Начальник відділу навчання та розвитку бренду Watsons: що потрібно знати при побудові системи навчання персоналу

Начальник відділу навчання та розвитку бренду Watsons: що потрібно знати при побудові системи навчання персоналу

30.04.2020 08:05
  410
rau

Начальник відділу навчання персоналу і розвитку бренду роботодавця Watsons Україна Олеся Литвиненко виділяє шість запитань, на які потрібно відповісти перед розробкою системи навчання персоналу в компанії.

Цей матеріал доступний російською мовою

В колонці для порталу Delo.ua топ-менеджер поділилася своєю думкою про те, на що потрібно звернути увагу в питанні навчання персоналу. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

У переважній більшості компаній навчання в тому чи іншому вигляді існує. У всякому разі, в річних звітах і презентаціях топів все виглядає дуже пристойно. Але час кинув нам виклик, і відразу стало зрозуміло, чи дійсно все так добре, як нам здавалося. Такі ситуації розкривають все, на що раніше ми закривали очі або до чого не доходили руки. Якщо ви шукаєте швидкі рішення, а до цього у вас нічого не було, не обманюйте себе. За кілька тижнів ви не виправите становище.

Так значить, нічого не робити? Ні, робити обов’язково, адже зараз ви побачили те, чого раніше не помічали, і зможете враховувати це при розробці вашої стратегії. З чого почати? Починайте задавати собі питання.

1. Навіщо нашому бізнесу навчати людей? Цілі бізнесу – перше, з чого потрібно починати. Тільки не обмежуйтеся загальними фразами. Що для вашого бізнесу критично важливо, де він втрачає кошти, час, клієнтів? Де бізнес планує бути через рік? Що за цей рік зміниться? Які нові продукти чи послуги з’являться?

2. Чому будемо навчати? Мету навчання формулюйте з кінця. Що повинно бути на виході? Як було до навчання і що повинно змінитися? Не хочу вас лякати, але має бути три мети: мета бізнесу, ваша мета і ціль співробітника, якого навчають. Дуже цікаво пройти шлях «в мокасинах» кожного учасника процесу і об’єднати всі цілі.

3. Кого ми будемо навчати? Розділіть весь персонал на групи, визначте ті з них, яким необхідно навчання в першу чергу. Ми повинні вести наших співробітників протягом усієї трудової діяльності в нашій компанії за напрямками, які в кінцевому підсумку будуть сприяти розвитку бізнесу. Але це не означає, що все повинно зводитися тільки до е-learning. І тут ми переходимо до четвертого питання.

4. Який формат обрати? З форматом не все так просто. Спочатку хочеться перевести все в електронну форму і по всіх темах розробляти тільки інтерактивні курси. Це ж круто! Я навчився працювати з конструктором. Потім – відео. Вау! Всі так роблять, і я буду. Але підхід до вибору повинен бути іншим. Вибирати потрібно той формат, який підходить для вирішення певної задачі саме вашої компанії і в тих умовах, які є на даний момент.

5. Що у нас вже є? А ось тут хороша новина, оскільки в багатьох компаніях накопичилося чимало інформації у вигляді інструкцій, положень, стандартів, опису продукції та послуг. Крім того, є фахівці, які виконують свої завдання краще за інших. Залучайте цих експертів, зробіть їх своїми спільниками. Яка вигода для них? Визнання їх професіоналізму. Тут вам доведеться навчитися створювати спільноти і взаємодіяти з ними.

6. Як залучити співробітників? Є кілька шляхів для залучення співробітників до навчання:

  • неорганічний – обов’язкове навчання співробітників. Це ознайомлення зі стандартами і політиками компанії, навчання тому, без чого співробітник не може приступити до виконання своїх обов’язків. Для цього навчання краще налаштувати автоматичне призначення в залежності від посади і терміну роботи в компанії. Його зручно аналізувати, відстежувати динаміку, робити прогнози;
  • органічний – навчання, ініційоване співробітниками. Це набагато цікавіше, тому що для того, щоб це сталося, потрібно створити умови. Це не відбувається за день або місяць. Але якщо співробітник інвестує свій час у свій розвиток і робить це з вашою допомогою, значить ви на правильному шляху. Але ваше навчання повинно бути зручним, корисним, цікавим і вирішувати потреби вашого співробітника.

Ну і наостанок. Навіть якщо ви все добре продумали, згадайте, як самі починаєте чомусь вчитися. Встаньте на місце вашого співробітника, відчуйте той шлях, який ви приготували для нього. Як вам? Зручно чи ні? У будь-якому випадку, ви почали шлях в правильному напрямку. Він може бути довгим і складним. Але ви точно йдете вірним шляхом.

За матеріалами: Delo.ua

Читайте також –

Кращі HR-практики в рітейлі: мережа супермаркетів Billa


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  37
Усі новини ринку