Рік експериментів: хто з рітейлерів відкривав нові незвичні формати магазинів у 2020-му
EVA, Антошка, Fozzy Group, Люксоптика, Leroy Merlin, Varus, Епіцентр, Ашан та інші: хто з рітейлерів експериментував минулого року з форматами магазинів та що у них вийшло.
Цей текст доступний також російською мовою
Люди купують не тільки товари, їм потрібні емоції. Принаймні, якщо рітейлер хоче, щоб покупці до нього поверталися знову і знов, він забезпечить їх не лише товарною розкладкою. Одним із найкращих способів створення позитивного customer experience – вшивання нових концептуальних ідей в тіло торгівлі. І, всупереч усьому, 2020 рік видався багатим на цікаві експерименти з форматами. RAU розібралася, хто в українському рітейлі шукав нові цікаві підходи до шопінгу.
EVA у форматі beauty lab
Обидва магазини Лінії магазинів EVA в новій концепції розпочали роботу на стику років – перший ще напередодні 2020-го в дніпровському ТРЦ Neo Plaza, другий – напередодні 2021 року в чернігівському ТРЦ Hollywood. Новий формат торгівельних об’єктів став майданчиком для творчих експериментів мережі у сфері б’юті індустрії та дозволив рітейлеру зайняти нішу косметичної та парфумерної продукції.
Магазини EVA beauty lab мають дві б’юті-зони, в яких жінки можуть протестувати нові образи: зону безкоштовного тестування шкіри обличчя і зону макіяжу. В магазинах представлений розширений асортимент декоративної косметики, товарів для догляду за обличчям, тілом і волоссям, а також парфумів, біжутерії та аксесуарів. Саме тут клієнтки можуть познайомитися із декоративною косметикою від PUPA (Італія), Catrice (Німеччина), Essence (Німеччина), та кремовою лінійкою від Skintsugi, Naobay (Іспанія), Mizon (Корея), Holika-Holika. Тим часом товарів для дому та побутової хімії покупці тут не зустрінуть.
Місце розташування: ТРЦ Neo Plaza (Дніпро), ТРЦ ТРЦ Hollywood (Чернігів)
Leroy Merlin нового формату
В травні компанія Leroy Merlin Україна запустила свій цікавий тест – перший DIY-магазин, представлений в торгово-розважальному центрі. Його площа – 4805 кв. м, що значно менше за попередні об’єкти мережі, проте, водночас, в асортименті збережені всі найбільш затребувані й перевірені попитом товари. Він став шостим об`єктом Leroy Merlin в Україні та 465-м у світі.
Асортимент магазину, розташованого в київському ТРЦ Retroville, склав 25 000 найменувань у 14-ти відділах. В той же час розширений список з 50 000 товарів доступний на сайті рітейлера. Ще однією особливістю гіпермаркету став контрастний стиль: у новому об’єкті повністю змінили візуальну концепцію навігації та мерчандайзингу. Для якісного й прискореного обслуговування потоку клієнтів у гіпермаркеті працює 12 кас: 6 звичайних і 6 кас самообслуговування.
Місце розташування: ТРЦ Retroville (Київ)
Антошка в форматі open space
Неочікуваний формат магазину Антошка став можливим завдяки незвичній локації, яку рітейлер отримав на третьому поверсі львівського ТЦ Роксолана. Відкритий у лютому 2020 року, простір не має жодних бар’єрів чи скляних вітрин, тож до товарів потрапляєш одразу з ескалатору чи з ліфту.
В асортименті представлені всі категорії товарів мережі, є простора перукарня, кімната матері та дитини, а також дитяча ігрова зона. Новий сучасний і креативний дизайн, а також світлові рішення, покликані створити настрій і приємну атмосферу в магазині.
Місце розташування: ТЦ Роксолана (Львів)
Intersport Outlet City в форматі “sport & fashion”
Перший аутлет швейцарського бренду Intersport був не лише відкритий в новому стилі, а й став одним з найбільших у країні в даному сегменті. Площа Intersport Outlet City в столичному ТРЦ Dream Town-2 склала 7000 кв. м. Працює він в абсолютно новому для мережі форматі – sport & fashion. Дизайн аутлету виконали у стилі великого американського міста.
На території Intersport Outlet City працює два кафе: coffee truck – де можна замовити каву або перекусити хот-догом, та кафе здорового харчування. Також у магазині є дитячий майданчик та простір для івентів та конференцій. Ще одна цікава деталь – безпосередньо в магазині облаштована майстерня. Завдяки цьому покупець відразу може підігнати одяг за зростом і фігурою, якщо буде необхідність. Дивіться фотоогляд нового рітейл-проекту компанії Епіцентр К, яка розвиває мережу швейцарського бренду Intersport в Україні.
Місце розташування: ТРЦ Dream Town-2 (Київ)
Люксоптика з відкритим кабінетом майстра-оптика
1 серпня Люксоптика запропонувала своїм покупцям новий різновид шопінгу – поєднання покупок, розваги та турботи про здоров’я своїх очей. Особливість нового об’єкту в київському ТРЦ Retroville – відкритий кабінет майстра-оптика, що знаходиться за прозорим склом. Це дозволяє спостерігати за роботою людини, яка створює окуляри. Крім того, в обладнаному за останніми технологіями кабінеті лікаря можна перевірити зір та скористатися послугою підбору окулярів, контактних лінз і засобів догляду за ними.
Щодо асортименту магазину, то в ньому вже менше експериментів: пропонуються популярні окуляри від Polaroid, Ray-Ban, Police, Guess, Vogue, Marc Jacobs, Carrera, Furla, Prada, Versace, OGA, Dolce&Gabbana, Casta, Sunderson, Luxoptica та інших світових та українських брендів.
Місце розташування: ТРЦ Retroville (Київ)
MINI Shop від MYplay
В кінці грудня мережа MYplay запустила формат MINI Shop. З моменту прийняття рішення про відкриття до святкового розрізання стрічки пройшло всього п’ять днів. Новий простір рітейлера знаходиться в ТРЦ NEO Plaza і працює без кас – чеки пробивають через мобільний пристрій.
Магазин міні-формату має два входи – з фасаду та з середини торгово-розважального центру NEO Plaza, та займає площу близько 50 кв. м. В компанії відмічають, що таким чином намагаються слідувати трендам прискореності сучасного світу. В асортименті представлені лише хіти продажів MYplay: гаджети, смарт-годинник, роботи, портативні колонки, навушники, іграшки для дітей, товари для активного відпочинку, одяг, взуття та інше.
Місце розташування: ТРЦ NEO Plaza (Дніпро)
Епіцентр з drive ареною і новими shop-in-shop проектами
19 листопада Епіцентр відкрив у Львові на вул. Городоцькій торгівельний центр з drive ареною та продуктовим супермаркетом. Об’єкт було побудовано ще у 2006 році та наразі в ньому провели капітальну реконструкцію і представили всі останні інновації мережі. Перш за все, в оновленому Епіцентрі з’явився хаб доставки та drive арена – відкритий майданчик із будівельними матеріалами. Це, за своєю суттю, окрема торгова територія площею 11 100 кв. м, на яку можна заїхати безпосередньо автомобілем і завантажити потрібний товар, не залишаючи авто на паркінгу. Подібний формат торгівлі у вигляді drive арени розповсюджений у Німеччині. В Україні в мережі Епіцентр — це перший досвід будівництва подібного майданчика.
Загальна кількість відділів у цьому ТЦ збільшена майже до 30-ти, так, в ньому відкрився великий продовольчий FOOD Market площею 850 кв. м із широким вибором харчових продуктів та напоїв і власним виробництвом. Багато відділів працюють в форматі shop-in-shop (магазин у магазині): Центр меблів — 2800 кв. м, Галерея ДЕКО — 2700 кв. м, Intersport — 1800 кв. м, E.PIC (товари для дітей) — 1400 кв. м, ЦЕ ТЕ (Центр техніки) — 1100 кв. м. Крім того, в оновленому форматі працює Центр видачі онлайн-замовлень epicentrk.ua з адресною системою зберігання, комфортна зона очікування з дитячим куточком, а також онлайн-вітринами, за допомогою яких можна знайти необхідний товар, порівняти різні моделі, переглянути відгуки та замовити те, чого немає в магазині.
Місце розташування: Львів, вул. Городоцька
Ашан Pick Up Point
Міні-формат точок продуктової мережі Ашан – Pick Up Point – був запущений на початку минулого року. Площа такого торговельного майданчика – всього 50 кв. м, на яких можна придбати до 2000 найменувань товару. На кінець року в Києві працювало три Ашан в форматі Pick Up Point – біля метро Почайна, в столичному ЖК Комформ Таун та у жилому комплексі Ліко-Град. У компанії зробили ставку на швидкість обслуговування та можливість отримати замовлення з сайтів рітейлера.
Основні інновації та сервіси Ашан Pick Up Point: планшети для онлайн-замовлень товарів з магазинів Ашан, pick up зона для отримання інтернет-замовлень, облаштована зона для кава-брейку, наявність каси самообслуговування, гнучкість і ротація асортименту відповідно запитам клієнтів.
