Як успішно розвивати власні торгові марки та виробництво: кейс мережі Файно Маркет
У 2023 році кропивницький рітейлер Файно Маркет збільшив обсяги продажів товарів власного виробництва та власного імпорту на 60%.
Менеджмент мережі постійно досліджує споживчий попит та намагається закривати потреби споживачів ексклюзивними пропозиціями, або надавати певні вигоди покупцям, які мають товари, виготовлені на замовлення компанії.
Про асортимент
У 2020 році мережа почала активно розвивати власні торгові марки “Файна марка”, “Вигідно!” та “Luxberi”. Цьогоріч кількість сягнула 300 SKU в категоріях бакалія, молочні та кондитерські вироби, снеки, заморожені продукти, хлібобулочні вироби, безалкогольні напої та непродовольчі товари.
Всі товари виготовляються на потужностях українських виробників, які також виробляють відомі українські бренди та торгові марки.
Свій асортимент мережа поповнює й власним імпортом. Це понад 200 товарів від 40 виробників та постачальників, включаючи алкогольні, молочні та кондитерські вироби.
«Розвиток власних торговельних марок та товарів власного імпорту дозволяє забезпечити покупців цікавими пропозиціями європейських та світових новинок та бестселерів, а також доступними та якісними товарами широкого вжитку. Плани на наступний рік амбітні, активний розвиток ВТМ з метою досягнення частки товарообігу на рівні 12%», — поділився керівник напрямку Private Label компанії Файно Маркет Андрій Сокирко.
«Покупці високо оцінюють запропоновані товари ВТМ, про що свідчить постійно зростаючий попит. Очевидні перспективи подальшого розвитку мотивують нас на створення нових продуктів та постіний пошук покращення вже існуючих товарів. В 2024 році плануємо збільшити кількість SKU до 500 українського виробництва, та 300 SKU ексклюзивного імпорту», — коментує менеджер розвитку ВТМ Максим Кореновський.
Про власні пекарні повного циклу та грилі
Однією з ключових категорій розвитку в мережі є власні пекарні повного циклу, яких на кінець 2023 року налічувалося 44. Всі вони розташовані безпосередньо в магазинах, що дає змогу забезпечити покупців гарячим хлібом та ароматною випічкою.
«Наші головні принципи в роботі – це забезпечити якісним продуктом наших споживачів, ми прискіпливо контролюємо якість та безпечність усіх інгредієнтів, а головна ціль – це пекти хліб, щоб він був максимально, таким по-домашньому смачним. 95% сировини ми купуємо у вітчизняних виробників, бо ж ми українці, маємо підтримувати один одного», — поділився керівник цього напрямку Михайло Кузьмич.
Для безперебійного функціонування власного виробництва компанія створила відділ технологічного розвитку та супроводження. А у 2024 році планує максимально задіяти цифрові інструменти для оптимізації процесів та збільшення гнучкості у прийнятті управлінських рішень.
«У 2023 році ми відкрили 16 нових пекарень, де працює понад три сотні пекарів та піцайоло. Цьогорічні обсяги виробництва — майже 3000 тонн хлібобулочних виробів та понад півмільйона файних піц. Наші 65 грилів виготовили 330 тонн продукції. Окрім споживчого попиту власне виробництво цінне для бізнесу як інструмент диверсифікації та підвищення конкурентоспроможності. Погодьтесь, приємно зайти в магазин, де з порогу вас зустрічає аромат свіжої гарячої випічки», — прокоментував директор з виробництва Файно Маркет Андрій Харитоненко.
Про кав’ярню
Файна кав’ярня, що розташована у кожній торговій точці мережі магазинів Файно Маркет, пропонує покупцям ароматну, якісну каву формату to go за доступною ціною.
Про плани на наступний рік
«У 2024 році плануємо удосконалити Coffee Point, впровадити самообслуговування розрахунку за каву, захопити ще більшу аудиторію покупців нашими маркетинговими пропозиціями та збільшити частку від товарообігу. Ми дбаємо про нашого покупця, даруємо приємні враження, турботу та гарний настрій, тому продумуємо все до дрібниць», — коментує керівник напрямку Світлана Лісовська.
Нагадаємо, компанія ТОВ «Вересень плюс» налічує 175 магазинів під брендом Файно Маркет, що розташовані в Кіровоградській, Черкаській та Одеській областях.