New Retail: мережа магазинів товарів для дому і трендових девайсів SET UP

New Retail: мережа магазинів товарів для дому і трендових девайсів SET UP

23.08.2019 08:15
  712
Виктор Нагорский

У Києві відкрився перший об’єкт нового рітейлера SET UP: засновник і головний виконавчий директор компанії Олександр Галай розповів про початок бізнесу та стартові інвестиції, формат торгових точок і цільову аудиторію, а також про плани розвитку асортименту та мережі магазинів в цілому.

Цей матеріал доступний російською мовою

Щороку в Україні з’являються десятки нових рітейл-проектів. Успіху досягають одиниці, а більшість розчиняються в океані одноманітних магазинів. Часто навіть проекти з цікавим і незвичайним на перший погляд концептом можуть не досягти запланованих на старті показників. Одним не вистачає інвестицій для підтримки темпів розвитку, іншим не вдається домовитися про прийнятні орендні ставки. Причин може бути багато, але результат, як правило, один – закриття бізнесу.

Дотримуючись однієї з місій Асоціації рітейлерів України – допомагати розвиватися молодим українським рітейл-компаніям – портал RAU веде спецпроект New Retail. У циклі публікацій ми розповідаємо про нові проекти, які з нашої точки зору є перспективними і заслуговують на увагу цільової аудиторії порталу – власників і топ-менеджерів рітейл-бізнесу, їх постачальників, представників девелоперських компаній, орендодавців та інвесторів. Якщо ви хочете, щоб про вас дізналися партнери, споживачі, інвестори та готові розповісти про свій бізнес – пишіть нам на news@rau.ua, й історія вашої компанії може з’явитися на сайті RAU.

Чергова публікація проекту присвячена мережі магазинів SET UP. В середині 2019 року її заснував колишній топ-менеджер мереж Нова Лінія, Епіцентр та Червоний Маркет Олександр Галай. Компанія відкрила перший магазин в Києві на вулиці Теодора Драйзера, 8, а тепер планує динамічне масштабування мережі. Про старт бізнесу, інвестиції в проект, специфіку і конкурентні переваги концепту, а також про багато іншого RAU розповів засновник проекту і СЕО мережі SET UP Олександр Галай. Далі його розповідь від першої особи.

  • Назва компанії: SET UP
  • Засновник: Олександр Галай
  • Рік заснування: 2019
  • Місія: «Створюємо модне і комфортне місце для покупки»
  • Стартові інвестиції: 3 млн грн
  • Концепт: магазин девайсів, товарів для дому та краси
  • Торгова площа: 100-300 кв. м
  • План розвитку до кінця 2019 року: 15-20 торгових точок у Києві
  • План розвитку в перспективі 3-5 років: до 500 магазинів по Україні
  • Франшиза: так

Зародження ідеї та старт бізнесу

Ідея створити і запустити новий формат магазинів, розрахований на сучасні запити та потреби покупця, вперше прийшла до мене в 2017 році, коли я працював з великими мережами і намагався застосувати нові ідеї та технології для їх розвитку. Не всі ідеї й рішення приймалися внаслідок різних причин. Тоді я і подумав, що було б добре реалізувати їх у власній мережі. Втім, спливло багато часу, перш ніж я наважився на реалізацію цієї ідеї: лише в кінці 2018 року залишив Червоний маркет і після нетривалої роботи в іншій компанії остаточно вирішив створювати свій проект.

Проект стартував з двох чоловік – мене та мого товариша Олександра Берковця, який очолив юридичний департамент. І понеслося: до команди дуже швидко стали приєднуватися наші друзі:

  • перший сформований департамент – комерційний, очолив його Роман Шилін (мій добрий старий друг по роботі в комерції);
  • наступний – фінансовий, який очолив Артем Котенко;
  • не змусив себе чекати департамент маркетингу. Його керівник – Наталія Варченко, яка вміє творити чудеса;
  • на завершення мені з великими труднощами вдалося вмовити приєднатися до команди Миколу Фоменко, мого старого і доброго друга, великого професіонала своєї справи, який створив новий концепт комунікацій і управління в нашій команді.

Всього на 1 липня в команді було 10 чоловік. Спільно ми почали більш активну роботу над проектом.

Прописали його візію і місію, чітко зрозуміли, що хочемо побачити на виході. Формат і логотип магазину розробляли спільно зі студією графічного дизайну і брендингу Brand Loft Agency, яка дуже професійно і якісно візуалізувати всі наші ідеї, за що їм величезне спасибі.

Одним з найважливіших завдань було створення магазину, який за своїм форматом буде відрізнятися від усього, що є на ринку, але в той же час, сподобається покупцеві. Наша мета – магазин з преміальним комфортом і сервісом для покупця, але з чесними і доступними цінами.

Окремим рядком ми для себе виділяємо роботу з наповнення асортиментом. Сучасний світ використовує нові технології та задає тренди. Ми зобов’язали себе завжди давати споживачеві трендовий товар.

Підготовка до запуску і відкриття магазину

Перший магазин відкрили вже через півтора місяці після офіційного старту – він розпочав роботу 10 серпня на вулиці Теодора Драйзера, 8 у Києві. Устаткування для торгової точки замовляли у місцевого київського виробника. Він підказав нам оптимальні технічні рішення для реалізації нашого проекту.

В цілому, у відкриття першого магазину інвестували значну суму. В процесі побудови торгової точки було багато доопрацювань, виправлень своїх же помилок, які стали для нас ефективними уроками.

