8 завдань ритейлу, які варто доручити генеративному штучному інтелекту 

8 завдань ритейлу, які варто доручити генеративному штучному інтелекту 

19.09.2024 11:00
  1379
rau

Генеративний штучний інтелект (AI) для ритейлерів перетворюється з тренду на стратегічну необхідність.  

75% керівників ритейл-компаній, за даними Accenture, розглядають генеративний AІ як інструмент для зростання доходів свого бізнесу. Дослідження IDC підтверджує це: кожен долар, інвестований ритейлерами в AІ, приносить $3,45 протягом 14 місяців. 

Генеральний директор мережі гіпермаркетів Walmart Даг МакМіллон, описуючи цінність корпоративних проєктів на базі генеративного AI, запропонував навіть новий термін «адаптивний ритейл», підкреслюючи цим здатність генеративного AI створити гнучкий та персоналізований ритейл-досвід. Це наступний етап у розвитку комунікації з клієнтами, який приходить на зміну омнікальності. 

Ритейл-гігант об’єднав свої зусилля з Microsoft та на базі сервісів Azure Open AI реалізував проєкти з генеративним AI в 11 країнах. Одна з причин, чому у Walmart обирали Azure OpenAI Service, — це можливість доступу до найсучасніших AI-моделей у світі у поєднанні з високим рівнем безпеки даних, відповідністю стандартам та регіональною доступністю, що пропонує Microsoft для корпоративного сектору.  

Але як визначити, в яких бізнес-процесах впровадження генеративного штучного інтелекту може принести найбільшу користь?  

Команда SMART business, яка понад 15 років розробляє та впроваджує рішення для цифрової трансформації бізнесів і створює рішення на основі штучного інтелекту, зібрала для вас поширені сценарії використання генеративного АІ. 

Підтримка 24/7 та аналітика для customer support  

За даними дослідження McKinsey, залучення генеративного АІ у сервісне обслуговування підвищує його продуктивність на 30-45%. І це тільки завдяки зменшенню «людиногодин». А ще варто врахувати збільшення продажів завдяки зростанню задоволеності клієнтів та підвищенню рівня їх утримання.    

Чат-боти на базі генеративного AI можуть самостійно вести діалог з клієнтом, швидко генеруючи відповіді на поширені запитання, й навіть розв’язувати складніші завдання без залучення співробітників сервісної служби.    

Вони розуміють як контекст, так і тональність запитання, що суттєво підвищує точність відповідей. А вміння швидко аналізувати великі обсяги документації скорочує час очікування відповіді та підвищує рівень задоволеності клієнтів. Також генеративний AI може:  

  • класифікувати звернення клієнтів та скеровувати їх до відповідних спеціалістів;   
  • аналізувати історію взаємодії клієнтів з компанією та виявляти патерни поведінки, які свідчать про ймовірність відтоку/повернення клієнтів;
  • транскрибувати та аналізувати аудіофайли звернень до служби підтримки й оцінювати їх з погляду професійності, емпатії, дотримання корпоративної етики. 

Цікаво переглянути, як саме генеративний АІ працює в дії? Тоді отримуйте запис вебінару «Найміть на роботу AI для покращення обслуговування клієнтів», де ми випробовуємо генеративний AI на практиці.  

Персоналізований маркетинг для залучення та утримання клієнтів 

На основі даних АI може генерувати персоналізовані рекомендації та створювати контент, який найбільше резонує клієнтам.    

Так, у потужного продавця вживаних автомобілів CarMax генеративний АІ допомагає клієнтам обрати автомобіль. Для цього потенційних покупців просять заповнити short list з основними вимогами, а «розумний» асистент на його основі створює порівняльні огляди наявних авто. Такий персоналізований ґайд дозволяє покупцям не розгубитись серед тисяч можливих варіантів.  

Інший приклад — мережа крафтових товарів Michaels Stores, яка використовує генеративний AI, щоб краще зрозуміти, як різні клієнти реагують на повідомлення. Завдяки цьому компанія персоналізувала до 95% електронних розсилок та збільшила СTR на 25%.  

Walmart використовує здатність генеративного AI розуміти контекст для полегшення покупок. Приміром, батьки планують день народження дитини, яка любить єдинорогів. Замість багаторазового пошуку повітряних кульок, десертів, серветок, декору на цю тему, батьки можуть просто поставити запитання: «Допоможіть мені спланувати вечірку на тему єдинорога для моєї доньки» – і додаток підбере необхідні товари. 

Також ритейлер розробляє помічника з дизайну інтер’єру для клієнтів. Рішення поєднує генеративний AI та AR. Користувачі завантажують фотографію своєї кімнати, а далі спілкуються з AI чат-ботом, який підбирає декор відповідно до бюджету, зберігає та пропонує купити обрані товари. А завдяки AR можна побачити, як декорації виглядатимуть в інтер’єрі вашої кімнати.  

Опис та оптимізація карток товарів 

Завдяки генеративному штучному інтелекту можна:  

  • швидко створювати унікальні описи товарів та наповнювати їх ключовими словами;
  • аналізувати контент наявних карток товарів та покращувати їх, підбираючи оптимальні ключові слова та створюючи описи, що «чіпляють», з дотриманням tone of voice компанії;
  • проводити А/В-тести для визначення найбільш ефективного контенту та зображень;
  • підбирати зображення для карток товарів, які найкраще апелюють до цільової аудиторії та є оптимізованими для швидкого завантаження і коректного відображення на різних пристроях.  

З допомогою OpenAI Azure, яка надає доступ до найпотужнішої мовної моделі – GPT-4 – мережа супермаркетів Carrefour.fr зробила описи для понад 2000 товарів.  

Управління ланцюгом закупівель 

Генеративний AI – must have для ритейлерів з великими обсягами продажів для налагодження оптимального ланцюга закупівель. Він чудово впорається з:  

  • прогнозуванням попиту на основі аналізу історичних даних, сезонних трендів, ринкових коливань та ще цілої низки обраних факторів;
  • оптимізацією запасів з урахуванням як поточного попиту, так і можливих змін у ланцюгу постачання (затримка доставки, зміна вартості сировини);
  • оптимізацією маршрутів доставки, враховуючи погодні умови, стан доріг, трафік;
  • проактивним моніторингом ризиків у ланцюгах постачання (зміни в регуляторних актах, коливання цін на сировину);
  • автоматизацією закупівель (підказки в виборі постачальників, визначення найкращого часу для закупівель).   

SMART business пропонує ряд готових продуктів для ритейлу:   

  • SMART Demand Forecast – система прогнозування попиту на основі машинного навчання та AІ. Рішення вже успішно використовує McDonalds у Грузії.  
  • SMART Price Insights – рішення на основі АІ для автоматизації та оптимізації ціноутворення.  
  • SMART Personal Engagement – система для оптимізації маркетингових процесів та персональної взаємодії з клієнтами.   
  • SMART Flexi Scheduler – workforce management cистема для гнучкого управління робочим часом команд.  

А також створює персональні АI-рішення під конкретні потреби бізнесу.  

Управління ризиками та compliance  

Генеративний AI здатен аналізувати великі обсяги юридичних документів, нормативних актів та швидко ідентифікувати ризики або невідповідності, які можуть впливати на загальні результати діяльності підприємства. Завдяки цьому він зможе:  

  • автоматизувати складання звітів, перевірку документів на відповідність політикам компанії та нормативним актам і виявляти, які з них потребують оновлення;
  • виявляти у фінансовій документації аномалії, які мають потенційні ознаки шахрайства, розпізнавати підозрілі патерни в даних, оцінювати ризики для компанії. Це особливо корисно для ритейлерів зі значними обсягами транзакцій, де ручний аналіз не є достатньо ефективним;
  • відстежувати, як у компанії відбувається забезпечення конфіденційності та безпеки даних відповідно до стандартів GDPR чи будь-яких інших нормативних актів. Можна налаштувати автоматичне відстежування процесів обробки і зберігання персональних даних, щоб виявляти порушення або недоліки в системі безпеки.  

Управління репутацією та дослідження аудиторії 

Якщо ви плануєте ребрендинг, запуск нового продукту або дослідження нової ніші, у цьому також може допомогти генеративний AI. Він ретельно проаналізує усю дотичну інформацію в інтернеті та дані в соцмережах. І не просто підраховуватиме згадки та хештеги, а глибоко зануриться в контекст, тональність. 

Це дозволяє з високою точністю передбачати ринкові тенденції та розробляти стратегії, які  резонують з цільовою аудиторією. 

Так, Intelligent social listening завдяки застосуванню генеративного AI виходить за межі традиційного моніторингу медіапростору, використовуючи передову аналітику для збору, аналізу та інтерпретації широкого спектра онлайн-згадок бренду.  

Помічник для HR та співробітників 

Генеративний AI має значний потенціал в автоматизації HR-процесів. Його залучають до:  

  • створення описів вакансій, скринінгу резюме. Зокрема, так працює високотехнологічна HR-компанія Wonderlic;
  • розробки індивідуальних навчальних програм на основі аналізу даних про навички працівників та прогнозу потреб компанії. Відома практика застосування віртуальних L&D-асистентів, коли співробітники можуть обрати віртуального AI-тьютора. З метою заохочення прогресу застосовується гейміфікація навчання;
  • аналізу продуктивності працівників на основі даних про виконання завдань, участь у проєктах, оцінок керівництва та колег. Це дозволяє виявити співробітників, які потребують додаткового навчання та мають потенціал кар’єрного росту;
  • асистування онбордингу. Модель, навчена на інформації із HR-документів та внутрішньої вікі, відповідатиме на запитання новачків. Особливо це актуально компаніям, де багато співробітників працює без ПК. Вони можуть отримувати інформацію у звичному месенджері: Telegram, Viber, FB Messenger; 

Walmart створив на основі генеративного AI помічника MyAssistant, який лише у США допомагає понад 50 000 працівникам з пошуком, аналізом даних та створенням контенту, а ще дає підказки на складні питання. Приміром, коли краще зробити знижку на певний товар: сезонний одяг чи овочі/фрукти.  

У свою чергу Carrefour використовує AI для спрощення закупівель, зокрема в підготовці документів, запрошень до участі в тендерах та аналізі пропозицій. 

Інтелектуальний пошук по документах та в базі знань 

Чат-бот на основі генеративного AI є ефективним для пошуку інформації за запитом: у лічені секунди сформує коротку відповідь-резюме із посиланням на документ. Гарантовано висока точність, навіть якщо вводити текст з помилками. Аналогічно з пошуком потрібної позиції в асортименті.   

Такого помічника оцінять і бухгалтери, і співробітники юридичних відділів, які щодня працюють з  величезною кількістю документів. А ще є унікальна можливість уточнювати інформацію у режимі «чату» зі своїми PDF-документами.  

Понад 10 сценаріїв використання генеративного AI у бізнесі разом з кейсами розглянемо 1 жовтня під час вебінару «Як змусити генеративний AI працювати на ваш бізнес».   

Чому впровадження генеративних моделей ефективніше разом зі SMART business

Допоки одні компанії все ще розмірковують над доцільністю генеративного AI, інші завдяки йому нарощують конкурентні переваги.   

За даними дослідження McKinsey, проведеного у сервісній компанії, що налічує 5000 співробітників, впровадження генеративного AI дозволило на 14% збільшити кількість «закритих» звернень та на 9% скоротити час роботи фахівця з одним зверненням.   

А які основні аргументи «проти»? Мовляв, AI-рішення – це довго, дорого і не зовсім зрозуміло, для чого, а їх впровадження призведе до звільнень персоналу.   

Щодо перших двох аргументів, то експертність команди SMART business дозволяє впроваджувати більшість таких рішень за час від 80 годин та з прийнятним бюджетом. Також не потрібно попередньої підготовки даних: GPT «розуміє» doc, pdf, txt, wiki, pptx та ціну низку інших форматів.  

Масові звільнення персоналу – це теж міф. Розвантажені від зайвої рутини фахівці просто перейдуть на новий рівень ефективності.  

А щодо запитання, «Як генеративний AI допоможе конкретно моєму бізнесу?», то фахівці SMART business проведуть безкоштовну стратегічну сесію для вашої компанії та на основі глибокого аналізу вашої бізнес-моделі нададуть аргументовані рекомендації, на якій саме ділянці AI буде найбільш ефективним, а також зорієнтують у вартості та найкоротших термінах впровадження проєкту. 

Залиште запит на сайті SMART business, отримайте презентацію та дізнайтеся вже сьогодні, як генеративний AI може допомогти конкретно вашому бізнесу.  


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  14
Усі новини ринку