Поштова рапсодія: секрети роботи Київського інноваційного терміналу Нова пошта (фоторепортаж)

Поштова рапсодія: секрети роботи Київського інноваційного терміналу Нова пошта (фоторепортаж)

10.11.2018 09:00
  1930
Микола Маранчак

Як Нова Пошта контролює трафік доставки посилок, скільки і за яким принципом обробляє відправлення, як часто трапляються втрати і як працює Київський інноваційний термінал, що став революцією автоматизації української логістики.

Коли в 2001 році університетські друзі В’ячеслав Клімов і Володимир Поперешнюк тільки запускали новий сервіс доставки, вони собі й уявити не могли, що в 2018 році їх компанія буде обробляти 7,5 млн посилок в місяць. Значну роль у цьому процесі відіграє Київський інноваційний термінал (КІТ), відкритий на початку березня 2018 року на площі 10 га в районі Окружної дороги.

В Нова пошта між собою жартують, що обшуки Генпрокуратури в березні пов’язані з величезною територією КІТ, на якій працівники можуть ховати в ангарах розбиті літаючі тарілки та інопланетян. Це, в свою чергу, привертає увагу уряду. Щось у цій історії є правдоподібне – центр управління терміналом чимось нагадує Центр управління польотами NASA з фільмів.

На вході в термінал перше, що кидається в очі – вже застарілий, але завжди свіжопофарбований автомобіль Славута. Встановлений перед входом в КІТ він не випадково – це найперша машина Нова пошта і вона нагадує про те, з чого все починалося.

В емоційній манері екскурсовод розповідає про особливості роботи терміналу, значення його для української логістики та бізнесу зокрема. Переоцінити їх дійсно складно – 3 листопада на конференції «Ринок іграшок в Україні. На крок попереду» співзасновник інтернет-магазину товарів для дітей Pampik.com Шахін Мусаєв на питанням про те, чи залежить рітейл в нашій країні від якості логістики, відповів: “Так, ми всі залежимо від Нова пошта”.

Відкритий офіційно 2 березня Київський інноваційний термінал — перший сортувальний термінал з автоматизованою лінією, яка не має аналогів в Україні. Його площа становить 14 800 кв. м і за годину через нього проходить до 20 000 відправлень.

Будівництво КІТ Нова пошта почалось в 2015 році – загальна сума інвестицій в проект склала 15 млн євро. Все ще працює лише перша черга терміналу, другу розраховують запустити в 2019 році. До того моменту площа об’єкта досягне 23 900 кв. м.

Обладнаний термінал сортувальною системою голландської компанії Vanderlande — одного зі світових лідерів в автоматизації логістичних процесів. Ключовий елемент системи ‒ сканер штрих-кодів, що зчитує їх з посилок. Щоб всі посилки були відправлені вчасно, термінал працює цілодобово сім днів на тиждень, штат – 750 осіб, що працюють в чотири зміни.

Технологія сортування передбачає вагу посилок від 1 кг до 30 кг і розміром найбільшої сторони до 70 см. На початку стрічки проходить процес «накидання» посилок, які приходять з відділень Києва і Київської області, а також з інших терміналів. Для їх прийому і відправки в КІТ працює 199 гейтів з рампами, до яких під’їжджають вантажні машини. Працівники терміналу розвантажують посилки, сортують по кліткам, після чого розкладають на стрічку, на якій спеціальні рамки зі швидкістю до 3-х посилок в секунду автоматично розподіляють їх за напрямками. На іншому кінці співробітники знову завантажують посилки в клітки, після чого ті закочуються в машину і відправляються в місто призначення.

Вже наступного року в Нова пошта хочуть відмовитися від кліток і автоматизувати навіть процес розвантаження-завантаження за допомогою телескопічних транспортерів.

В середньому посилка може провести в терміналі до семи годин, після чого піде в Ужгород, Харків, Полтаву, Одесу або будь-яке інше місто. Мета компанії – довести цей термін до одного-двох годин максимум.

Для більш дрібного вантажу – листів, кореспонденції, косметики, – призначені блакитні бокси, опечатані спеціальною пломбою, яку в процесі логістики можна зняти до самого попадання у відділення. Категоризируются вони умовно до 1 кг – незалежно від того, конверт-це або маленький коробок. Від 1 кг до 30 кг – це посилковий формат-він обробляється на стрічці автоматичного сортування. “Негабарит” і особливі відправлення сортується вручну.

У машин свій графік виїзду з хабу. Вони можуть відправлятися як один раз на добу, так і до 15 разів в популярні в Україні напрямки. Завантаження «під зав’язку» машина не чекає, тому відправлення ніколи не затримуються через її незаповненість.

Інформаційне табло зроблено за аналогом “приліт-виліт”. Жовтим кольором відображаються всі рампи, до яких під’їхала машина і зараз їх завантаження знаходиться в обробці, білим – очікуються і червоним, якщо з якоїсь дорожньої причини машина затримується.

В диспетчерському управлінні фахівці контролюють трафік доставки посилок по всій країні і уважно стежить за будь-якими затримками. На перший погляд може здатися, що це кіношний центр управління польотами NASA – саме так виглядають численні монітори з графіками, геолокаціями і миготливими покажчиками. А самі працівники диспетчерської виглядають також незворушно і на гостей “рубки” не реагують.

Статистику пошкодження посилок Нова пошта також веде. Для них показник нестачі – це не те, що посилка пропала і не прибула то пункту призначення, а те, що була не доставлено вчасно.

Що стосується пропаж в результаті крадіжки або зловживання – то в середньому пропадає 0,01% від загального обсягу всіх посилок за місяць. Пошкодження становлять 0,03% в середньому від усього обсягу посилок за місяць.

За останній квартал здійснювалося майже 14 млн відправлень на місяць. За кожним фактом пропажі компанія проводить внутрішнє розслідування. Якщо це провина співробітників – Нова пошта повністю відшкодовує клієнту вартість посилки, так що при заповнення бланку у відділенні вкрай важливо давати правдиву і коректну інформацію. Також у разі втрати, розслідуванню допомагають відеокамери, що спостерігають за кожною відправкою і діями оператора.

Зараз Нова пошта займається будівництвом подібних терміналів в Хмельницькому та Львові, а також нещодавно підтвердила плани будівництва терміналу в Харкові. Тим не менш, термінал у Хмельницькому буде менший за площу КІТ. Інвестиції в нього складуть близько 9 млн євро. Але обладнання від київського відрізнятися не буде.

У Львові будівництво терміналу знаходиться на фінальному етапі і завершиться в травні 2019 року. Компанія вже замовила туди сортувальне обладнання. Такі ж термінали будуватимуться у всіх українських містах-мільйонниках, але терміни поки не називаються.

Читайте також

https://rau.ua/ekonomika/fulfillment-nova-poshta/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку