
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Концепції невеликих форматів роздрібних магазинів і електронна комерція, що набирає обертів розвитку – головні тренди в сфері торгівлі.
Колонка директора по роботі з роздрібними мережами Nielsen Україна Юрія Ліщука для порталу Delo.ua про те як цифрові технології змінюють сферу торгівлі.
Якщо вам здається, що сьогодні життя стає все більш насиченим і активним, то ви не самотні в своїх відчуттях. Маючи доступ практично до будь-якої інформації в один-два кліка, створюється враження, що це спрощує життя і створює відчуття, що ми можемо встигнути за добу набагато більше, ніж раніше.
В результаті споживачі в усьому світі всіма силами намагаються йти в ногу з еволюцією технологій. Будь-які способи спростити процес або автоматизація приходять на допомогу споживачу, щоб полегшити йому життя. Завдання компаній на ринку товарів повсякденного попиту (FMCG) полягає вже навіть не в тому, як адаптувати свої продукти і рішення під швидкість еволюції, а як випередити темп, розуміючи, як змінюється споживчий попит, і які рішення будуть затребувані.
Коли мова заходить про зручність, то перше, що спадає на думку: концепції невеликих форматів роздрібних магазинів і електронна комерція, що набирає обертів розвитку.
Зрозуміло, поняття зручності не обмежується форматом магазину або віртуальної полицею. Споживачі також формують ландшафт роздрібної торгівлі. За даними нашого дослідження Retail growth strategies, 46% споживачів вважають шопінг рутиною. І це не дивно в умовах постійної зайнятості, завантаженості транспорту і невеликий житлоплощі. Як наслідок, замість великих закупівель споживачі стали ходити в магазини частіше і купувати менше і тільки те, що необхідно тут і зараз. Так, 10% заявляють, що купують тільки те, що їм потрібно, щоб приготувати їжу на сьогодні. Ця тенденція вказує на те, що оффлайн-середовищу треба швидко реагувати і адаптуватися до споживчого попиту.
Фізичні магазини ще довго не зникнуть з життя покупця, але формат великого магазину в довгостроковій перспективі втратить свою популярність через складність добирання і незручності знайти товар швидко.
І навпроти, магазини, розташовані в густонаселених районах, місцях скупчення транспорту зі зручним сервісом самовивозу продовжать набирати обертів популярності. Ми вже бачимо цей тренд на ринку в деяких регіонах. У всьому світі маленькі формати фіксують понад інтенсивне зростання в порівнянні з великими магазинами. Дані ритейл-аудиту свідчать, що 25% продажів і 70% поїздок за покупками на ринку FMCG доводиться на малі формати – доказ того, що невеликі магазини потрапляють точно в цільову аудиторію і відповідають потребам тих, хто шукає зручність.
Безсумнівно, цифрові технології будуть постійно рухати рітейл в сторону омніканальності. Навіть в тих сферах, де онлайн-продажі поки слабко розвинуті, наприклад, у продажу продуктів харчування через інтернет. Згідно зі щорічним дослідженням e-commerce, 26% споживачів в світі купують свіжі продукти харчування онлайн, що на 15% більше, ніж в 2016 році. Але незалежно від того, де і як споживачі купують товари, вони очікують отримати приємний і зручний досвід від покупки.
Будь то великий гіпермаркет, маленький магазин у будинку або інтернет-полка, покупця повинні супроводжувати зручна навігація, якісний сервіс і технологічні рішення, які забезпечать зручну, просту і корисну покупку.
В майбутньому покупця чекає відмова від звичної покупки і перехід на Автозамовлення, автоматичний список, сформований замість вас штучним інтелектом, доповнена реальність і інші технології, і це шлях в майбутнє. Технології забезпечать унікальний досвід покупцеві незалежно, де було придбано товар: в магазині, на ходу, або дома з доставкою або за допомогою послуги самовивозу.
Так, омніканальность і онлайн-магазини відкрили двері світовим брендам до океану можливостей і надали споживачеві нескінченний і часом надмірний вибір товарів.
І виграють ті виробники і рітейл, хто зможе знання про мінливого споживача і його звички перетворити в більш зручний і легкий купівельний досвід.
Існує багато припущень про те, що FMCG буде розвиватися виключно в онлайні, оскільки попит на зручність говорить на користь електронної комерції. Багато хто вважає, що розвиток e-commerce шкодить оффлайн рітейлу, але ми бачимо тут тільки можливості. “Зручні” рішення можуть значно підвищити попит на оффлайн-магазини. Подумайте про безготівкові і безконтактні платежі, послуги за попереднім замовленням товару і самовивоз з магазину. Попит на цегельний магазин буде завжди, однак обов’язковою стане омніканальна присутність рітейлу.
Varus оголосив про початок «цифрової трансформації» та запуск бота в Viber