Аналітика Nielsen: що турбує українців, на що вони витрачають і як економлять (+інфографіка)

Аналітика Nielsen: що турбує українців, на що вони витрачають і як економлять (+інфографіка)

14.12.2017 02:45
  1379
Виктор Нагорский

За даними Nielsen, українців найбільше турбує війна і зростання цін, а вільні гроші після придбання товарів першої необхідності і оплати комуналки вони витрачають на новий одяг, відпустку та заощадження.

Після різкого падіння в ІІІ кварталі 2015 року індекс споживчої довіри в Україні поступово зростає і повернувся на рівень показників початку 2014 року (58). Про це свідчать результати дослідження The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey в ІІІ кварталі 2017 року.

«Картина української економіки може оцінюватися експертами з двох сторін, як в історії з наполовину порожньою або наполовину повною склянкою. І, незважаючи на те, що Україна поступово показує явні ознаки відновлення, важкі часи 2014 і 2015 років залишили глибокий нездоровий слід в бізнесі», – коментує генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі Вайос Діморагас.

Криза триває

Індекс розраховується за трьома показниками: оцінки споживачами перспектив на ринку праці в найближчі 12 місяців, рівня фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовності витрачати гроші в даний момент. Збільшення індексу споживчої довіри у IIІ кварталі 2017 року в порівнянні з ІІ кварталом 2017 року пояснюється поліпшенням показників по всім трьом індикаторам.

Абсолютна більшість українців продовжують вважати, що країна знаходиться в стані кризи, при цьому число таких незначно зросло – 92% у IIІ кварталі 2017 року в порівнянні з 91% в IІ кварталі 2017 року. Дві третини українських споживачів вважають, що країна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців.

Що турбує українців

Як і раніше українців турбує війна (33%). З приводу зростання тарифів на комунальні послуги переживає третина споживачів (33%), що на 5 п.п. вище, ніж в попередньому кварталі. Зростання цін на продукти харчування (26%) і стан економіки (23%) – на другому і третьому місці в рейтингу причин для занепокоєння у вітчизняного споживача і обидва виросли в порівнянні з кварталом раніше.

Для порівняння, в Європі тероризм і імміграція лідирують серед основних причин стурбованості людей у ​​IIІ кварталі 2017 року – 25% – цей показник трохи впав у порівнянні з кварталом раніше.

На що витрачають вільні гроші

У 25% українських споживачів не залишається вільних коштів після покриття покупки товарів першої необхідності. Ті, у кого вони залишаються, витрачають вільні гроші на новий одяг (37%), на відпустку (30%) і роблять заощадження (30%).

На чому економлять

При цьому, за інформацією Nielsen, 70% українців продовжують економити. Більшість споживачів економлять на одязі, комунальних послугах, розвагах поза домом і продуктах харчування.

Довідка. Дослідження глобальної споживчої довіри The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey проводилося у вересні 2017. Всього було опитано понад 30 тисяч онлайн споживачів з 63 країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Європи, Латинської Америки, Близького Сходу, Африки та Північної Америки.

Значення індексу вище 100 пунктів говорить про переважання в країні оптимістів, нижче 100 пунктів – песимістів, а значення в 100 пунктів свідчить про рівновагу між оптимістичними і песимістичними очікуваннями від майбутнього. Дослідження пройшло серед онлайн-споживачів у вересні 2017 року. Унаслідок модифікації і удосконалення процесів даного опитування, він не проводився в I кварталі 2017 року.

Читайте також – 

Аналітика Nielsen: як українці вибирають товар в залежності від країни походження


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку