Столичний ТЦ Метрополіс переходить в управління співвласника магазинів Varus і Eva

Столичний ТЦ Метрополіс переходить в управління співвласника магазинів Varus і Eva

29.07.2019 08:15
  1430
Виктор Нагорский

Київський торговий центр Метрополіс незабаром має перейти під управління компанії Кропперс Груп, яка входить в торгово-виробничу корпорацію Ольвія дніпровського бізнесмена Валерія Кіптикa.

Цей матеріал доступний російською мовою

Інформацію про продаж торгового центрe RAU підтвердили кілька джерел на ринку. У тому числі – керуючий партнер великої інвестиційної компанії та співвласник консалтингової агенції, що працює в сфері комерційної нерухомості.

В Українській інноваційно-фінансової компанії (УІФК), яка є власником київських торгових центрів Метроград і Метрополіс, не підтвердили, але і не спростували інформацію про продаж. «Я не можу коментувати дану угоду, це рішення власників», – відзначило джерело RAU в топ-менеджменті компанії.

У Кропперс Груп підтвердили, що незабаром компанія планує взяти в управління ТЦ Метрополіс.

«Кропперс Груп не виступає покупцем об’єкта, ми будемо тільки керувати ним. Але угода ще не завершена. Детальну інформацію зможемо надати пізніше», – розповів співрозмовник RAU в Кропперс Груп, не уточнивши, яка саме компанія виступить покупцем об’єкта.

Росіяни на вихід

ТЦ Метрополіс був побудований в 2005 році на вулиці Малиновського, 12, поруч зі станцією метро Оболонь. Торговий об’єкт являє собою чотириповерхову будівлю загальною площею 33 000 кв. м, з яких 15 000 кв. м віддано під оренду. Якірними операторами ТЦ виступають продуктовий магазин ЕКО маркет площею близько 2000 кв. м, ювелірний супермаркет Укрзолото, кінотеатр Лінія Кіно, боулінг-клуб Brooklyn і фітнес-клуб Спортленд.

Управління торговим центром в останні роки здійснювала Українська інноваційно-фінансова компанія (УІФК). За інформацією сервісу You Control, статутний капітал УІФК становить 60 млн грн, більшу частину якого (83,2%) внесла маловідома британська компанія Зіон Трейд Лімітед.

За даними видання БізнесЦензор, кінцевим бенефіціаром торгового центру виступає VS Energy. До її активів в Україні також відносяться 18 готелів мережі Premier Hotels & Resorts, готель Русь і низка обленерго.

Українські ЗМІ пов’язують VS Energy з російськими бізнесменами Євгеном Гінером, Михайлом Воєводіним та Олександром Бабаковим.

Чому вони вирішили продати ТЦ Метрополіс та чи чекає така ж доля інший їхній український актив у сфері торговельної нерухомості – ТЦ Метроград – поки невідомо. Однак, слід зазначити, що за останні п’ять років з України пішла ціла низка російських компаній, пов’язаних з рітейлом і торговельною нерухомістю. Серед них – торгові мережі Bosco Sport, Kira Plastinina, Centro, Kari, Incity, Х5 Retail Group та інші.

Чи планують власники ТЦ Метрополіс продати й інший їхній український актив у сфері торговельної нерухомості – ТЦ Метроград – поки невідомо

Крім того, переговори про продаж українського бізнесу вже не перший рік ведуть російські власники київського ТРЦ Ocean Plaza. У минулому році предметний інтерес до об’єкту проявляла найбільша інвесткомпанія України – Dragon Capital, яка в останні роки виступає найактивнішим гравцем в M&A комерційної нерухомості. А вже в цьому році факт переговорів щодо купівлі одного з найбільших ТРЦ Києва підтвердив власник девелоперської компанії Mandarin Plaza Вагіф Алієв, в число активів якого також входять ТРЦ Lavina Mall, Blockbuster Mall і торгово-розважальний центр Ocean Mall, який будується поруч з Ocean Plaza. За інформацією джерел НВ Бізнес, він вже домовився про придбання ТРЦ за $175 млн, однак офіційного підтвердження цієї інформації поки не було.

Дніпровські на вхід

Що стосується потенційної вартості угоди по ТЦ Метрополіс, то опитаним RAU експертам важко назвати точну суму. На думку інвестбанкіра, який побажав залишитися неназваним, власники ТЦ Метропліс не могли багато виручити за морально застарілий торговий об’єкт. «Думаю, в даному випадку ціна на об’єкт була невеликою. Точну суму угоди назвати складно, але вона точно не була вищою за $1000 за кв. м», – впевнений співрозмовник RAU.

Компанія Кропперс Груп, під управління якої переходить ТРЦ, за інформацією ЗМІ, входить до торгово-виробничої корпорації Ольвія дніпровського бізнесмена Валерія Кіптика.

