Як мебляр став головним молочником Києва: історія успіху мережі Молоко від фермера

Як мебляр став головним молочником Києва: історія успіху мережі Молоко від фермера

14.02.2022 08:00
  3736
Володимир Тиравський

Одинадцять років тому мебляр Тарас Мороз із партнерами вирішив створити мережу з продажу натуральних молочних продуктів і не помилився, завдяки двом умовам: партнери самостійно виробляють більшу частину продукції та продають не менше 70% асортименту за день.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Колишній мебляр Тарас Мороз із партнерами побудував найбільшу у Києві мережу з продажу натуральних молочних продуктів Молоко від фермера. За дев’ять років він із партнерами відкрили 71 точку — майже у кожному київському районі та у багатьох великих містах України. Стати лідерами у ніші допомогли і франчайзі, які останні півроку одноразово платять за право роботи під брендом до $100 000. НВ розповідає історію успіху компанії і RAU пропонує ознайомитись з її головними етапами.

Переворот бізнесу з ніг на голову

Криза 2008-09 років перевернула бізнес підприємця Тараса Мороза з ніг на голову. На той час він із партнерами вже чотири роки займався виробництвом меблів на фабриці Mebleff. Продукція продавалася через мережу, яка налічувала до 50 власних торгових точок.

Ринок будівельних та оздоблювальних матеріалів до 2008 року підтримував розвиток ринку нерухомості — покупці житла брали іпотечні позики, купували квартири та обставляли їх новими меблями. Криза та різка девальвація гривні призвели до кризи неплатежів, а банки виявилися власниками величезної кількості об’єктів нерухомості. Все це вдарило по меблярам.

Не відмовляючись від основного виробництва, партнери вирішили пошукати альтернативу. До рішення підштовхнув свій досвід. Морозу не подобаються молочні продукти масового виробництва — пошук продукції відмінної якості перетворювався на справжній квест. Мороз відчув: із такою ж проблемою стикається не він один. Ідею він обговорив із партнерами. Вони вирішили ризикнути.

Правильний розрахунок для точки продажу молокопродуктів

Щоб виготовляти натуральні продукти, необхідно контролювати сировину. Підприємці стали партнерами молочного господарства Острійківського у Білоцерківському районі Київської області, яке налічує близько 1000 поголів’я корів. Там же у Білій Церкві із власної сировини на молочному заводі стали робити сир, сметану, олію та м’які сири. А ось виробництво кондитерських виробів розташували у центрі Києва – на вул. Великій Васильківській, неподалік від станції метро Олімпійська.

Спочатку молоко намагалися продавати через вендингові апарати. Але цей напрямок не сподобався підприємцям. З’ясувалося, що українці не готові купувати молоко в автоматах. Треба було йти у традиційний роздріб.

Перший кіоск Молоко від фермера площею близько 20 кв. м з’явився у 2011 році на території ринку Феофанія. Розрахунок виявився пральним: місце було ходове, споживачі потягнулися до нової точки. Бізнес полетів.

Експерименти з асортиментом та форматами

За 10 років роботи мережі, формат магазинів кілька разів змінювався. Зараз, як правило, це точки площею 60-100 кв. м. Основна номенклатура – молочні продукти, на які припадає близько 70% усіх продажів. Решта — м’ясна продукція, морозиво, напівфабрикати, випічка та ін. Експерименти з асортиментом призвели до появи в магазинах кав’ярень-кондитерських.

Власники Молока від фермера потрапили у тренд, визнає співзасновник та голова правління Асоціації рітейлерів Андрій Жук. «Крамниці з кав’ярнями разом демонструють чудові показники. Якщо вони є сусідами з великим супермаркетом, синергія двох торгових точок посилюється, – додає Жук.

Молоко від фермера – не єдиний гравець на ринку. У Києві періодично відкриваються магазини, які спеціалізуються на продажу молочної продукції. Але поки що ніхто не зміг повторити успіх мережі. Чому? Результат залежить від двох основних факторів, каже Мороз.

«Перший — це власна сировина, щоб виробляти натуральну продукцію та контролювати її якість. Другий – продаж 70% асортименту за один день. Лише у цьому випадку наша бізнес-модель працює ефективно», — каже Мороз.

Франчайзинг, як інструмент швидкого розвитку

Наразі Молоко від фермера налічує 71 магазин у Київському та Одеському регіонах, йдеться на його сайті. З них половина – власні, половина – франчайзингових партнерів. Кількість місць розвитку мережі Молоко від фермера обмежена, визнає Мороз. Що робити далі? З 2022 року мережа планує зробити ставку на міста-супутники столиці.

Ще у грудні 2021 року новий магазин відкрився у Бучі. Нові торгові точки з’являться у Гостомелі, Ворзелі, Стоянці, Вишневому, Броварах та Борисполі, а також у двох містах-мільйонниках – Львові та Харкові, йдеться в офіційному повідомленні Молока від фермера.

Розвиватися швидше за ринок допомагає франчайзинг, з партнерами мережа працює з 2016 року. Причому якщо кілька років тому паушальний внесок (одноразовий внесок, який робить франчайзі за право працювати під брендом мережі — ред.) становив $60 000, то зараз — близько $100 000.

Мороз не розкриває фінансових показників мережі. Середній оборот одного магазину – 900 000 грн, зазначається у презентації для франчайзі. Це означає, що річний оборот усієї мережі, включаючи франчайзингові точки, може перевищувати 700 млн грн. Але передмістя – не єдиний варіант для розвитку проекту. «Зараз ми проводимо переговори з великою торговою мережею про постачання нашої продукції в роздріб», – каже Мороз. Якщо сторони домовляться, Мороз обіцяє розширити виробництво.

Читайте також –

Молочні ріки: історія створення та успіху мережі “Молоко від фермера”


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку