
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Head of Marketing&Product E-mail&Retention Department маркетингової агенції Netpeak розповіла, як ефективно використовувати e-mail розсилки й досягти рекордних показників конверсії.
E-mail&Retention-маркетинг залишається одним із найефективніших каналів для побудови комунікації з клієнтами та генерації доходу. Згідно з дослідженнями, середній ROI цього каналу становить близько 3600%: кожен інвестований долар приносить компанії приблизно $36.
Деякі джерела називають ще вищі показники — до $40 на кожен витрачений долар. Проте в умовах повномасштабної війни в Україні багато брендів зіштовхнулися із серйозними викликами щодо відновлення контактів із клієнтською базою. У цьому контексті хочу поділитись кейсом одного із найбільших світових ритейлерів спортивного одягу, взуття й аксесуарів — Puma, який демонструє, те, що грамотно побудована стратегія e-mail-маркетингу дозволяє відновити втрачені показники.
Щоб адаптуватися до змін ринку, ми разом з Puma розробили комплексну e-mail-стратегію, яка враховувала як ризики, так і нові можливості. Ключовими елементами було:
Оновлення плану розвитку для досягнення цілей, який містив карту комунікацій за тригерами та ручними розсилками. Багато тригерів уже були впроваджені до нас, але вимагали оновлення дизайну;
На прикладі кейсу можна побачити, як оновлення дизайну тригерів допомогло підтримати єдиний стиль масових і тригерних розсилок.
Старий VS новий дизайн тригерних листів
Додатково створили нову карту комунікацій — інфографіку, яка відображає всі канали та типи розсилок й вдосконалили наявні елементи, а вже після цього запланували впровадження нових тригерів. На момент запуску карта комунікацій містила лише зафіксовані сценарії майбутніх тригерів, робота почалася з оновлення дизайну вже існуючих.
Після аудиту сценаріїв оновили дизайн листів і покращили вже діючі тригери. Наприклад, вітальний ланцюжок із чотирьох листів став ефективною точкою входу в комунікацію: він знайомив користувача з брендом і стимулював першу покупку. Також розширили формати розсилок, додали тематичні добірки, інтерактивні листи, монорозсилки та сезонні активності, серед яких адвент-календар для зимового періоду. Окрім того, вдалося запустити товарні рекомендації на сайті через eSputnik, які постійно вдосконалюються для підвищення точності й релевантності пропозицій для клієнтів Puma.
Приклади до та після оновлення дизайну масових розсилок
Серед основних цілей кампанії можу виділити:
Такий підхід дозволив повернути втрачені показники й закріпити позиції бренду як одного з лідерів ринку.
Разом з командою Puma ми мали за мету створити щось стильне, привабливе, що сподобається аудиторії та ще більше закохає в бренд. Так, ми розробили єдиний концепт листа з загальним стилем, а його наповнення та дизайн адаптували залежно від теми розсилок.
Додатково був проведений аудит попереднього шаблону й виявлено, що картки товарів у листах використовувалися доволі рідко. Натомість частіше застосовувалися переходи на розділи сайту (чоловіче, жіноче, окремі категорії товарів) або листи з банером і кнопкою для переходу на сайт. З огляду на це, частіше демонстрували товари в розсилках, чергуючи їх зі шаблонами, які включають лише розділи або загальні банери.
Стратегія розсилок була спрямована на урізноманітнення контенту за допомогою нових рубрик й підвищення залученості користувачів.
Cеред рубрик контент-стратегії виділили такі:
Приклади реалізованих тематичних спортивних добірок
У періоди розпродажів і великих акцій, на кшталт Чорної п’ятниці, ми додавали анонси та посилювали інфопривід, збільшуючи кількість розсилок із нагадуванням про знижки на сайті.
Приклади реалізованих листів із гейміфікацією
Водночас для розширення бази підписників оновили дизайн інструментів збору контактів: pop-up вікна, віджети та форми у футері сайту, вказавши довгострокові вигоди, які може отримати підписник в каналі. Тим самим редизайн дозволив збільшувати кількість підписників у середньому на 3,9% щомісяця.
Це може бути адвент-календар, який підсилюватиме залученість аудиторії з такою структурою:
У рамках цього формату користувачі сайту Puma отримали серію розсилок із корисним контентом: рекомендації щодо святкових активностей, гіди з вибору подарунків та інтерактивні елементи, такі як вибір новорічної кулі на ялинці з персоналізованими побажаннями. Щоб уникнути банальних привітань з Новим роком, 31 грудня випустили розважальну гру, де підписники обирали, хто вони цього Нового року, а на початку кожного листа їх чекали приємні передбачення.
Приклад адвент-календаря та першого ознайомчого листа
У рамках концепції календаря інтегрували також акційні пропозиції. Наприкінці кожного листа розмістили календар зимових активностей, який оновлювався щотижня. Кожен день користувачі могли обрати нову ідею для заняття, наприклад, пограти в сніжки або насолодитися чашкою какао.
E-mail&Retention-маркетинг може бути ефективним інструментом для зростання бізнесу, якщо підхід до його реалізації базується на чіткій стратегії, аналізі даних та адаптації до змін, отож яких результатів вдалося досягти:
Ці результати підкреслюють важливість інвестицій в e-mail-канал з акцентом на персоналізацію та тестування нових підходів, які сприяють зростанню та підвищенню ефективності бізнес-стратегій.