Стартові інвестиції в запуск бізнесу також виявилися більше запланованих. Якщо спочатку йшлося про 1,5 млн грн, то в підсумку вийшло майже 3 млн грн. Насправді, ці витрати дозволили нам швидко просунутися в усіх аспектах бізнесу – як в торгових, так і в неторгових напрямках. Це дуже важливо для побудови якісної та системної компанії.

Асортимент і концепція магазину

Основний асортимент магазину складається з товарів повсякденного попиту: косметика, парфумерія, білизна, іграшки, канцелярія, товари для дому, і різноманітні трендові товари, в тому числі – IT-девайси. Ми не заходимо в певну нішу, намагаючись виробити свій власний стиль. З одного боку, у нас є стандартна група drogerie (господарська і побутова хімія, косметика, парфумерія), з іншого, у нас досить широкий асортимент товарів для дому, нижньої білизни, гаджетів, в тому числі дрібна побутова техніка, інструменти та інше.

Хоча частково перетинаємося за асортиментом з drogerie-мережами і магазинами товарів для дому, не вважаємо їх своїми прямими конкурентами, тому як більшою мірою орієнтуємося на трендові товари і плануємо постійно оновлювати свою пропозицію.

Робимо ставку на трендові товари, тому що вважаємо цю нішу дуже перспективною. Зараз такого роду продукцію українці змушені замовляти онлайн, чекати доставку від двох тижнів до місяця. Ми хочемо дати можливість придбати ці товари в наших магазинах.

У розрізі трендових товарів маємо на увазі не лише IT-девайси. Наприклад, в групі господарських аксесуарів не ставимо перед собою завдання представити всі можливі варіанти виделок або ножів. Нам не потрібно повторювати відділ ДЕКО в Епіцентрі, нам не потрібно дублювати асортимент мережі Червоний маркет. Ми даємо виключно товари першої необхідності та трендові девайси – від електроточилки для ножів, ножиць і викруток, до рукавичок з ліхтариками на пальцях. Подібні цікаві девайси є практично у всіх групах товарів і такої продукції буде ставати ще більше з розвитком асортименту.

Цінова політика та маржинальність

Якщо говорити про інші особливості формату, то нам важливо надати своїм клієнтам високий рівень сервісу, максимальну швидкість, доступну ціну і позитивні емоції від покупки.

Не позиціонуємо себе дискаунтером, однак орієнтуємося на максимально вигідні для споживача ціни. Всі гравці ринку прекрасно розуміють діапазон вхідних цін на товари. При цьому більшість компаній прийняли для себе певний показник маржинальності, який дозволяє їм будувати цінові політики.

У SET UP ми не ставимо собі за мету досягти сьогочасної максимальної вигоди, а націлені на побудову довгострокових довірчих відносин з покупцем. Тому наша маржа не перевищує 30%.

При цьому прагнемо досягати необхідної маржі не за рахунок більшої націнки, а за рахунок інших інструментів: зниження індексу закупівельних цін, оптимізації певних статей витрат тощо. Відділ закупівель працює як через офіційних дистриб’юторів, так і безпосередньо з виробниками.

В першу чергу відштовхуємося від того, чи зможе наш покупець придбати той чи інший товар за нашу ціну. Ніхто не хоче переплачувати за товар, українці успішно перебудувалися на більшу ефективність і наш формат розроблений відповідно до цих тенденцій. Про пряме попадання формату в цільову аудиторію свідчить висока конверсія відвідувачів у покупці. У першому магазині SET UP вона перевищує 70%.

Плани з розвитку мережі та запуск онлайн-каналу

Наступні три магазини мережі відкриються вже у вересні: в районі Петрівки, на Дарниці та на Харківському житловому масиві. Вони будуть приблизно такого ж формату, як і перший, але в подальшому маємо намір розширювати асортимент і відкривати торговельні об’єкти більшої площі – від 150 до 300 кв. м.

Відкриття в ТРЦ ми обговорювали, вели переговори, але поки поставили їх на паузу. Хочемо спочатку розвивати мережу в стріт-рітейлі: на перетині транспортних розв’язок або локаціях з високим трафіком в спальних районах. Де нас точно не буде, так це в МАФах, які розміщені без офіційних дозволів і йдуть під знесення. Нам важливо, щоб бізнес був повністю білим і законним. Тим більше, що витрати в магазин досить суттєві, а значить – і втрати в разі приїзду бульдозера будуть великі.

Паралельно з відкриттям цих трьох точок будемо пропрацьовувати ще сім магазинів. Зараз перебуваємо в пошуку локацій, які будуть відповідати нашим параметрам.

Ключові вимоги до локації – це високий трафік (від 2500 осіб на годину) і розташування на першому поверсі. Нам важливо бути комфортними та зручними для покупців, а також добре проглядатися з вулиці. В цілому, оцінюємо безліч різноманітних чинників: сторона вулиці, відстань до найближчих конкурентів, наявність житлових будинків поруч і таке інше.

Також плануємо і запуск інтернет-магазину. Але до цього проекту підходимо дуже акуратно. Хочемо створити продукт, який стане зручним майданчиком для здійснення покупки, але в той же час не буде схожий на інші. Для запуску онлайн-напрямку будемо залучати фахівців з досвідом роботи в цій сфері. А терміни початку роботи інтернет-магазину будуть прямо залежати від темпів розвитку офлайн-мережі та завантаженості нашої команди. Попередньо роботи зі створення онлайн-рітейлу розпочато. Якщо будемо йти в рамках плану і відкривати близько чотирьох магазинів на місяць, то онлайн-канал запустимо десь на початку 2020 року.

Читайте також –

New Retail: як український бренд UMa&UMi планує зробити популярними дитячі прикраси


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку