Чому Наш Край почав використовувати зворотний франчайзинг

Чому Наш Край почав використовувати зворотний франчайзинг

01.02.2018 09:01
  1490
Дарья Златьева

У мережі Наш край розповіли про те, чим відрізняється зворотний франчайзинг від звичайного, чому компанія вирішила відкривати магазини за такою моделлю і якими були перші результати цього проекту.

З початку року мережа відкрила дві точки за новою для компанії моделлю бізнесу – зворотному франчайзингу. Вона дозволяє партнерам інвестувати у відкриття власного магазину і отримувати відсоток від прибутку, але при цьому його управлінням буде займатися команда франчайзера. Петро Кульпач, керівник відділу маркетингу мереж «Наш Край» та Spar розповів RAU чому компанія запустила проект в 2018 році і чи планує надалі розвивати з його допомогою мережу

— У чому переваги зворотного франчайзингу для підприємця?

— Не всі наші партнери готові «зануритися з головою» в рітейл. Часто до нас приходили партнери, які мають фінансові кошти, приміщення і бажання відкрити супермаркет, проте вони зайняті іншими проектами, повністю зосереджені на іншому бізнесі. Або ж не мають досвіду в продуктовому ритейлі, а вчитися всім нюансам не вистачає часу.

Ми надаємо можливість партнерам вкласти свої кошти, відкрити власний магазин і передати його в управління команді професіоналів.

Фахівці з комерції, маркетингу, мерчандайзингу щодня займаються магазином, забезпечують поставку товару, ціноутворення, рекламу. А партнер щомісяця отримує обумовлений відсоток від прибутку.

За цією схемою ми відкрили в грудні два супермаркети в Рівненській області – і досвід надзвичайно успішний. Магазини менш ніж за місяць вийшли на заплановані фінансові показники. Партнери, не докладаючи надмірних зусиль, отримують прибуток. Обидва магазини працюють в новому форматі 3,0.

— Які відмінності від звичайної франшизи? Чи всі франчазі вдало працюють?

Франчайзинг в класичному розумінні – це модель розвитку бізнесу, коли компанія (франчайзер) пропонує партнеру (франчайзі) користуватися своєю торговою маркою і напрацьованими технологіями, поставляючи йому товар, але стягуючи за це плату. Найчастіше це один попередній платіж (паушальний внесок) плюс відсоток від обороту (роялті).

Тобто при звичайному франчайзинг мережа «Наш Край» допомагає партнеру, який має кошти / приміщення, відкрити магазин «під ключ». Допомагаємо знайти приміщення, проводимо дослідження об’єкта під магазин, готуємо бізнес-план і розрахунки окупності, розробляємо дизайн інтер’єру та екстер’єру, забезпечуємо команду фахівців на відкриття, навчаємо персонал і надаємо технології та стандарти роботи і багато іншого. Далі – партнер самостійно управляє своїм магазином, замовляє товари, управляє персоналом, визначає ціноутворення, частково управляє асортиментом магазину. Звичайно, при цьому «Наш Край» допомагає здійснювати кожен з цих видів діяльності, забезпечує маркетингову, операційну та комерційну підтримку.

— Яка кількість власних магазинів відкрила мережа Наш край в минулому році і які плани по розширенню мережі в 2018-м?

У 2017 році мережа «Наш Край» збільшилася на 39 нових магазинів, в тому числі два власних. У планах на 2018 рік відкриття 80 торгових закладів.

— Останні магазини Наш край відкриваються в новому форматі 3,0. Вже є перші результати?

Переформатування нашого власного магазину в Ковелі дало приріст 31% товарообігу, при цьому виросли як показники трафіку (кількість чеків зросла на 11%, а середній чек на 18%).
У 2017 році ми відкрили 11 магазинів в новому форматі «Наш Край 3.0». Сучасне торгове обладнання, унікальний асортимент, акцент на фреш-продукцію, відділ швидкого перекусу Food to Go, піца, сучасна комунікація з покупцем – все це і багато інших передових новинок рітейлу для зручних і комфортних покупок були втілені в тому числі в двох нових магазинах, відкритих на умовах зворотного франчайзингу.

Читайте також –

Підсумки 2017 року FMCG: поглинання, нові формати, відкриття, злети і падіння


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку