Микола Палієнко, EVO: Український ринок дуже маленький для гігантів

Микола Палієнко, EVO: Український ринок дуже маленький для гігантів

17.09.2018 03:00
  244
Ukrainian Retail Association

Співвласник групи компаній EVO про рітейл майбутнього, вигоді від е-commerce, та про світових гравців на українському ринку.

В Україні швидко набирає обертів онлайн-торгівля і лідери ринку об’єднуються. 13 вересня Антимонопольний комітет дозволив злиття двох е-гігантів – групи компаній EVO та інтернет-магазину Rozetka.ua. Зараз Rozetka і EVO розвивають найбільші маркетплейси в Україні. Передбачається, що об’єднання дозволить компаніям прискорити цей процес і в разі необхідності, використовувати ресурси один одного.

Співвласник групи компаній EVO Микола Палієнко в інтерв’ю НВ Бізнес розповів про те, які зміни відбудуться після об’єднання, чи досягне Україна рівня е-commerce Китаю, і як змінюються шаблони споживання. RAU публікує ключові тези інтерв’ю.

Про український e-commerce

Ринок України зростає на 20-30% в рік, незважаючи на всі кризи. Але він відстає від лідерів, якими є зараз Китай і Великобританія. У Китаї майже 20% всього рітейлу – в онлайні. У нас за різними оцінками 3-4%. Тобто ми відстаємо в 5 разів. Але є величезний потенціал і досить швидке зростання.

Дуже складно рости швидше, ніж на 20-30% в рік. Але все одно прийдемо до того, що буде 20% і більше рітейлу в електронному вигляді.

У Китаї це сталося, у Великобританії це сталося. Грубо кажучи, якщо десь винайшли порох, то він пошириться по всьому світу. Якщо десь технології призвели до того, що 20% товарів продаються через інтернет, значить це користувачам зручно, і ринки, що відстають, будуть прагнути до цих цифр.

Всі усвідомили, що електронна комерція – це один з форматів рітейлу, який необхідний, як новий канал продажів. Великі гравці присутні як самостійно, так і на маркетплейсах. І дуже багато маленьких і середніх гравців відкрили для себе електронну комерцію завдяки маркетплейсам, в тому числі Prom.ua.

Про старт бізнесу і створення Prom.ua

Ми починали бізнес в 2008 році. В принципі, не було ніяких інвестицій, тому, вкладали свої гроші. Створили торгову площадку для бізнесу – Prom.ua. Тоді для того, щоб торгувати в інтернеті, потрібно було витратити досить багато грошей, кілька тисяч доларів: зробити сайт, платити за розкручування і так далі. Ми знизили поріг входу до сотень, навіть десятків доларів. І завдяки цьому нашими клієнтами досить швидко стали десятки тисяч компаній, яким ми допомогли вийти в інтернет і почати продавати. Тобто, ми зробили для малого і середнього бізнесу України таку штуку – затягнули їх в інтернет, знизивши поріг входу.

Згодом ми побачили, що на майданчику стали продаватися товари народного споживання, і потихеньку самі користувачі зробили наш майданчик споживчим.

Завжди, коли ти починаєш щось нове і у тебе виходить, це дуже цікавий період. Я півтора року працював по 16 годин на день.

Про розвиток нових сервісів і прибутковість компанії

Десь років зо три тому захотіли щось нове зробити в послугах. І тут познайомилися з хлопцями з Kabanchik.ua. В принципі це призвело до того, що ми їх придбали. Вони були на початковому етапі, але у них був саме той продукт, який ми хотіли зробити в послугах. Тобто, ви розміщуєте заявку, а майстри змагаються за те, щоб задовольнити ваше замовлення.

Все своє життя ми знаходимося в районі операційного нуля. В принципі, ми зараз прибуткові. Це регульована річ. Наша модель досить швидко може стати окупною.

Все залежить від стратегії. Можна більше інвестувати і швидше рости, а можна менше інвестувати, бути більш прибутковими, але менше рости. Ми вибирали якийсь середній варіант, то заробляли, то реінвестували і росли.

Про переваги злиття з Rozetka

Щоб рости швидше, нам потрібно покращувати сервіс швидше. А для того, щоб покращувати сервіс, потрібно інвестувати в інфраструктуру. Це може зробити тільки великий гравець. По суті, цією угодою ми підвищуємо швидкість еволюції української електронної комерції.

Зможемо робити більше крутих сервісів на істотно більшій клієнтській базі.

Завжди хотілося зробити інтернет-магазин, тому що у нас немає магазину. Точно так же, як Rozetka завжди хотіла зробити маркетплейс. У якийсь момент ми зрозуміли, що для того, щоб зробити електронний магазин, потрібно ще 10 років. Це абсолютно інший бізнес і краще шукати синергію з якимось гравцем.

Товарообіг Rozetka і товарообіг Prom порівнянні. Rozetka продає сама, а Prom продає товари третіх гравців.

Про вплив світових гігантів на український e-commerce

В e-commerce в кожній країні є локальні великі гравці. Але вони знаходяться під тиском глобальних. У нас дуже багато глобальних конкурентів, у яких теж величезна частка ринку і вони мають величезну вагу. Але завжди в будь-якій країні є локальний гравець, який знає цей ринок, який робить продукт специфічним для цього ринку і зазвичай він добре себе там почуває і добре розвивається. Поки якогось тренду, що глобальні гравці повністю домінують в якихось країнах, немає.

Я думаю, що ніяких конкретних планів ні у Amazon, ні у Alibaba на Україну немає.

Більш того, ми бачимо, де зараз відбуваються основні зіткнення цих гігантів – це Південно-Східна Азія. Тому що там населення зростає, а в Україні не зростає. Вони в основному концентруються зараз там. Україна – дуже маленький ринок для гігантів.

За матеріаламиНВ Бізнес

Читайте також – 

Нова Rozetka: як і навіщо найбільший інтернет-магазин країни змінив логотип


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку