Новини логістики та e-commerce: Phubber в Україні, роботи на Нова пошта, Rozetka в Узбекистані та багато іншого
В Україні запустили грузинський fashion-маркетплейс Phubber, на Нова пошта посилки сортують роботи, новий рекорд продажів Alibaba на День холостяка, китайський веб-гігант JD.com відкрив свій перший магазин у Західній Європі, найбільший український інтернет-маркетплейс Rozetka.ua вийшов на ринок Узбекистану, а також інші новини сфери електронної торгівлі та доставки.
Цей матеріал доступний російською мовою
Нова пошта впроваджує роботів для сортування посилок
Як повідомили RAU у прес-службі компанії, Нова пошта до кінця року роботизує зони вантажних та дрібних відправлень ще на 10 своїх сортувальних центрах, наразі роботи задіяні вже на 20-ти об’єктах.
Залежно від ваги посилки компанія використовує різні види роботів. Так, на зонах сортування дрібних відправлень (до 2 кг) використовується робот-train, що складається із двох секцій. Працівник викладає посилку на робота, який відвозить її до сканера і переміщає в бокс, який відповідає за певний географічний напрямок. Використання таких роботів дозволило збільшити продуктивність сортування дрібних посилок вдвічі. Наразі працюють 272 таких робота.
Для сортування відправлень до 30 кг використовують роботи-піруети української компанії Deus Robots. Вони можуть обертатися довкола своєї осі. Зі стрічки вивантаження посилка потрапляє на робота. Далі він під’їжджає для сканування посилки і викладає її на роликовий конвеєр, з якого відправлення потрапляє безпосередньо в спеціальну сумку для доставки.
Компанія продовжує покращувати роботизацію вантажних терміналів. Так, у листопаді у Дніпрі відкрився термінал із повністю роботизованою зоною вантажних відправлень. Загалом компанія використовує на різних вантажних терміналах вже 180 роботів, у планах – створити повністю роботизований сортувальний центр.
Нова пошта у січні-вересні 2021 року збільшила чистий прибуток у 2,3 рази
Як повідомляє Інтерфакс Україна, група Нова пошта за три квартали 2021-го збільшила чистий прибуток у 2,3 рази порівняно з аналогічним періодом 2020-го – до 2,1 млрд грн з 906 млн грн. Згідно з фінзвітом компанії в системі розкриття інформації Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України (НКЦПФР), чистий дохід Нова пошта за вказаний період склав 14,7 млрд грн, що на 25,4% більше у порівнянні з січнем-вереснем минулого року (11,7 млрд. грн.). Операційний прибуток компанії за вказаний звітний період склав 1,175 млрд грн проти 1,155 млрд грн роком раніше, а валовий – 3,1 млрд грн (2,7 млрд грн).
Як повідомлялося, група компаній “Нова пошта” у 2020 році отримала 991,292 млн грн чистого прибутку, що на 26,6% більше, ніж було у 2019 році (782,954 млн грн).
Укрпошта за три квартали 2021 року отримала 131 млн грн чистого прибутку
За 9 місяців 2021 року Укрпошта отримала 131 млн грн чистого прибутку, що вдвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року. Національний поштовий оператор також наростив чистий дохід на 1,6 млрд. грн, до 8,1 млрд. грн. Як повідомили RAU в компанії, Укрпошта збільшила чистий дохід на 23% порівняно з аналогічним періодом 2020 року.
Також Укрпошта збудує автоматизований логістично-сортувальний комплекс у Дніпрі. Вже укладено угоду з компанією “Гранд Імпекс” про початок будівництва на околиці обласного центру (вул. Кротова, 24), неподалік аеропорту Дніпра. Загальна площа земельної ділянки складає близько 8,5 га. Завершити всі роботи планується до кінця першого півріччя 2023 року. На 24 000 кв. м передбачені зони приймання, обробки, сортування преси, листів, відправлень, окремо кур’єрської доставки.
В Україні з’явився грузинський конкурент Kasta та Rozetka
Як повідомляє портал delo.ua, в Україні запустили грузинський fashion-маркетплейс Phubber, який працює як соціальна мережа. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив один із засновників проекту Леван Дцабуя. Раніше засновники сервісу розповідали, що у 2021 році мають намір інвестувати в український сервіс близько $300 000 та набрати 120 000 користувачів.
“Українська версія Phubber App вже офіційно на Apple і Android. Кілька місяців і марафон закінчено”, – написав Дцабуя. Тим часом інший співзасновник проекту Гіоргі Чугошвілі у соцмережі запросив до співпраці продавців.
Phubber – це fashion-маркетплейс. На ньому дизайнери, локальні бренди та звичайні користувачі можуть продавати одяг – новий і старий. Сервіс створений у 2018 році на прикладі Instagram. Програму на Android завантажили вже понад 50 000 користувачів.
Будинок Іграшок починає тестувати модель маркетплейсу
Як повідомляє сайт Retailers, мережа магазинів з продажу дитячих товарів та іграшок Будинок Іграшок тестує роботу за моделлю маркетплейсу спільно з платформою Hubber. Як стало відомо з поста на сторінці Hubber у Facebook, на даний момент продавати свої товари на сайті Будинок Іграшок можуть лише постачальники платформи.
Компанію насамперед цікавлять: гойдалки, батути, ролики, скейти, велосипеди, столики для годування, товари для догляду за дітьми. Незабаром з’являться й інші категорії.
Мережа Будинок Іграшок працює на ринку 23 роки, складається з 63 магазинів. Рітейлер запустив інтернет-магазин 12 років тому. Кількість власного асортименту на сайті налічує близько 50 000 SKU.
Rozetka.ua вийшла до Узбекистану
Як повідомляє сайт dev.ua, найбільший український інтернет-маркетплейс Rozetka.ua вийшов на ринок Узбекистану. У цій країні почав працювати сайт Rozetka.uz. Сам сайт, за даними WHOIS, був зареєстрований у травні 2021 року. Але, як повідомив dev.ua оператор кол-центру, магазин працює лише близько місяця. За його словами, поки точку видачі відкрито лише у Ташкенті, є місцевий офіс. Він додав, що на сайті зараз лише техніка, але «невдовзі будуть усі товари, як в Україні». На сайті вказано, що доставка Ташкентом — безкоштовна.
Крім того, на своїй Facebook-сторінці фахівець з маркетингу Rozetka Олена Распутна написала, що компанія лише за тиждень відкрила одразу 13 точок видачі – це рекорд. Таким чином, до Чорної п’ятниці лише у листопаді було запущено 26 точок видачі, а всього станом на 30 листопада працює вже 230 точок видачі у 63 містах України.
JD.com відкрив свій перший магазин у Західній Європі
Як повідомляє All Retail, китайський веб-гігант JD.com 11 листопада відкрив у Нідерландах свій перший фізичний магазин у Європі. Магазин називається Ochama – щоб уникнути плутанини зі спортивним магазином JD Sports – та продає як продовольчі, так і непродовольчі товари. JD також має супермаркети в Китаї під назвою 7Fresh.
JD є одним із найбільших інтернет-магазинів у світі, конкуруючи з Amazon та Alibaba. JD – це поєднання веб-магазину та фізичних магазинів. У Нідерландах спочатку відкриються чотири магазини, де клієнти також зможуть забрати продукти, замовлені онлайн. Китайці хочуть продавати продукти харчування (зокрема багато свіжих продуктів), побутову техніку та предмети у сфері ігор та домашнього вжитку. Магазин працюватиме за прикладом моделі Amazon Prime, учасники отримують ексклюзивні купони та економлять 10% на покупках.
Mеtro запускає безконтактну систему сканування та оплати товарів
Як повідомили RAU у прес-службі компанії, за допомогою безкоштовного мобільного додатка Metro Fast Line на смартфоні (доступний на Android та iOS) або спеціальних сканерів, розміщених на вході в ТЦ, клієнти зможуть самостійно відсканувати свої покупки прямо з полиці у торговому залі, провести швидку (менше хвилини) валідацію візка з товарами на спеціальній ваговій платформі, не викладаючи товар на касову стрічку, та одразу сплатити покупку на стійці самооплати. Поки що послуга безконтактного сканування та оплати доступна у пілотному торговому центрі Mеtro Позняки у Києві (проспект П. Григоренка, 43).
Компанія Mеtro Cash&Carry Україна планує згодом запустити таку систему і в інших ТЦ в інших містах присутності. В даний час компанія управляє 23-ма класичними центрами оптової торгівлі та трьома магазинами смарт-формату у Тернополі, Луцьку та Чернігові.
В Alibaba на День холостяка поставили новий рекорд продажів
Загальна сума продажів на майданчиках Alibaba 11 листопада перевищила $84,54 млрд, свідчать дані компанії. Як повідомляє Liga.net, великий інтернет-рітейлер Alibaba поставив новий рекорд за обсягом продажів у свій головний торговий день у році, який отримав назву Дня холостяка. У той же час, Alibaba Group заявила, що продаж під час щорічного шаленого шопінгу в День холостяків зріс на 8,5%, що є найповільнішим темпом за всю історію. Продаж зростав на двозначні цифри щороку, починаючи з 2009 року. Загалом у розпродажі взяли участь 900 млн осіб, які купили продукцію 290 000 брендів. У 2020 році продаж на Alibaba в День холостяка зріс до $75 млрд.
Алло планує розвиватися як національний маркетплейс
На сайті Алло, крім власних товарів, вже представлено близько 2500 мерчантів. Загалом на сайті близько 2,5 млн активних карток товарів. Про це заявив СЕО групи компаній Алло Максим Раскін під час «Дніпровського економічного форуму». За його словами, компанія розділила свої послуги на окремі продукти, і у кожного продукту з’явився Product Owner.
Крім того, Алло запускає кредитування за допомогою цифрових документів у Дія. Клієнти Алло, купуючи онлайн або офлайн, можуть отримати моментальний кредит за допомогою е-документів без надання фізичних аналогів. Операція триває близько десяти хвилин. Як повідомили RAU у компанії, щорічно більше третини товарів в Алло купуються у кредит. Цей сервіс найпопулярніший при покупці смартфонів, великої побутової техніки, ноутбуків, телевізорів.
Starbucks та Amazon Go відкрили спільний концептуальний магазин
Як повідомляє All Retail, у Нью-Йорку відкрився перший спільний магазин Amazon Go та Starbucks. Замовлення здійснюються через мобільний додаток, а каву можна пити за столом, так і брати на виніс. Щоб замовити продукцію в новому магазині, клієнтам потрібно використовувати свій обліковий запис Amazon, як і в стандартному магазині Amazon Go. На виході із прив’язаної банківської картки знімається плата за придбані продукти. Партнери готові поволі масштабувати новий формат. Відомо, що у 2022 році відкриються ще дві спільні кав’ярні, у тому числі друга локація у Нью-Йорку.
Zakaz.ua запустив в Рівне доставку з магазинів Novus
Як повідомили RAU у пресс-службі сервісу, тепер клієнти Zakaz.ua у Рівному можуть скуповуватись у ще одній мережі супермаркетів – Novus. Замовити можна все необхідне: он-лайн вітрина налічує більше 29 700 SKU. Доставка здійснюється із супермаркету NOVUS, що знаходиться за адресою вул. Гагаріна, 26. Замовлення можна оформити на сайті novus.zakaz.ua або у мобільному додатку Zakaz.ua. Сервіс працює без будь-якої націнки, тому ціни на сайті такі самі, як на полицях супермаркету. У момент замовлення також діють усі акції пропозиції торгової мережі.
Рівне стало 15-м містом в Україні, де Zakaz.ua збирає та доставляє продукти.
Читайте також –