800+ магазинів відкриється в новому ТРЦ Ocean Mall. Є запити від великих міжнародних брендів
Команда Mandarin Plaza Group запланувала відкриття Ocean Mall в Києві (який буде одним з найбільших ТРЦ в Східній Європі) на зиму 2025 року. Прес-служба холдингу поділилася з редакцією RAU деякими новими деталями стосовно майбутньої інфраструктури молу.
В компанії не називают конкретну дату відкриття Ocean Mall, бо не хочуть бути голослівними — вже декілька разів переносили запуск з 2018 року. Але при цьому зазначають, що основне будівництво молу вже завершилось: на 90% готові інженерні мережі й оздоблення ТРЦ готове на 75-80%.
ТРЦ буде великий: загальна площа — 300 000 кв. м, орендна — 110 000 кв. м, тому девелопер працює в тісній співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій та різними фахівцями з безпеки, щоб мати змогу організовувати оптимальні шляхи переміщення гостей до укриття під час повітряної тривоги з будь-якої точки приміщення.
Як виглядає Ocean Mall з середини
Хочеться показати масштабний фотосет або навіть запросити журналістів особисто, але наразі можемо оприлюднити лише кілька невеликих відео. Нещодавно до комплексу завітали студенти Київської школи девелопменту, й їм провели екскурсію — показали масштаб об’єкту та поділилися тонкощами створення молу саме з точки зору архітектури:
Основна задача — поєднати в одному місці як мас-маркет, так і люксові бренди, що вперше зʼявляться на українському ринку (так, буде багато сюрпризів). Якщо узагальнити, то очікується:
- Понад 800 магазинів.
- Фуд-корт з 50+ закладами (10 000 кв. м).
- Найбільша edutainment зона у Європі з інтегрованими education-елементами.
- Luxury-галерея, якої немає аналогів в Україні. Про цю галерею обіцяють обов’язково розповісти пізніше, це про шоу-руми та галерею преміальних брендів.
- Облаштований коворкінг для роботи та навчання.
- Паркінг — 3000 місць. Також в Україні перший Valet Parking — гість під’їжджає прямо до входу Ocean Mall й одразу йде насолоджуватися шопінгом та розвагами, не переймаючись про пошук паркомісця.
Якщо рухатися поверхами:
- Поверх -2: складські приміщення, сервіси, а також паркувальна зона, яка водночас слугуватиме надійним укриттям.
- Поверх -1: торгові зони з вибором товарів для дому та інтер’єрних рішень — текстиль, декор, меблі, аксесуари тощо. Ще тут буде флагманський магазин однієї з найвідоміших у світі мереж товарів для дому, але зараз поки анонсувати назву не можемо.
- Поверх 1: Luxury-галерея найкращих світових брендів. Виключно преміальні товари.
- Поверхи 2-3: основні fashion та beauty бренди, спорт, хобі, дитячі товари.
- Поверх 4: понад 50 ресторанів та кухонь з різних куточків світу, кінотеатр, парк-розваг в новій концепції Edutainment (розваги та навчання в одному просторі), а також коворкінг.
- Поверх 5: експлуатована покрівля із різними функціями в залежності від пори року. Покрівля буде пристосована під проведення різноманітних фестивалів, івентів.
Планується запуск Сільпо, магазинів групи Inditex (Zara, Pull&Bear, Bershka, Massimo Dutti), H&M, парку Galaxy. Про інші бренди поки нічого не кажуть, наразі ще йде набір орендарів та оновлення договорів оренди, які підписали до 2022 року.
Чи є попит у ритейлерів на новий ТРЦ в 2025 році
Вкрай часто команду Mandarin Plaza Group запитують про те, чи доцільно зараз, під час війни, будувати в столиці новий ТРЦ. “Зазначимо, що Ocean Mall — це об’єкт комерційної нерухомості, і ми його будуємо, бо на це є попит від українських та міжнародних бізнесів — чим більше буде якісних приміщень (особливо в Києві), тим більше інвестицій буде акумульовано в українському ритейлі. Це значне зростання економіки”, – підкреслюють у девелопера.
Усі основні “якірні” функції вже в Ocean Mall закриті. А також:
- Відновлюється купівельна спроможність. Українці починають більше витрачати на ритейл, і вже зараз Київ, для прикладу, випереджає в ритейлі Бухарест, Будапешт та Прагу.
- Збільшується кількість локальних брендів. Яких стало значно більше після того, як міжнародні ритейлери виходили з українського ринку. А це, відповідно, підвищило потребу в додаткових орендних площах.
- Зростає цікавість міжнародних компаній. Маємо на увазі й закріплення Inditex, H&M, й появу нових брендів, про які ви невдовзі почуєте. Зараз ми в Mandarin Plaza Group з багатьма на фінальному етапі перемовин.
- ТРЦ — не лише товари. Ніхто в західних країнах вже не будує класичні шопінг-моли. ТРЦ перетворюються на багатофункціональні приміщення, що поєднують в собі торгівлю, дозвілля, освіту тощо. Саме тому понад 30 000 кв. м у Ocean Mall відведено під розваги, коворкінг. На це є попит.
Але й підхід потрібно обирати правильний. Більшість інвесторів перенесли відкриття своїх ТРЦ на 2025 рік через, в основному, дефіцит робочої сили та невизначеності країни щодо власного курсу (податки, нові законопроєкти тощо), багато показників складно спрогнозувати. Важливо, що нові моли акцентували увагу на:
- Унікальній концепції. Яка буде вирізняти приміщення серед конкурентів (а молів в 2025 році планується вже більше 19-ти)
- Максимальному асортименті не лише товарів, а й послуг. Потрібно закривати потреби різних цільових аудиторій.
- Омніканальності. Тісна інтеграція онлайн та офлайн-продажів.
- Соціальність відповідальності. Це про сталий розвиток, який є важливим при співпраці з міжнародними ритейлерами, а також про допомогу волонтерським організаціям та ЗСУ.