Михайло Меркулов, Arricano: 7 трендів рітейлу і девелопменту в 2018 році
Михайло Меркулов, CEO Arricano, виділяє сім трендів в ритейлі і девелопменті, які будуть визначати розвиток галузі в 2018 році.
29 і 30 березня в Києві, в НСК “Олімпійський”, пройде друга спеціалізована міжнародна виставка індустрії рітейлу та девелопменту – Retail & Development Business Expo 2018. Крім великої експозиції, де будуть представлені діючі та майбутні проекти торговельної нерухомості, інноваційні рішення для рітейлу та девелопменту, стенди в2в компаній і багато іншого, програма заходу передбачає широку програму семінарів і конференцій. Одним із спікерів на RDBExpo виступить генеральний директор Arricano Real Estate (керуючої компанії ТРЦ Проспект, РайON, City Mall і Сонячна галерея) Михайло Меркулов.
В рамках проекту Retail Hacks by Arricano – серії колонок на порталі RAU – фахівці компанії будуть ділитися з читачами нашого порталу своїм досвідом, знаннями і спостереженнями за українським ринком роздрібної торгівлі та комерційної нерухомості. У першій публікації цього циклу Михайло Меркулов розсказав про основні тренди, які будуть впливати на рітейл і торгову нерухомість в поточному році.
Cтиль життя, уклад, поведінку, настрої та навіть цінності людини змінюються в залежності від розвитку технологій. Зростаючий обсяг даних, розвиток IT, нейронні мережі, штучний інтелект, діджіталізація життя, глобалізація впливають не тільки на людину, але і на розвиток галузей.
-
Достаток
При відсутності росту купівельної спроможності кількість пропозицій товарів і послуг буде зростати. Інформаційні потоки також будуть ставати щільнішими. Споживаємо ми товари або новини – у нас є безліч варіантів. Достаток загострить тему вибору, тому в рітейлі та девелопменті ще сильніше збільшиться потреба в персоналізованій комунікації з покупцем, в створенні додаткової цінності для споживання контенту, інформації, товарів і послуг. Споживач буде довіряти і залишатися з тими, хто дає йому позитивний споживчий досвід.
-
Технології дешевшають
Досить згадати, наскільки далекими здавалися віртуальні технології, доповнена і змішана реальності. Це змінює якість життя і ставлення до багатьох речей. Сьогодні VR, AR – рішення, які все стрімкіше входять в наше життя. Цифрові враження і переживання будуть ставати доступнішими. Такі гіганти рітейлу як Alibaba і eBay вже працюють над відкриттям магазинів віртуальної реальності. А віртуальні примірочні все активніше входять в світ fashion-ритейлу.
-
Негативна новинна хвиля
Через «океан» постійно сипляться новини про рітейл та рітейлерів, що свідчать про негативні явища: в Америці моли закриваються, офлайн-рітейл переходить в онлайн, і навіть у таких рітейл-гігантів, як H&M, падають продажі.
Це свідчить про швидко мінливе середовище проживання, до якого необхідно адаптуватися з набагато більшою швидкістю.
Кількість «чорних лебедів» зростає, а це значить, що непередбачуваність слід враховувати в стратегіях розвитку. Гнучкість і варіативність стають обов’язковою умовою розвитку.
- Підривні інновації (disruptive innovation)
Рітейлери та девелопери, які зможуть поставити собі на службу «підривні інновації», стануть лідерами. «Підривні інновації» витісняють традиційно використовувані технології за рахунок простоти використання та фінансовій доступності.
Коли ключові споживачі великих компаній масово починають користуватися інноваційними продуктами компаній-новачків, нова технологія починає розвиватися, виростають обсяги виробництва, відбувається підрив.
Іі нові технології можуть стати причиною по-справжньому масових економічних перетворень і поліпшень. Підривні технології, пов’язані з інтернетом, розвитком роботехніки, хмарними технологіями, роботою з даними, сенсорами й інфраструктурою для їх роботи, голосовими сервісами, розпізнаванням зображень, «розумними» речами, 3D-технологіями, будуть впроваджуватися в рітейл вищими темпами.
-
Дані про свою ЦА і мікротаргетінг
Це ціла історія. Сучасна робота з ЦА вимагає глибоких досліджень поведінки людини. Мало знати, що є кілька груп цільових аудиторій, що розрізняються за віком, статтю, географією та іншими соціально-демографічними ознаками. Треба ще враховувати псіхографію – стиль життя, спосіб мислення, поведінкові моделі та підстави для вибору чого завгодно. А також – градацію по поколінням (X, Y, Z…), А серед них усіх – по полу.
Сьогодні у величезному потоці інформації людина здатна реагувати і включатися тільки в те, що вписується в його потреби й інтереси.
Завдання мікротаргетінга – знайти і заповнити ці «білі плями». У 2018 році робота з даними за цільовими аудиторіями вийде на новий рівень. Гаджети та системи роботи з даними стануть інструментом збору і обробки інформації про споживача, його лояльності до брендів, рітейлерів, а також про його покупки.
-
Phygital-маркетинг
Цифрова реальність сильно змінила принципи комунікацій на всіх рівнях. Об’єднання фізичної (рhysical) і цифровий (digital) реальностей, використання рhygital буде зростаючим явищем. Phygital – технології в маркетингу, в комунікаціях, в продажах стають новою екосистемою, де в центрі стоїть персона, людина, покупець, зустріч з яким відбувається там, де йому зручно, тоді, коли він готовий, з тим контентом, який йому потрібен.
Коли віртуальна і фізична реальність об’єднуються, змінюється культура взаємодії продавця та покупця, змінюється культура споживання, покупець взаємодіє з брендом персонально, внаслідок чого зростає і ймовірність його лояльності.
Звична рекламна формула «рекламодавець – медіаносій – споживач – покупка» трансформується: у неї включаються гаджети і персоналізований контент. Для успішної взаємодії рітейлера з покупцем обов’язковими стають корисність інформації, емоційна та соціальна складова, що створюють комфортну атмосферу діалогу.
-
Об’єднання зусиль
Будь-які хороші ідеї неможливо реалізувати поодинці. Співтворчість і співробітництво стануть визначальними в розвиваючому партнерство. У 2018 році компанії і бренди будуть об’єднувати зусилля, щоб отримати спільну користь і більш потужний результат.
Читайте також –
10 питань керівництву ТРЦ Мегамолл про реконцепцію, споживачів і майбутнє рітейлу