Не рітейлом єдиним: мережі, які розвивають нетипові для свого бізнесу напрямки

Не рітейлом єдиним: мережі, які розвивають нетипові для свого бізнесу напрямки

26.01.2022 08:30
  5174
Дарія Осіїк

Fozzy Group, Rozetka, Епіцентр, АТБ та інші компанії, які мають у своєму портфоліо незвичні для їх основного виду діяльності бізнес-напрямки.

Читати російською мовою

Минулого року відразу два серйозних рітейл-гравця вирішили диверсифікувати свою діяльність та вийшли на нові для них ринки. Зокрема, Fozzy Group почала розвивати власну мережу спортивних просторів Apollo Next, а найбільший онлайн-рітейлер Rozetka відкрив власну аптеку. Проте ці компанії не єдині, хто вирішив підвищити ефективність свого бізнесу у такий спосіб.  RAU зробив огляд рітейл-компаній, які не бояться різноманіття та розвивають нетипові для їхнього профілю напрямки діяльності.

Fozzy Group

Компанія Fozzy Group має багатопрофільний бізнес, що включає FMCG-рітейл (Сільпо, Фора, Le Silpo, Thrash! Траш, Favore, Fozzy C & C), магазини зв’язку та гаджетів ringoo, мережу аптек Біла ромашка. Також компанія розвиває ресторанний та аграрний бізнес, виробництво продуктів харчування (м’ясокомбінат, птахофабрика, рибне господарство та інше). В активах групи є банк “Восток”, турагентство, служба доставки Justin і національний логістичний оператор УВК. 

Минулого року Fozzy Group продовжила диверсифікувати свою діяльність та освоювати нові ринки. Зокрема, влітку Снятинська птахофабрика, яка належить компанії, відкрила перший заклад швидкого харчування Хрумка курочка у селі Мамаївці (Чернівецька область), вул. Шевченка, 143 А. 

Також влітку стало відомо, що Fozzy Group розпочала розвивати мережу технологічних спортивних клубів Apollo Next, які працюють у сегменті “висока цінність – низька ціна”. Наразі у Києві вже працює три Apollo Next, ще два простори мають відкритись у березні цього року.

Але на цьому компанія не зупинилась та заявила у серпні про запуск цифрового банку “Власний рахунок”, розробкою якого займається IT-підрозділ банку “Восток”.

На сайті необанка пропонується кредитний ліміт в 100 000 грн з пільговим періодом 62 дні, а також безлімітне накопичення бонусних балів, якими можна згодом розраховуватися при покупці товарів в супермаркетах Сільпо і Le Silpo. Поповнення карти відбувається без комісії в Сільпо і поштових відділеннях Justin. Також користувачі отримують можливість безкоштовних переказів та платежів і 7% річних з рахунком для накопичення на окремому рахунку «Назбиратус». 

Отримати картку можна в поштовому відділенні служби Justin. Віртуальну карту можна отримати, якщо людина вже брала кредит в будь-якому банку.

Rozetka

У вересні 2021 року провідний український інтернет-маркетплейс Rozetka відкрив першу власну офлайн-аптеку біля станції метро Почайна у своєму найбільшому фізичному магазині. 

Відомо, що у квітні 2021 року ТОВ “Розетка Мед” отримало ліцензію Держлікслужби на ведення господарської діяльності з торгівлі лікарськими засобами. Ліцензія діє з 20 травня 2021 року і передбачає роздрібну торгівлю медикаментами Rozetka Аптека №1 за адресою Київ, проспект Степана Бандери, 6, корпус 3. Передбачається, що відкриття стаціонарної торгової точки дозволить Rozetka продавати ліки й онлайн.

Епіцентр К

За час свого існування група компаній Епіцентр К перетворилась в потужну диверсифіковану бізнес-імперію, яка крім флагманської мережі однойменних торгових центрів має також чимало інших бізнесів. 

Зокрема, до складу бізнес-імперії Галини та Олександра Герег також входить онлайн-магазин з власними центрами видачі замовлень, франчайзингова спортивна мережа Intersport, агрохолдинг Епіцентр Агро, Epicentr Ceramic Corporation, до якого входять два заводи з виробництва керамічної плитки, підприємство з переробки деревини Осмолода, а також потужний логістичний напрямок, представлений двома інноваційними фулфілмент-центрами 

МХП

Основна діяльність холдингу МХП зосереджена у таких сегментах, як птахівництво, м’ясопереробка і тваринництво. Один з найбільших земельних банків – близько 370 000 Га – і 28 000 співробітників забезпечують МХП провідні позиції в області рослинництва і зернопереробки, продукція яких використовується у виробництві комбікормів. Компанія володіє такими торговими марками як «Наша Ряба», Qualiko, Ukrainian Chicken, Sultanah, Assilah, «Секрети Шефа», Kurator, «Легко!», «Бащинський», продукція яких представлена ​​на ринках більше 80-ти країн світу.

