зросла вже до 90-та магазинів. Всі вони розташовані на Півдні України – в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях.
Novus залучив $100 млн кредиту на розвиток бізнесу
Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) забезпечить компанії Novus Україна довгостроковий кредит в $100 млн для фінансування розширення мережі супермаркетів і будівництва логістичного центру в Києві. Як повідомив агентству Інтерфакс-Україна старший радник із зовнішніх зв’язків ЄБРР Антон Усов, таке рішення рада директорів банку ухвалила 22 липня. Як уточнюється на сайті банку, безпосередньо ЄБРР надасть $82,5 млн. При цьому частина кредиту може бути синдикована.
Згідно з повідомленням, проект загальною вартістю $277,7 млн дасть можливість розширити діяльність рітейлера, вкластися в будівництво логістичного центру, залучити нових постачальників і задовольнити майбутній попит, а також оптимізувати перевезення та логістику. Новий логістичний центр буде побудований з урахуванням енергоефективних заходів для скорочення екологічного сліду.
Рукавичка відкрила новий магазин у Львові
Мережа магазинів Рукавичка поповнилася новою торговою точкою в самому центрі Львова на пл. Соборній, 3. Як повідомили RAU в компанії «Львівхолод», новий магазин став 164-м в мережі рітейлера. Рукавичка на площі Соборній працює у форматі експрес-покупки. Покупці зможуть поласувати продукцією ToGo – щойно спеченою піцою власного виробництва, духмяною випічкою, м’ясом з грилю, ситними салатами та запашними напоями.
Сільпо продовжує розвиток мережі
Мережа супермакетів Сільпо відкрила новий магазин у Києві. Він розпочав роботу 10 липня в столичному ТЦ Promenada Center за адресою вулиця Багговутівська, 17-21. Як повідомила RAU прес-служба компанії, площа торговельної точки склала 1826 кв. м, а у декорі залу широко використовувалися мотиви, пов’язані з островною державою Шрі-Ланка, раніше відомою як Цейлон.
«Створення цього супермаркету — новий формат культурної дипломатії, — розповідає директор з маркетингу Сільпо Катерина Огуряєва. — Для нас це можливість перетворити торгові площі на простір для культурного розвитку та нових вражень, де відвідувачі можуть поринути в атмосферу іншої країни. Такий досвід особливо важливий, коли кордони фізично закриті». Як виглядає новий торговий об’єкт мережі – дивіться у фотоогляді RAU.
Окрім цього, в кінці липня стало відомо, що новий дизайнерський супермаркет Сільпо також відкриється у рівненському ТРЦ Злата Плаза. Як повідомила консалтингова компанія Retail&Development Advisor, яка виступила брокером при підписанні договору оренди в ТРЦ, Сільпо розташується на цокольному поверсі Злата Плаза. Площа нового супермаркету складе 1615 кв. м, а початок роботи магазину орієнтовно запланований на грудень цього року. Нагадаємо, раніше на цьому місці працював супермаркет мережі Фуршет.
Товарообіг АТБ в I півріччі зріс на 19%
Товарообіг корпорації АТБ в січні-червні 2020 року склав 70,7 млрд грн з ПДВ. Це на 19% більше, ніж за аналогічний період минулого року, коли продажі компанії склали 59,4 млрд грн. Як повідомила прес-служба корпорації, високі темпи приросту товарообігу АТБ демонструє четвертий рік поспіль. Так, в 2017 році продажі компанії склали 80,2 млрд грн з ПДВ, в 2018-му – 103,9 млрд грн, а в 2019-му – 126,8 млрд грн.
Нагадаємо, раніше СЕО АТБ говорив, що, незважаючи на коронакризу, компанія зберігає плани з розширення торговельної мережі в 2020 році. В ході одного з вебінарів, організованих Асоціацією рітейлерів України, Марков сказав, що в поточному році АТБ має намір відкрити близько 100 нових магазинів.
Мережа КОЛО у липні відкрила рекордну кількість нових магазинів
Мережа продуктових магазинів КОЛО у липні вийшла на рекордні для себе темпи розвитку, відкривши 13 нових торгових точок. Як повідомила RAU прес-служба рітейлера, загалом з початку 2020 року мережа поповнилась 61 новим магазином. Нещодавно компанія також вийшла в новий для себе регіон, відкривши одразу два магазини в Одесі.
Нагадаємо, мережа активно розширюється та шукає нові приміщення для оренди. Наразі пріоритетними регіонами для компанії є Київ, Київська область та Одеса. Вимоги до приміщень та деталі співпраці можна подивитися в окремому матеріалі RAU.
Metro та Сільпо масштабують проекти зі збору вторсировини
Мережа супермаркетів Сільпо запустила вже дев’яту в країні станцію #SilpoRecycling. Вона розпочала роботу в Запоріжжі за адресою вул. Перемоги, 64. В цьому місті компанія також тестує нову послугу, яка мотивуватиме гостей Сільпо ставати більш екологічними та допомагати планеті. Вони можуть віддавати підготовану і відсортовану вторсировину кур’єру доставки, який відвезе її на станцію #SilpoRecycling для подальшої переробки. При цьому гості отримають додаткові екобали за турботу про довкілля. Максимальний об’єм, який може забрати кур’єр доставки — 60 літрів.
Розширила свою програму з роздільного збору відходів і мережа магазинів Metro. У липні компанія відкрила три нові пункти роздільного збору вторинної сировини у Полтаві, Миколаєві та Львові. Таким чином, роздільний збір відходів для клієнтів Metro відтепер діє у Києві, Харкові, Полтаві, Маріуполі, Миколаєві та Львові – загалом у 10-ти торговельних центрах. Варто зауважити, що окрім сервісу з роздільного збору вторинної сировини для клієнтів, у всіх торговельних центрах Metro діє роздільний збір власних відходів. У кожному магазині встановлено як мінімум по 5 контейнерів для роздільного збору металу, макулатури, ПЕТ пляшки, скла та полімерів.
Мережа Пчелка маркет відкрила новий магазин в передмісті Києва
В кінці липня торгова мережа Пчелка маркет відкрила новий магазин у Пущі-Водиці, що в передмісті столиці. Торговий об’єкт працює на вулиці Селянській, 1, а загальна площа маркету склала 300 кв. м. Як повідомила у прес-службі рітейлера, не дивлячись на компактну площу, на покупців чекатиме широкий асортимент продуктів харчування та товарів першої необхідності для щоденного використання.
Читайте також попередній огляд –
Новини FMCG за червень: домінування КОЛО і АТБ, кредит Novus, нові формати Varus і Ашан