До числа його активів також входять продуктова мережа магазинів Varus і парфумерно-косметична мережа Eva. Рітейл-бізнес підприємець розвиває в партнерстві з Русланом Шостаком. Крім того, раніше український Forbes писав, що разом з Вадимом Ермолаєвим Кіптик володіє найбільшим в Дніпрі торгово-офісним центром Міст-Сіті та декількома дрібнішими ТЦ в Дніпрі, Кам’янському і Запоріжжі.

За інформацією на сайті Кропперс Груп, зараз під управлінням компанії знаходиться 18 об’єктів комерційної нерухомості, в тому числі – 16 торгових центрів загальною площею більше 100 000 кв. м. В основному це невеликі ТЦ до 20 000 кв. м, розташовані в Дніпрі та області. Однак кілька торгових об’єктів компанії працюють в Запоріжжі, Києві та Бучі (Київська обл.).

Зараз Кропперс Груп управляє лише одним торговим об’єктом в Києві – ТЦ Academ-City площею 11 000 кв. м

До слова, одним з останніх проектів, реалізованих Кропперс Груп, був саме торговий центр в Києві – в 2017 році компанія відкрила тут ТЦ Academ-City. Загальна площа двоповерхового ТЦ, що розташувався на пр. Академіка Палладіна, 16, склала 11 000 кв. м, торгова – близько 8 000 кв. м, а якорями ТЦ стали магазини Varus, Comfy та Jysk. Тоді директор бізнес-напрямку «Управління комерційною нерухомістю» ТПК Ольвія Олександр Ілашку розповідав порталу Retailers, що інвестиції в проект склали 235 млн грн.

Після отримання контролю над ТЦ Метрополіс Кропперс Груп збільшить загальну площу торгової нерухомості в Києві та Бучі під своїм управлінням більш ніж в 2,5 рази – до 53 000 кв. м.

Гарна локація, погана концепція

На думку учасників ринку, головна перевага ТЦ Метрополіс – його локація. Об’єкт розташований прямо на виході зі станції метро Оболонь, а вхід в ТЦ є навіть з підземного переходу, що веде з метро. За словами одного із співрозмовників RAU, завдяки цьому ТЦ отримує досить високий трафік відвідувачів (близько 10 000-15 000 на день) і зберігає невеликий рівень вакантності (до 5%).

«У той же час, значна частина цього трафіку припадає на продуктовий супермаркет, концепція торгового центру в цілому морально застаріла, а висока конкуренція в цьому районі міста не дозволяє торговим операторам мати великі товарообіги, а керуючій компанії – гідний орендний дохід», – вважає експерт.

Партнер консалтингової компанії Retail & Developmetn Advisor Олександр Фіалка додає, що ефективність роботи рітейлерів в торговому центрі завжди була під питанням. «У Метрополісі добре працював лише перший поверх і боулінг-клуб. Решта поверхів комплексу не дуже ефективні», – стверджує Фіалка.

Істотно вплинуло на показники ТЦ Метрополіс відкриття поруч великого ТРЦ Dream Town ще в 2009 році.

Слід зазначити, що незважаючи на досить високий рівень заповнюваності, велика частина орендарів в ТЦ Метрополіс – несистемний рітейл. З відомих торгових операторів, представлених в ТЦ, крім ЕКО маркет і Укрзолото, можна виділити хіба що Алло, Mida, Космо, Золотий Вік і Yanser Group.

Втім, директор консалтингової компанії UTG Євгенія Локтіонова впевнена, що незважаючи на зростаючу конкуренцію, роботу ТЦ можна поліпшити за рахунок грамотної реконцепції. «У нової керуючої компанії достатньо експертизи та досвіду в управлінні невеликими ТЦ. Якщо вони зможуть зробити реконцепцію і оновити tenant-mix відповідно до потреб цільової аудиторії торгового центру, то ефективність роботи об’єкта значно зросте», – говорить Локтіонова.

Опитані RAU експерти також припускають, що з отриманням контролю над ТЦ Метрополіс, Кропперс Груп з високою ймовірністю заведе на об’єкт і рітейл-операторів групи Ольвія – продуктовий магазин Varus і drogerie-мережу EVA. Детальніше про плани розвитку торгового центру в компанії обіцяють розповісти вже після завершення угоди.

Читайте також – 

Кінотеатр Планета Кіно в ТРЦ River Mall відкриється 1 серпня, а сам ТРЦ – 8 серпня


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Ольга Румянцева, Maudau: Ритейлерам доведеться одночасно пропонувати знижки та акції, й знаходити ефективні моделі прибутковості

Ольга Румянцева, Maudau: Ритейлерам доведеться одночасно пропонувати знижки та акції, й знаходити ефективні моделі прибутковості

Chief Marketing Officer Maudau Ольга Румянцева, розповіла розповіла про злети і падіння ринку e-commerce, зміну споживчого попиту та новий...
time icon  
  116
Усі новини ринку