![Трипільські обрії: як виглядає та чим вирізняється новий ТЦ OBRIY Trypil (фотоогляд)](https://rau.ua/wp-content/uploads/2025/02/img_7877-400x210.jpg)
Трипільські обрії: як виглядає та чим вирізняється новий ТЦ OBRIY Trypil (фотоогляд)
![time icon](https://rau.ua/wp-content/themes/rau-theme/assets/clock1.png)
![](https://rau.ua/wp-content/themes/rau-theme/assets/eye.png)
Міжнародна дослідницька компанія Nielsen презентувала перший масштабний звіт про ринок електронної комерції в Україні і світі
Цей матеріал доступний російською мовою
Як показали результати дослідження «E-commerce Launch», приблизно 63% українців користуються інтернетом (є свіжі дані, що вже 71% – прим. ред.). При цьому на другому місці за кількістю запитів в Google стоїть слово «купити» і, як виявилося, кожен другий українець хоча б раз щось купував в інтернеті.
Серед всіх активностей в мережі шопінг знаходиться на другому місці після ігор, музики і відео, з часткою в 68%. В першу десятку також входять персональні продажі українцями своїх товарів і послуг. З цією метою в інтернет заходять 23%. Експерти Nielsen виділили чотири ключові чинники, які впливають на розмір і швидкість росту ринку електронної комерції в тій чи іншій країні.
Поведінка українських покупців в мережі слідує світовим трендам. Вони також шукають і купують модні речі, споживчу електроніку, скачують музику, комп’ютерні програми і купують квитки на концерти. Однак є одна відмінність. У топ-6 категорій, які користуються найбільшим попитом в Україні, увійшли товари для догляду за тілом. За словами комерційного директора Nielsen Україна Сніжани Абдулліної, українки активно купують і використовують кошти для догляду і краси.
«Власне, товари категорії FMCG стають зараз новим полем битви, де розвертатися основна боротьба за гаманці інтернет-покупців», – говорить Сніжана. Згідно з прогнозами аналітиків, середнє щорічне зростання онлайн-продажів цих товарів у світі з 2016 по 2020 роки складе 22,2%. Що в п’ять разів більше, ніж передбачуване зростання офлайн-торгівлі (4,2% в рік) і світового ВВП (3,9%). На ринках, що розвиваються частка онлайн-продажів збільшиться до 2022 року в два рази за рахунок «перетікання» покупців з традиційного роздробу.
Тільки в різних регіонах світу ця битва йде на різних рівнях. Так, якщо в країнах Південно-Східної Азії розвиток e-commerce дійшов вже до активного зростання продажів свіжих запакованих продуктів з супермаркету, то на ринках Східної Європи, в тому числі і в Україні – це товари для догляду за собою. На другому місці товари для дітей, а на третьому – товари для дому. Замикають четвірку найпопулярніших товарів FMCG в Україні та Східній Європі корми для тварин.
Окремо варто виділити товари рекордсмени по інтернет-продажу в різних регіонах світу. Наприклад, в Південній Кореї 80% памперсів продається через мережу, в Китаї – 35% засобів по догляду за шкірою, 20% косметики у Великобританії, 16% корму для тварин в Швеції і 14% товарів для здоров’я.
«В цілому український e-com розвивається приблизно такими ж темпами як вся Європа. Сектор продтоварів займає у нас 0,6% всієї інтернет-торгівлі, а непродовольча група FMCG – 1,7%. Для порівняння: в Німеччині ці ж показники на рівні 0,3% і 1,5% », – кажуть в Nielsen Україна.
У той же час, в Україні зовсім інші макроекономічні параметри, які разом з іншими факторами впливають на можливості розвитку e-commerce і потенційні обсяги цього ринку. Дослідники виділили 10 драйверів зростання ринку електронної комерції сектора FMCG, розбиті на чотири ключових групи параметрів.
За словами Сніжани Абдулліної, експерти виділили такі основоположні «групи впливу»:
Фундаментальні фактори показують, чи є в країні у населення гроші і чи може воно їх витрачати. Тут Україна ще має «попрацювати» над спроможністю населення робити покупки через інтернет. Так, 94% дорослого населення країни повинні мати банківський рахунок (у реальності тільки 63%), кількість інтернет користувачів – не менше 80% (в реальності 71%), серед них користувачі смартфонів – не менше 67% (в реальності 51%).
Макропоказники говорять про те, скільки потенційних споживачів на цьому ринку. Так, найбільш сприятлива для розвитку e-commerce щільність в 135 чоловік на квадратний кілометр. У нас цей показник становить близько 77 чол/кв. км. Надійність поштового зв’язку також ще залишає бажати кращого і тільки наша позиція в Doing business задовольняє критеріям – бути вище 77 позиції (Україна на 71-му місці)
Соціальні фактори показують, наскільки можна довіряти джерелам інформації в інтернеті в конкретній країні. Тобто, як місцева інтернет-середовище впливає на розвиток такого каналу продажів як e-com. «Багато покупців в Україні вже знають відомі платформи, які завоювали їхню довіру, тому з даним фактором у нас все добре», – пояснюють в Nielsen.
Нарешті, останній фактор показує, наскільки легко можна оплатити замовлений і доставлений товар. А також можливість прочитати чесні відгуки і найголовніше – бути впевненим в тому, що твої персональні дані після покупки будуть в безпеці.
Незважаючи на низький розмір ВВП, низький (хоч і демонструє поступове зростання) рівень доходів населення, брак відповідної інтернет-інфраструктури для активного розвитку інтернет-продажів, в Україні присутні абсолютно готові гравці ринку. «З цим можна всіх нас привітати. Залишилося тільки розвинути інфраструктуру, щоб споживач міг знайти і купити потрібний товар, не боячись, що втратить свої гроші », – каже Сніжана Абдулліна.
На думку аналітиків, Україна перебуває в стані активного росту ринку e-com: щорічно він збільшується на 20-30%.
«Зараз саме час вскочити в цей поїзд, щоб отримати максимальну вигоду від зростаючого каналу продажів. Для чого треба робити покупки в інтернеті ще більш зручними і персоналізувати свою пропозицію », – радять в Nielsen.
Читайте також –
Топ-10 глобальних споживчих трендів 2019 року: дослідження Euromonitor