Михайло Лашкін, Укрпошта: Ми щодня доставляємо 1000 посилок з ліками, які замовили через інтернет
Аптечний ринок надалі активно розвиватиметься завдяки зростанню онлайн-замовлень ліків, фіксованій ціні або безкоштовній їх доставки, впровадженню партнерських програм, мотивації листонош та відкриттю доступу до широкого асортименту медикаментів зі знижками, яких немає в наявності в стаціонарних точках.
Асоціація рітейлерів України провела workshop, під час якого представники аптечного бізнесу та держструктур обговорили оновлені правила інтернет-торгівлі лікарськими засобами, що найближчим часом набудуть чинності, та інші актуальні питання аптечного e-commerce. Учасниками заходу стали представники таких компаній як Аптека Доброго Дня, АНЦ, Епіцентр К, Аптека Зі, аптечна мережа Конекс, Rozetka, Аптека гормональних препаратів, мережі аптек Подорожник, Лекфарм 36.6, D.S., 9-1-1 та інших. Михайло Лашкін, директор департаменту з розвитку бізнесу з корпоративними клієнтами АТ «Укрпошта» підсумував останні п’ять років трансформації компанії й окреслив місце логістичного оператора в сегменті інтернет-торгівлі лікарськими засобами. RAU пропонує ознайомитись з основними тезами його презентації.
З того часу, коли до керівництва нашою компанією прийшла нова команда, ми щорічно зростаємо по усім напрямкам бізнесу і, зокрема за 2016-20 роки наш дохід збільшився вдвічі. За 9 місяців 2021 року ми уже заробили 8,1 млрд грн, а чистий прибуток склав 131 млн грн.
Зростання наших доходів можна пояснити трансформацією Укрпошта. Ми модернізували нашу мережу, яка є найбільшою в Україні (це близько 11 000 відділень), відкрили 165 відділень у новому форматі, а також істотно оновили автопарк, який налічує 4300 машин середнім віком 7,5 років, з яких 1300 – це нові транспортні засоби. Паралельно ми оснащуємо відділення платіжними терміналами і вже зараз середня щомісячна сума безготівкових операцій становить 120 млн грн. Зазначимо, що Укрпошта входить до топ-7 компаній за кількістю POS-терміналів. До 2023 року в Укрпошти з’являться перші нові сортувальні центри в рамках логістичної стратегії. Їхнє завдання – збільшити обсяги та швидкість сортування. Це прямо вплине на якість, бо суттєво скоротить час на сортування і доставку замовлень клієнтам.
Крім того в невеликих населених пунктах розпочали роботу пересувні відділення Укрпошта. Листоноші на спеціально обладнаних автівках розвозитимуть пошту та виплати у селах з населенням до 1200 осіб. Разом з поштою для мешканців цих сіл ми зможемо довезти товари, замовлені в інтернет-магазинах та на маркет-плейсах, в тому числі техніку та ліки.
Всі зміни, які ініціює Укрпошта, направлені на те, щоб 100% українців, незалежно від того де вони проживають: в великих містах чи невеличких селах на кілька дворів, могли отримувати однаково якісні послуги за доступною ціною.
Драйверами розвитку Укрпошти є висока якість та своєчасність доставки на рівні 98%, відсутність пошкоджень та втрат, розвиток дистанційних каналів комунікації з клієнтами API, збільшення частки нашої флагманської послуги «УП Експрес» в середньому на 5% кожного року та 100-відсоткове зростання клієнтської бази за рахунок активізації продажів.
Доставкою ліків Укрпошта займається з березня 2020 року – після прийняття постанови уряду про можливість для поштових операторів доставляти ліки в період карантину. З того часу вдалось доставити понад 500 000 посилок з ліками. Оскільки в багатьох населених пунктах Укрпошта є єдиним провідником з цивілізацією – ми надаємо там не тільки поштові, але фінансові, логістичні, послуги, а також доставляємо товари першої необхідності – доставка ліків особливо на початку карантину мала велику соціальну складову. Так, Укрпошта разом з сервісом Liki24 запустили безкоштовну доставку медикаментів. Також ми неодноразово практикували з партнерами доставку медичних засобів за спеціальним тарифом, доступним для усіх категорій населення.
Зараз в середньому за день, Укрпошта доставляє близько 1000 таких замовлень. Лідерами за доставкою ліків є дві області – Львівська та Рівненська. Наша цільова аудиторія – це люди, які проживають у віддаленій місцевості (66% таких замовлень припадає на села), де взагалі немає аптек або ціни на медикаменти є завищеними, і тому Укрпошта забезпечила доставку ліків таким категоріям населення.
Як показує наш досвід, потреба в доставці ліків є. Цю послугу потрібно транслювати населенню, потрібно вчити людей замовленню ліків онлайн. Наприклад, ми мали досвід, коли листоноші та наші партнери працювали в парі, розміщували інформацію про доступність послуги замовлення ліків онлайн у наших відділеннях, мотивували наших листонош приймати такі замовлення. Зараз Укрпошта доставляє замовлення з понад 50-ти аптечних мереж, зокрема з Аптеки АНЦ, Liki24, Аптеки 9-1-1, Фармастор, Аптеки 24, Farma House та інших.
Укрпошта всіляко підтримує розвиток сегменту доставки медикаментів, і ми готові спільно з усіма учасниками ринку працювати над розробкою норм і правил доставки, які б враховували інтереси клієнтів виробників і компаній, що відповідають за доставку.
Читайте також –
Ліки онлайн: як мотивувати споживачів купувати медікаменти в інтернеті