Від ремонту квартир до створення магазинів міжнародних брендів. Кейс Synergy Construction

Від ремонту квартир до створення магазинів міжнародних брендів. Кейс Synergy Construction

28.10.2019 08:15
  1931
Костянтин Симоненко

Засновник Synergy Construction Іван Голуб про етапи розвитку будівельної компанії, особливості роботи з корпоративними клієнтами, перспективи будівельної галузі та багато іншого.

Цей матеріал доступний російською мовою

Місяць тому в столичному ТРЦ Lavina Mall відкрився найбільший в світі магазин Sinsay площею 2300 кв. м, а потім ще один, трохи менше – в одеському ТРЦ Gagarinn Plaza. Ці торгові точки польського виробника одягу – компанії LPP – від початку і до відкриття створювали фахівці компанії Synergy Construction.

Причому перші дві тисячі «квадратів» були облаштовані в рекордні терміни. Чи не кожен місяць будівельники здають готові приміщення відомих брендів, таких як New Yorker, Reserved, LC Waikiki, DeFacto, BraBraBra і ін.

RAU розпитала одного із засновників компанії Synergy Construction Івана Голуба про те, як з невеликої будівельної фірми, яких сотні на ринку України, перетворитися в компанію повного будівельного циклу, представлену в Європі.

Етап перший. Ремонти квартир

– Як виникла ідея зайнятися будівельним бізнесом?

– Я виріс у родині будівельників: і батьки, і дідусь з бабусею працювали в цій сфері. До всього іншого, жили ми недалеко від Київського національного університету будівництва та архітектури. Так що мій вибір був очевидний, і я нітрохи про нього не шкодую. До речі, мій нинішній компаньйон Григорій Вербицький теж закінчив цей вуз.

– Ви познайомилися під час навчання?

– Ні пізніше. До цього я заснував компанию ТМБУД з іншими партнерами – в 2005 році. Перший наш офіс був у двокімнатній квартирі, а штат складався з двох бригад будівельників і одного бухгалтера, який, до речі, працює з нами до цих пір. Я поєднував роботу директора і виконроба. Займалися приватними замовленнями на ремонт квартир і спорудження котеджів. Якщо пам’ятаєте, тоді був справжній бум житлового та комерційного будівництва, який закінчився в 2008-му через фінансову кризу.

– Тобто ви створили спільний бізнес під час кризи?

– Абсолютно вірно. У Григорія Вербицького було своє підприємство – АВС Синергія і воно стикалося з тими ж проблемами, що й наше. Відмова клієнтів від завершення початих проектів та відсутність нових замовників. Щоб заощадити на утриманні адміністративного персоналу Григорій запропонував об’єднатися під брендом Синергія. Хоча компанія під назвою ТМБУД існує і зараз.

Етап другий. Систематизація бізнесу

– Чи допомогла така оптимізація і як ви знаходили нових замовників?

– Замовників знаходили через знайомих та існуючих клієнтів. «Сарафанне радіо» в ті часи працювало набагато краще реклами, наприклад, в пресі. Але після початку кризи і об’єднання компаній під одним брендом в 2009 році ми вирішили зробити бізнес більш системним. Запустили сайт компанії і першим ділом створили комерційний відділ. Крім того, відразу розділили сфери відповідальності власників.

Я зайнявся виробничою частиною, а Григорій взяв на себе рекламу, маркетинг і спілкування з замовниками.

– Тоді ж ви почали займатися комерційною нерухомістю?

– Ні, за рік до кризи, в 2007 році, нам вдалося здати в Боярці свій перший великий об’єкт – ТЦ Молодіжний. Він і зараз працює – триповерхова будівля загальною площею 2400 кв. Почали також будувати 4-поверховий готель на виїзді з Києва в бік Межигір’я, але криза зупинила це будівництво на етапі здачі моноліту будівлі – замовник вирішив заморозити проект.

– Хто були першими замовниками послуг об’єднаної компанії?

– Спочатку це все-таки були старі клієнти, які потроху оправлялись від кризи. Потім ми почали співпрацю з К.А.Н. Девелопмент. В їх ЖК Комфорт-Таун ми як субпідрядники побудували Школу мистецтв і спортклуб Sport life. Паралельно почали проект в селі Вишеньки Бориспільського району по будівництву котеджного містечка Золоче. Основні замовлення все-таки стосувалися більше загальнобудівельних робіт. Потім з’явився рітейл.

– Коли це сталося?

– Як тільки в Україні почали будувати великі сучасні торгові центри, такі як Ocean Plaza. Там, наприклад, ми робили ремонт для магазинів English Home і Ravin. Також ми займалися там облаштуванням ресторану Муракамі для мережі TARANTINO family. Але раптом ми зіткнулися з іншою проблемою – розвиток будівельного ринку призвів до того, що наші виконроби починали свій власний бізнес, забираючи з собою співробітників та клієнтів. І нам знову доводилося напрацьовувати втрачене.

– Як багато з них залишилося на ринку зараз?

– Приблизно 90% тих, хто пішов, продовжують працювати. Тобто, ми готували хороші кадри.

– Виходить, що готували кадри для інших?

– Зараз такі ризики втрати співробітників зведені до мінімуму. Ми зробили висновки і вжили заходів для згуртування колективу. Робимо ставку на молодих, навчаємо їх і фінансово стимулюємо досягати кращих результатів. Окремо проводимо так зване комерційне дозвілля. Наприклад, в цьому році на День будівельника всім колективом поїхали на рафтинг в Мігею на Південний Буг, в минулому році піднялися на Говерлу. По вівторках ми граємо у волейбол і так далі. Це дозволяє встановити нормальні дружні відносини в колективі.

– А професійне зростання персоналу оплачуєте?

– Так, наприклад, ми оплачуємо навчання англійській мові, а також проходження всіляких курсів підвищення кваліфікації. Надаємо можливість відвідувати різні форуми і виставки, де збираються наші потенційні клієнти. Тому у нас майже немає відтоку кадрів.

Етап третій. Вихід за кордон

– Як ви почали співпрацювати з іноземними брендами?

– По мірі будівництва ТРЦ в Україну стали заходити міжнародні компанії, такі як польська LPP, турецька LC Waikiki, німецька NewYorker та інші. До цього в нас уже був досвід співпраці з мережею Argo. У всіх цих рітейлерів досить великі площі і серйозні проекти, тому нам було цікаво запропонувати їм свої послуги.

– Як думаєте, чому вони почали співпрацю з вашою компанією?

– Вони хочуть бачити оптимальну пропозицію, де є розумне співвідношення ціни і якості. На тендерах, як правило, відразу відсікають найвищу і найнижчу цінову пропозицію. Вони цінують свій час, вимагають застосування якісних матеріалів і дотримання технології будівництва в обумовлені терміни. Для іноземних компаній ремонт – це інвестиція.

– Чому наші компанії не розглядають ремонт як інвестиції?

– Тому що іноземці, приходячи в ТРЦ, укладають контракт відразу на 5-10 років. І навіть якщо у них з прибутком буде працювати тільки один магазин, перекриваючи збитки трьох інших, вони будуть в них вкладатися, бо це впізнаваність бренду і демонстрація надійності компанії. Українські рітейлери не завжди можуть спрогнозувати довгострокову перспективу, тому не поспішають вкладати в дорогий ремонт. З нами багато брендів хочуть працювати, але кажуть, що наші послуги для них дорогі. А ми вважаємо, що якісний ремонт в одному і тому ж ТРЦ не може коштувати по-різному для іноземного бренда і української компанії. Тому іноді змушені відмовляти. Але частіше намагаємося знайти спільну мову. На нашому рахунку об’єкти мережі магазинів Цитрус, Estro, Eva, Aurum, БілеСухе і багатьох інших. Крім рітейлу, ми також співпрацюємо з медичною лабораторією Dila, брендом Аптека Доброго Дня.

– Чому вирішили відкрити компанію в Польщі?

– Ця ідея виникла, коли ми зрозуміли, що можемо супроводжувати наших замовників і за кордоном, допомагаючи їм відкривати нові магазини. Пішли в ті країни, де відкривалися магазини наших замовників.

Попутно стали возити з-за кордону будматеріали для наших клієнтів в Україні. Цим займається мій приятель Григорій Вербицький. Майже три роки тому ми відкрили компанію Synergy Construction в Польщі та Молдові.

– Як іноземці сприйняли вашу ідею?

– Дуже добре. Вони вже знали нас по роботі в Україні і з задоволенням залучали для роботи на своїх зарубіжних об’єктах. Наприклад, в Молдові ми будували магазини для DeFacto і LC Waikiki. Поступово географія розширилася: наші об’єкти є в Болгарії, Чехії, Польщі, Словаччині.

– Тобто, у вас офіси у всіх цих країнах?

– Ні. Тільки в Польщі та Молдові. Польський офіс дозволяє нам будувати по всій Європі, чого не можна сказати про Молдову і Україну, де повинні бути місцеві компанії.

– Будівельники теж наші або набираєте з місцевих?

– В основному наші робітники будують в Європі, а в Молдові залучаємо місцевих фахівців. Хоча, щоб бути впевненими в якості робіт, електриків, наприклад, запрошуємо звідси.

– Чи є у вас інші замовники-рітейлери за кордоном, крім тих, хто прийшов в Україну?

– Так, українські компанії, які відкривають свої магазини в Європі. Наприклад, в Польщі ми облаштували три магазини фірмового посуду Fissman. Але поки за кордоном ми знаходимося в стадії розвитку бізнесу.

– Які ваші подальші плани в Україні?

– Перш за все ми хочемо розвивати наш проектний відділ. Оскільки до сих пір максимум, що нам доводилося робити – перекладати та адаптувати під українські регуляції й норми проекти наших іноземних замовників. А тепер ми хочемо займатися дизайном приміщень самі. І безумовно, працюємо над залученням нових клієнтів, відомих міжнародних брендів, провідних українських рітейлерів, представників ресторанного та туристичного бізнесу.

Читайте також –

Лев Парцхаладзе: Як залучити інвестиції в будівельну галузь


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  565
Усі новини ринку