Від простого до складного і назад: як мережа М’ясторія змінює бізнес-модель

Від простого до складного і назад: як мережа М’ясторія змінює бізнес-модель

30.10.2019 08:15
  1740
Виктор Нагорский

Співзасновник мережі магазинів М’ясторія про пошук ефективного формату, вдалі та невдалі рішення, розвиток по франшизі, а також масштабування бізнесу в регіонах України.

Цей матеріал доступний російською мовою

У Києві відбулася клубна зустріч шведського проекту DYB [Develop Your Business] ВАРТІСТЬ ОПТИМІЗМУ. В ході заходу, участь в якому взяли власники українських компаній, відбулася дискусія про актуальні проекти 2019 року, а також експерименти та нові концепти, реформати і редизайн. Один зі спікерів зустрічі – випускник DYB | Advisory Board, співвласник мережі магазинів М’ясторія Андрій Усенко, розповів про заснування бізнесу, пошуки успішних форматів роботи, а також розвиток мережі магазинів та масштабування в регіонах України. Редакція RAU пропонує вам ознайомитися з доповіддю підприємця. Далі його розповідь від першої особи.

Заснування і становлення бізнесу, перші помилки

До заснування М’ясторії я працював у В2В-бізнесі, проте ідея бути ближче до кінцевого споживача постійно витала в повітрі. У підсумку вирішили працювати з клієнтом безпосередньо через власний роздріб. Почали з відкриття фірмового магазину з продажу м’яса, який спеціалізується на стейках сухої та вологої витримки.

Дуже скоро нам стало мало однієї торгової точки, і ми вирішили спробувати інші формати.

Якщо перший торговий об’єкт займав всього 120 кв. м, то наступний був у три рази більшим – близько 350 кв. м – і працював у новому форматі «магазин-ресторан». Незабаром відкрили ще одну точку поменше – на площі в 200 кв. м. Втім, проаналізувавши результати роботи цього формату, побачили, що грошей на відкриття витрачаємо більше, а віддачу на інвестований капітал отримуємо меншу.

Тоді вирішили зробити наші об’єкти меншими за площею, але більш привабливими й технологічними. На четвертому магазині здійснили редизайн: все вийшло дуже красиво і технологічно. Цей формат подобався нам, багато людей говорили, що він дуже класний. Ми почали швидко масштабувати формат, і за півроку відкрили три такі точки.

Спробувавши поєднати ресторан і магазин на маленькій площі, окрім ефекту синергії отримали й зворотний ефект: не всі люди хочуть купувати в ресторані чи їсти в магазині.

Потім виявилося, що крім того, що магазин виглядав красиво, він виглядав ще й дорожче, ніж насправді. Це відлякувало деяких покупців.

Після захисту стратегії розвитку в Стокгольмі на програмі DYB | Advisory Board я взяв паузу, щоб проаналізувати всі наші рішення, підвищити операційну ефективність і поліпшити бізнес-модель в цілому. За 9 місяців розробили ще один проект, який легше масштабувати. Загалом, весь цей шлях я називаю «від простого до складного і назад до ще більш простого».

Масштабування стейків

Наша кінцева мета – розвиток культури споживання стейків в Україні та продаж кращих українських стейків. Тому нам важливо бути максимально близькими до кінцевого споживача, щоб де б він не був, і куди б не прямував, міг зручно і швидко придбати нашу продукцію.

Тому ми розробили і запустили проект «Стейкова подорож». Ми створили набір, в якому є все необхідне для приготування: найкращий стейк, необхідна кількість оливкової олії, фреш-перець і гімалайська сіль. Розробили спеціальний холодильник, обрали інноваційну технологію упаковки, яка забезпечує максимальну безпеку продукту, замовили в Італії кращу оливкову олію в дозеттах по 8 мл. Крім найпопулярніших стейків, додали в холодильник три види соусів, вилку та ніж, а також фартух і ковпак. Таким чином, якщо людина їде на пікнік, вона може придбати все необхідне для смаження стейка.

З проектом «Стейкова подорож» вирішили йти як у класичні, так і в нетрадиційні канали продажів. Першими партнерами, в яких ми почали ставити такі холодильники, були МегаМаркет і заправки ОККО. Потім пішли у винні магазини, делікатес-маркети, невеликі магазини біля дому, наприклад – ОКwine, HolovaNoga, SelectO, Еко-лавка та інші, а також в класичний рітейл (Novus, Metro).

За чотири місяці існування проекту ми реалізували вже понад 60 таких точок продажів у Києві та передмісті, а до кінця року плануємо мати 100-120 точок.

Зараз ми продовжуємо пошуки формату. Проект «Стейкова подорож» найближчим часом буде у фокусі нашого розвитку. Причин кілька. По-перше, цей проект легше масштабувати і простіше їм керувати. Для забезпечення операційної діяльності 100 таких точок продажів потрібно всього 5 осіб. Для порівняння: в одному магазині М’ясторія працюють ті ж 4-5 чоловік, а в магазині-ресторані 15-17 співробітників. По-друге, з цим проектом ми можемо представити свій продукт в набагато більшій кількості місць, а значить, бути ближчими до клієнта, що і було нашою кінцевою метою.

Розвиток мережі, шлях в регіони та продаж франшизи

Говорити про якісь результати проекту «Стейкова подорож» поки що рано, проте ми спостерігаємо позитивну динаміку продажів і плануємо розвивати проект. Уже в 2020 році плануємо йти в регіони й представити наш продукт в інших містах України. У перспективі, до кінця наступного року можемо мати до 300 таких точок. Крім того, зараз ми знаходимося в процесі зміни бізнес-моделі роздрібних точок М’ясторії.

Раніше наша продукція вироблялася безпосередньо в магазинах, а тепер ми централізуємо всі процеси, відкрили виробництво під Києвом і розподільчий центр, щоб вивести бізнес на максимальну операційну ефективність.

Разом з розвитком проекту «Стейкова подорож» також продовжимо розвиток мережі магазинів і ресторанів М’ясторія. Наступного року плануємо відкрити в Києві ще 4-6 магазинів і ресторанів. Де і в якому форматі – буде залежати від знайдених локацій. А ось іти повноцінним рітейлом в регіони поки не плануємо.

Також зараз вивчаємо кілька заявок на придбання франшизи. Однак в цьому плані точно не будемо поспішати. Вибір партнера по франшизі, це як вибір партнера в бізнесі, а тут потрібно бути дуже обережним.

В цілому, я б радив бізнесменам менше поспішати, частіше зупинятися, прораховувати й аналізувати свої кроки.

Читайте також – 

Андрій Усенко, М’ясторія: Як зробити занадто гарний магазин і втратити клієнтів


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3114
Усі новини ринку