Місце розташування: Київ
Мі Маркет від Novus
Цікавий експеримент в форматі зменшеної площі запустив також Novus. Пілотний запуск нового рітейл-проекту під назвою Мі Маркет відбувся в серпні в передмісті Києва (Петропавлівська Борщагівка, вул. Львівська, 1А). Він працює в форматі мінімаркету і займає площу в 65 кв. м. В компанії не коментують запуск нового бренду, відзначаючи, що Мі Маркет – це експериментальний проект.
Місце розташування: Петропавлівська Борщагівка
Varus to go
Влітку пілотний проект міні-маркетів запустив також Varus. Перший з Varus формату To Go почав роботу в Києві на вул. Жилянська, 59, другий – в Дніпрі на вул. Акінфієва, 9. Характерними ознаками формату стали торгові зали до 150 кв. м та асортимент до 3500 SKU. Однак це не просто маленький урізаний Varus. Формат розрахований на клієнтів, які бажають зробити швидкі покупки, придбати готові страви, взяти хот-доги і напої з собою, а також перекусити чи випити чаю, кави або соку-фреш прямо в магазині. Саме тому тут зроблений акцент на зонах кулінарії та випічки, обладнане спеціальне місце, де приємно посидіти зі стаканчиком кави або пообідати тільки що придбаними свіжими стравами. Тут також є салат-бар – зона з багатим вибором упакованих fresh-салатів.
Тут все орієнтоване на швидкість і зручність. Обслуговувати клієнтів можуть одночасно до трьох касирів. Також свої покупки можна оплатити самостійно на касах самообслуговування.
Місце розташування: Дніпро, Київ
City market від Пчелка маркет
City market – експериментальний формат магазину локальної мережі Пчелка маркет, яка відкрила свій найбільший супермаркет під новим брендом в Гостомелі в червні. Загальна площа City market склала 4465 кв. м. Концепція магазину передбачає комфортний торговий зал в стилі сучасного міста, тематичні відкриті фуд-зони, включаючи піцерію, гриль-бар, пивний паб і кав’ярню з ароматною випічкою власної пекарні. У супермаркеті працюють кулінарія, рибний і м’ясний цехи, цех заморожених напівфабрикатів. Впроваджені нові рішення кас самообслуговування, електронні скриньки для зберігання сумок і багато іншого.
Супермаркет цікавий також тим, що в ньому кожна “вуличка міста” відповідає певному відділу товарів: Milk Street – молочні продукти, Drinks Street – напої, Coffee Street – кава. Вибираючи сорти кави або чаю, є можливість відразу спробувати вже обраний напій в кафе. Замовивши до напою десерт від кондитерів власної ТМ Grand Gateau.
Місце розташування: Гостомель
Foody від Fozzy Group
Перші п’ять гастромаркетів нового проекту Fozzy Group почали роботу в Києві та передмісті в кінці року: в районі станцій метро Лівобережна, Теремки, Васильківська, Славутич, а також у Броварах. Як пише портал НВ, про це виданню розповіли три директори компаній – постачальників. Міні-маркети Foody займають площу 50-100 кв. м, пропонують актуальний асортимент для щоденних покупок, і розташовуються в місцях з великим пішохідним трафіком. Це абсолютно новий напрямок для Fozzy Group, більш відомої українцям своєю флагманською мережею супермаркетів Сільпо.
За розрахунками опитаних НВ експертів, інвестиції у відкриття однієї такої торговельної точки можуть становити $100 000 – 150 000.
Місце розташування: Київ
Три нових формата від МХП
У 2020 році найбільший в Україні та Європі виробник м’яса птиці – компанія Миронівський хлібопродукт (МХП) – відкрив роздрібні магазини трьох нових форматів:
1. Гастростудію «Секрети шефа» – м’ясний магазин з інтегрованим рестораном всередині. У ньому можна купити готову їжу додому, придбати продукти для приготування або перекусити на місці.
2. М’ясомаркет – мережа магазинів у форматі біля будинку (convenient store), що динамічно розвивається. До кінця 2020 року компанія встигла відкрити 50 торгових точок по всій країні.
3.Стріт-фуд Döner Market – мережа ресторанів швидкого харчування, в якій представлений якісний, здоровий продукт.
Місце розташування – по всій Україні
Звичайно, відкривалися у 2020 році й інші магазини цікавих форматів. Наприклад, продовжував свою креативну експансію Сільпо, продовжують різними шляхами оновлювати свої торговельні площі Фокстрот, Алло, Eldorado та інші компанії. Головне, що їх всіх об’єднує – це створення нового, сучасного шопінга в Україні, який консолідує ринок та покращую стосунки між рітейлом і покупцем. Все, в свою чергу, позитивні дзвіночки в процесі становлення і розвитку прогресивного ринку рітейлу України. Навіть не зважаючи на пандемії та кризи.
Читайте також
Підсумки 2020 року в FMCG: поглинання, нові формати, відкриття, злети і падіння