У 2020 році МХП взяв курс трансформації із сировинної компанії в кулінарну. Крім фірмових франчайзингових магазинів Наша Ряба, компанія також почала розвивати нові формати роздрібної торгівлі (мережі М’ясомаркет, Секрети Шефа, ХО перекусити?) а також запустила напрямок street-food – точки з продажу шаурми Doner Market. 

А у вересні минулого року МХП інвестував кошти в мережу онлайн-ресторанів Foodz Ukraine в обмін на 20% цієї компанії. Компанія Foodz працює на ринку dark kitchen з 2020 року. Зараз у Foodz працює понад 220 працівників, мережа покриває весь Київ, а під її управлінням знаходяться 12 брендів ресторанів: Greenbar Cafe, Супчик Салатик, Шанхайський Кіт, Chackmak Doner, PokeOke та інші. 

Таврия В

Таврия В – одна з найбільших мультиформатних компаній України, що заснована у 1992 році в Одесі Михайлом та Борисом Музальовими. Наразі вона керує 113-ма торговими об’єктами в семи регіонах України, серед яких мережа супермаркетів, мережа однойменних торгових центрів загальною площею від 5000 до 36 000 кв. м, мережа жорстких дискаутерів Пюре, делікатес-маркети Космос та мережа магазинів drogerie Блиск&Відро. 

Окрім рітейлу компанія розвиває ресторанний напрямок, представлений мережею кафе швидкого харчування “Т спрінт кафе”, ресторанами TREF Beer Hub та Тref Cinema Café. 

У портфелі компанії також є цехи з виробництва м’ясних і рибних напівфабрикатів, кондитерські, кулінарні цехи, пекарні, броварня, швейне виробництво, будівництво та девелопмент, великий логістичний центр, інтернет-магазин tavriav.ua, служба доставки, галерея luxury бутиків. Компанія Таврія В здійснює прямий імпорт, а також пропонує покупцям товари під власними торговельними марками Eurogroup, «Семерка», «Субота», «Натхнення», Didie, «Секретные технологии», «Наш хлеб», «Сказка вкуса», Cappone, «Українська зірка».

!FEST

Холдинг емоцій !FEST у 2007 році розпочався з концептуального ресторану Криївка, який відкрили троє друзів — Андрій Худо, Юрко Назарук та Дмитро Герасімов. Зараз компаніє об’єднує велику кількість різнопланових бізнесів.

Так, окрім відомих ресторанних мереж (Реберня, П’яна вишня, Львівська майстерня шоколаду та інші) холдинг відкриває готелі, здає в оренду 18 апартаментів у центрі Львова, розвивав FMCG-мережу “Два кроки від хати”, друкує книжки у “Видавництві Старого Лева”, має кавовий бізнес, варить пиво в пивоварні “Правда”, шиє одяг під брендом «Авіація Галичини», виробляє напівфабрикати Їж, розвиває туристичну компанії Just Lviv it!, а також володіє кейтеринговую компанією та креативним простором !FESTrepublic. 

Цього року холдинг Андрія Худо планує збудувати новий бутік-готель у Львові та розвивати освітній напрямок, відкриваючи нові дитячі “Школи вільних і небайдужих”.

VolWest Group

Інвестиційна група VolWest Group розвиває дві FMCG-мережі в Україні – національного оператора Наш Край (з 2002 року) та міжнародний бренд SPAR (з 2017 року). 

Крім того, до складу компанії входить культурно-розважальний центр Адреналін Сіті (м. Луцьк), ресторанний напрямок (спорт-бар “10 дерунів“, відпочинкове дворище Словограй, арт-кафе Стоп-кадр), низка сервісних компаній, холдинг «CID MEDIA GROUP», Бізнес-Академія практичного менеджменту (РМВА), комп’ютерна академія “Шаг”, Шацький молокозавод та ПП “Демидів продукт”.

Читайте також – 

Підсумки 2021 року у FMCG: поглинання, автоматизація, нові формати, відкриття у регіонах


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку