Як каси самообслуговування змінили поведінку покупців: кейс мережі Таврія В

Як каси самообслуговування змінили поведінку покупців: кейс мережі Таврія В

31.08.2023 08:30
  1294
Іван Зайцев

Група компаній Таврія В, за оцінками фахівців, входить до топ-5 найбільш інноваційних рітейл-компаній України. Саме вона була однією з перших роздрібних мереж в Україні, що, випередивши час, почала використовувати каси самообслуговування ще в 2014 році, майже 10 років тому. Відтоді  мережа є амбасадором цієї технології, що послідовно та цілеспрямовано розвиває інноваційний сервіс-проект.

Наразі у 37 торговельних об’єктах мережі магазинів Таврія В та Космос встановлено 188 касових терміналів самообслуговування.
У 2019 році компанія обрала за стандарт Касові системи самообслуговування NCR (США). Інтегратором проекту став міжнародний Центр компетенції NCR AIPP level II, що працює в складі SystemGroup. Наразі це єдиний інтегратор, що має право виконувати впровадження касових систем NCR «під ключ» і забезпечує повний цикл реалізації проекту: від аудиту, постачання та інтеграції до контролю досягнення KPI та сервісної підтримки.

На основі проведеного аудиту, що враховував формати та площу кожного з магазинів, склад кошиків покупців тощо, було обрано кілька типів касових систем з лінійки NCR Fast Lane Selfcheckout:

  • з прийомом готівкових та безготівкових оплат
  • з різною площею та конструкцією платформ
  • касові системи з платформою на два пакети, для маркетів з великим/середнім кошиком покупця
  • розроблено індивідуальну конструкцію, що додатково покращувала ергономіку платформ
  • каси самообслуговування було інтегровано з касовим ПЗ, а також з системою лояльності.

Як реагують на самообслуговування покупці: ключові показники

Покупці проявляють велику зацікавленість до терміналів самообслуговання. В магазинах мереж Таврія В та Космос, де встановлено термінали, біля 46% покупок сплачуються покупцями самостійно.

Проте, справжнім чемпіоном є супермаркет Таврія В в Одесі за адресою Гагарінське плато, 5/3, де 96% покупок сплачується покупцями власноруч, без залучення касового персоналу.

РРО чи програмні РРО? Чеки та самообслуговування

На початку проекту, створення та друк чеків в касах самообслуговування було реалізовано за допомогою вбудованих фіскальних реєстраторів (технологія РРО).

У 2021 році, з появою в законодавстві технології пРРО, рітейлер звернув увагу на переваги програмних РРО.  Проте, практика показала важливість врахування технологічних нюансів при виборі пРРО. Через високу залежність від архітектури пРРО та on-line зв’язку з ДПС, не всі програмні РРО, що тестувалися рітейлером, змогли забезпечити бажану швидкість фіскалізації чеків.
У 2022 році Таврія В та SystemGroup інтегрували у каси самообслуговування рішення «Фіскальний сервер iNNOVATE!» з технологією арограмного РРО.  Це дозволило забезпечити високу швидкість фіскалізації чеків off-line та on-line (в середньому 1 сек.), а також оптимізувати адміністрування даних та всього парку пРРО. 

Враховуючи реалії воєнного часу, в FS iNNOVATE! також було реалізовані додаткові можливості автономності робочих касових робочих місць, на випадок відсутності зв’язку.

Думка рітейлера та розвиток самообслуговування в мережі

За думкою менеджменту Таврія В: «Каси самообслуговання – успішний приклад нової сучасної культури безконтактних сервісів, якій впроваджує наша роздрібна мережа.  «Ми постійно задаємось питаннями: «Що є найбільш важливим для сучасного покупця? За якими критеріями він обирає магазин для своїх покупок? Як здобути його лояльність?»  І розуміємо: найціннішими для покупця є час та зручність. Крім того, у світі і в Україні дедалі шириться тренд до мінімізації небажаних емоційних та сенсорних контактів з іншими людьми. Ми бачимо, що для покупців Таврія Втермінали самообслуговування стали можливістю отримати те, що є цінним для них. А при плануванні нових магазинів ми, перш за все, враховуємо актуальні тренди та прагнемо працювати на перспективу.

Ми раді успішній коллаборації з SystemGroup – це висококваліфікована та відповідальна команда, що допомагає знайти швидке та якісне рішення для будь-якого складного питання».

То ж, керівництво Таврія В вважає проєкт самообслуговування успішним та планує його подальший розвиток. 

Сервіс в умовах війни

Сервісну підтримку касових систем і пРРО забезпечує команда Центру компетенції SystemGroup та В2В сервіс-провайдер ПУСК, що входить до структури SystemGroup.

Технічна підтримка кас здійснюється в розширеному режимі, протягом всього періоду роботи магазинів – адже у більшості міст магазини Таврія В працюють до 23:00.

Що стосується фіскалізації, то, завдяки використанню технології програмних РРО, всі питання підтримки можливо вирішувати дистанційно, без виїзду в магазин, що є неабиякою перевагою у військовий час.  

Довідка. Таврія В – група мультиформатних, технологічних та гнучких компаній, які постійно поширюють нові напрямки своєї діяльності та диверсифікують традиційні формати роздрібної торгівлі. Більш ніж тридцять років Таврія В вдало керує великим роздрібним бізнесом у межах мультиформатної моделі. Так, у портфелі групи більш ніж сто тридцять супермаркетів та торговельних центрів: однойменна мережа супермаркетів у різних регіонах України, делікатес-маркети Космос, мережа drogerie&beauty Блиск&Відро, мережа супермаркетів низьких цін Пюре, мережа кафе швидкого харчування Т Спрінт, мережа Bagetta Espresso Bar, що працює у форматі Street food café, ресторани VIP класу, цехи з виробництва м’ясних, рибних напівфабрикатів, кондитерські, кулінарні цехи, пекарні, броварня, швейне та трикотажне виробництво, підрозділи будівництва та девелопмента, великий логістичний центр, онлайн супермаркет tavriav.ua, галерея luxury бутиків «Сади перемоги». Планується розвиток нових напрямків. https://tavriav.org

SystemGroup – провідний в Україні інтегратор в сфері бізнес-процесів в торгівлі та логістиці, що майже 30 років автоматизує провідні роздрібні бізнеси України. Є виробником реєстраторів розрахункових операцій Datecs та програмних РРО iNNOVATE!. В структурі SystemGroup працює єдиний в Україні Міжнародний сертифікований Центр компетенції з впровадження систем самообслуговування NCR (IPP level II). SystemGroup є багаторічним партнером провідних світових розробників бізнес-обладнання, таких як Zebra, NCR, DIGI, Datalogic, Epson, Sewoo, Shuttle тощо. https://systemgroup.com.ua


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку