Мережа Сільпо поглинула інтернет-магазин із сервісом доставки свіжих овочів і фруктів OVO

Мережа Сільпо поглинула інтернет-магазин із сервісом доставки свіжих овочів і фруктів OVO

13.02.2024 08:00
  1537
Дарія Осіїк

Сума угоди не розголошується, проте опитані інвестори та гравці ринку припускають, що мова може йти про кілька сотень тисяч доларів. Навіщо Сільпо придбав стартап і чому багатообіцяючий бізнес знаходився за крок до закриття.

Як пише Forbes, OVO – це служба доставки свіжих овочів і фруктів із дарк-сторів – магазинів, які працюють лише на доставку без можливості фізичного відвідування. Клієнти робили замовлення на сайті сервісу. Вартість доставки замовлення до 500 грн фіксована – 39 грн, понад 500 грн – безкоштовно. 

Відомо, що мережа Сільпо непублічно придбала OVO у жовтні 2023 року, хоча в Україні у неї вже є два типи власної доставки. Перший – сервіс Loko, коли кур’єри доставляють замовлення протягом 20 хвилин. Друга – стандартна: клієнт робить замовлення, обирає часовий слот та отримує замовлення через кілька годин. 

Сервіс OVO, заснований у 2020-му Романом Мелкумовим і Степаном Зіняковим, після початку повномасштабної війни опинився за крок до закриття. У перші місяці війни він займався суто волонтерством. «OVO перевели роботу на волонтерські рейки, комерційні замовлення поставили на паузу», – йдеться у письмовій відповіді Сільпо. 

У 2021 році OVO залучив $500 000 інвестицій від маркетолога Андрія Федоріва та фонду TA Ventures. Кількість замовлень і виторг зростали на 70% на квартал, говорив Forbes Роман Мелкумов у 2021-му. За результатами того року партнери планували перевалити за перший $1 млн обороту. 

На початок 2022 року доставкою OVO користувалися до 10 000 осіб у Києві та області. «У пошуку шляхів для трансформації проєкту засновники OVO звернулися до команди Сільпо», – коментують у пресслужбі Сільпо.

Стартап OVO заснували у 2020-му Роман Мелкумов і Степан Зіняков 

Скільки міг коштувати OVO

У письмовій відповіді пресслужби Сільпо жодного разу не згадується слово «купівля». “Сільпо з ентузіазмом прийняли пропозицію від OVO подбати про його гостей», – кажуть там. Суму угоди не коментують. Фонд TA Ventures відмовився коментувати Forbes деталі угоди. Андрій Федорів на момент публікації матеріалу не відповів на запит із проханням дати коментар.

Оцінки від опитаних Forbes гравців ринку та інвесторів різняться. Євген Нетреба із Zakaz.ua вважає, що сума мінімальна. «Ніякої угоди не було, адже купувати там було нічого», – вважає він. Склади для зберігання овочевої продукції безпосередньо OVO не належали, а IT-продукту вони не мали, додає Нетреба. Він припускає, що Сільпо придбав виключно торговельну марку.

«У реєстрі є дві ТМ, які належали ТОВ «Київ овочі», — каже партнер Mentors Law Firm Максим Попов. — З 10 січня їхнім власником є «Сільпо-фуд», а заявка на зміну була ще у вересні 2023-го. Тоді ж ще у двох заявок на марки OVO та OVO.market заявник змінився на «Сільпо-фуд». Хто був попереднім заявником невідомо, але скоріш за все це також були «Київ овочі».

Проєкт був у досить тяжкому становищі після початку повномасштабного вторгнення, визнає керуючий партнер фонду Flyer One Ventures Віталій Лаптенок. «Сума купівлі, гадаю, була кілька сотень тисяч доларів у кращому випадку», – говорить він. 

Сума угоди могла дорівнювати собівартості, тобто обсягам інвестицій в сайт та брендінг, припускає співзасновник стартапу ChoiceQR Володимир Оляніцький. За його оцінками, йдеться про близько $500 000.

Навіщо Сільпо купувати проблемний бізнес

Візія OVO збігалася зі стратегією інновацій та обслуговування клієнтів Сільпо, офіційно коментують у пресслужбі ритейлера. Компанія могла придбати стартап, заради команди, яка заточена під доставку їжі й може швидко показувати результа. Для Сільпо це покупка майданчика для тестів, припускає Віталій Лаптенок з Flyer One Ventures. «Вони активно розвивають свою доставку та Loko. OVO може покращити їхню пропозицію в категорії Fresh – свіжі овочі та фрукти», – каже інвест-директор Horizon Capital Денис Сичков. 

Джерело – Forbes

 

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку