Михайло Дейнега, Rocket: Ми можемо передбачити, що людина замовить завтра

Михайло Дейнега, Rocket: Ми можемо передбачити, що людина замовить завтра

28.10.2021 07:30
  931
Костянтин Симоненко

CEO Rocket Market Михайло Дейнега про роль dark store у доставці Rocket, що потрібно для того, щоб зробити доставку з роздрібної торгівлі за 15 хвилин реальністю та багато іншого.

Цей матеріал доступний російською мовою

В інтерв’ю ain.ua гендиректор Rocket Market Михайло Дейнега розповів про сучасні світові тенденції в сервісах доставки, зміни очікувань споживачів, нові стандарти галузі та плани розвитку. RAU пропонує ознайомитись з основними тезами матеріалу.

Про зростання популярності dark store

Крім впливу пандемії, яка спонукала розвиток онлайн-замовлень в цілому, рітейлери нарешті звернули пильну увагу на e-commerce. Тепер у напрямок швидких покупок, quick-commerce вкладаються величезні кошти в Європі, США та інших країнах світу. Споживача вже не влаштовує планова доставка, є потреба в отриманні замовлення протягом 15 хвилин. Єдине рішення в цьому випадку – власні dark store – магазин-склад без покупців, орієнтований на швидке збирання онлайн-замовлень для оперативної доставки клієнту.

Але щоб доставляти справді за 15 хвилин, необхідно контролювати всі процеси на стороні сервісу доставки. Насамперед процес збирання. Складальник у торговому залі існуючого супермаркету не зможе фізично за пару хвилин зібрати замовлення. Партнери, навіть за заявленого часу 15-20 хвилин, часто не можуть вкластися у зазначені терміни. Тому треба зробити склад гіперефективним, розробляти при цьому і технологію, і софт. Працюємо над цим уже впродовж трьох місяців, паралельно готуючи до запуску фізичні локації для dark store.

Економія на оренді та ремонті, а також правильний підхід до реалізації послуги дозволять зробити витрати нижчими, ніж у класичного роздрібу. У перспективі доставка товарів FMCG-групи є набагато ширшим ринком, який може охопити до 50% роздрібу. Ця послуга замінить щоденні покупки в таких форматах як «магазин біля дому» або кіоск.

Про стратегію запуску нового сервісу

На початковому етапі пропонуватимемо обмежений асортимент товарів. Перший запуск послуги відбудеться в рамках програми з метою налагодження технології та процесів. Це заплановано зробити до кінця року. Як тільки розуміємо, що все працює добре, йдемо в зовнішнє просування як самостійний бренд.

Першим районом ми визначили для себе Позняки через високу щільність заселення та купівельну спроможність. Далі залежатиме від локації. Щоб дійсно доставляти за 15 хвилин по всьому Києву, необхідно відкрити щонайменше 15 точок. Просуватимемося там, де у Rocket вже зараз велика кількість замовлень. Покрити рівномірно весь Київ займе близько півроку. Цього року плануємо запустити кілька локацій у столиці.

Про вибір постачальників

Наріжний камінь цього бізнесу є якість, тому дуже важливо знайти хороших постачальників. Перше, що «вбиває» повторні покупки – відсутність товару. Цим відрізняється класичний рітейл, який зараз теж намагається робити швидку доставку. Оскільки замовлення збирається у торговому залі, де відвідувачі можуть розібрати товар, буває, що до 50% замовлених позицій часто не довозять. І клієнту все одно доводиться потім йти до магазину, що ставить під сумнів доцільність послуги доставки.

Тому важливо працювати з “живим” складом, контролювати його, мати ефективний софт. Крім того, важливо працювати з постачальниками, які здатні вчасно та регулярно підвозити товар гарної якості, зокрема овочі та фреш-групу. Тому що нескінченно масштабуватися не вийде, склад все-таки за площею досить обмежений, і на перший план виходить оперативність доставок. Одна з найскладніших категорій – саме овочі. Ми навіть передбачили посаду дегустатора, щоб відбирати найкращий товар.

Про нові стандарти доставки замовлення з магазину

Для клієнта головне – якість товару та оперативність доставки. Зібрати замовлення треба за півтори хвилини та довезти максимум за 10 хвилин. Відповідно, всі показники пов’язані зі швидкістю складання та доставки, наявністю товару, відсутністю браку. Основне завдання на першому етапі – зробити хороший продукт, а не гнатися за кількісними показниками.

Більшість рітейлерів на ринку мають свій софт, який будувався, в першу чергу, з розрахунком на надійність зберігання даних, а не швидкість збирання замовлення. Це завдання ми успішно вирішуємо, розробляючи власний продукт. Ми залучили команду зовнішніх консультантів, розгортаючи кастомне рішення на базі існуючої ERP-платформи. Другий компонент – безпосередньо операції на складі, формування хорошої цільової команди для локації. Оптимальне планування складу, управління та розподіл потоків, екіпірування збирача, робота з кур’єрами – все це складається у підсумкові швидкість та якість.

Про бачення майбутнього

Поки що ми фокусуємось на технологіях «останньої милі», клієнтах та доставці. У міру розвитку, як і більшості рітейлерів, доведеться будувати свої розподільні центри. Або орієнтуватися на роботу з виробниками безпосередньо, оскільки кожен логістичний вузол забирає маржу від продукції.

Моє особисте бачення майбутнього – технологія має пов’язати завтрашнє споживання із сьогоднішнім виробництвом. Завдяки технологіям вже можна передбачити, що людина замовить завтра, з досить великим ступенем ймовірності. Це еволюційний розвиток торгівлі від великих закупівель у форматі гіпермаркетів, потім через перший і другий етап розвитку e-commerce, планові доставки тощо. Зараз ми вже практично готові до того, щоб відмовитися від масштабних складів та необхідності постійно зберігати десь велику кількість товару. Технологія дозволить зв’язати виробника зі споживачем, і все буде доставлятися в необхідній кількості до локального дистрибуційного центру для dark store конкретного району. Таким чином, клієнт отримуватиме необхідне максимально швидко. Ринок, зрештою, завоює той, хто інвестує у процеси та технології.

Читайте також –

Олег Любарець, Rocket: Ми зі швидкістю «ракети» завоювали майже половину ринку доставки їжі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку