Повна методологія проведення конкурсу Retail & Development Business Awards-2019
Вже 20 вересня в КВЦ Парковий пройде Третя церемонія нагородження Retail&Development Business Awards 2019, на якій будуть названі і нагороджені найуспішніші компанії рітейлу та девелопменту країни.
Цей текст доступний також російською мовою
В цьому році кращі з кращих нагороджуються в 30 номінаціях, з них 15 нагород отримають рітейлери, 7 — представники e-commerce і 8 – девелопери. Переможців визначать два голосування: Експертної ради і Відкрите голосування учасників ринку. Після чого їх результати будуть підсумовані, і Асоціація рітейлерів України назве переможців.
Представляємо вам повну методологію проведення конкурсу.
Retail & Development Business Awards – щорічний проект Асоціації Рітейлерів України, призначений визначити найуспішніші компанії сфер рітейлу і девелопменту країни. Проект складається з трьох частин: дослідження та нагородження кращих компаній сфери роздрібної торгівлі – «Рітейлер року», нагородження кращих інтернет-магазинів країни – «Кращі рітейлери в e-commerce» і нагородження найкращих торгово-розважальних центрів – «Кращі ТРЦ»/Shopping Centre Awards.
Рейтинг кращих компаній сфери рітейлу в рамках проекту «Рітейлер року» формується на підставі голосування гравців ринку, а також на оцінку експертної ради, куди входять представники рітейлу, девелопменту та консалтингу.
Рейтинг кращих рітейлерів у e–commerce формується на основі чотирьох критеріїв – «Відвідуваність», «Кількість унікальних користувачів», «Кількість відмов», «Кількість фоловерів у соцмережах» – дані про які отримані з відкритих джерел.
Рейтинг Кращих ТРЦ/Shopping Centre Awards формується на підставі оцінки експертної ради і голосування учасників ринку.
Форма проведення оцінки:
- Рітейлер року і Кращий ТРЦ/Shopping Centre Awards – експертна рада за заданими критеріями оцінює номінантів шляхом електронного анкетування. Оцінка проводиться в електронній формі онлайн, із зазначенням ПІБ і компанії. Анонімні, заповнені з помилками або не заповнені анкети при підрахунку голосів не враховуються. Член експертної ради не може оцінювати компанію, де він працює. Якщо експерт проголосував за таку компанію, дані оцінки при підрахунку результатів не враховуються.
Учасники ринку (голосування відкрите) оцінюють за спрощеною системою: виставляючи кожному з номінантів оцінку від 1 до 5, де 1-нижча оцінка, а 5 – вища. Оцінка проводиться в електронній формі онлайн із використанням спеціального ПЗ з ідентифікацією голосуючого по e-mail і підтвердженням.
При підрахунку голосу експертної ради мають більшу вагу, ніж голоси учасників ринку. Коефіцієнт становить 51% для експертної ради і 49% для голосування учасників ринку.
- Кращий рітейлер в e–commerce – співробітники Асоціації рітейлерів України проводять аналіз і оцінюють номінантів по 4-м критеріям (див. додаток 4). Критерії “відвідуваність”, “кількість унікальних користувачів” «” кількість відмов “мають коефіцієнт в 30%, критерій” кількість фоловерів в соцмережах ” – 10%.
- Персона року в рітейлі, персона року в e–commerce і персона року в девелопменті – члени експертної ради при заповненні анкети встановленої форми вказують 5 людей, які, на їхню думку, найбільший вплив на розвиток українського рітейлу/онлайн-торгівлі/девелопменту в період з 01.07.18 за 30.06.19. За 1-е місце нараховується 5 балів, за 2-е – 4 бали і так далі. П’ять кандидатів, які набрали найбільшу кількість балів, потрапляють у фінал, який пройде під час проведення Retail & Development Business Awards: учасники заходу з допомогою інтерактивного голосування обирають переможця. Від однієї компанії в short-list може бути представлений тільки один номінант.
Номінації Retail & Development Business Awards
Рітейлер року
- Рітейлер року в drogerie – оцінюються торгові мережі, що пропонують продукти, пов’язані з красою, доглядом і здоров’ям. Short-list формується за 2-ма критеріями: а) найбільшій кількості магазинів; б) найбільшому географічному охопленню. Дані щодо кількості магазинів та географічного охоплення беруться станом на 30.06.19 року.
- Бутіковий рітейлер року в косметиці і парфумерії – оцінюються торгові мережі з площею магазинів до 100 кв. м, що пропонують продукти, пов’язані з доглядом, косметикою і парфумерією. Short-list формується за 2-ма критеріями: а) найбільшій кількості магазинів; б) найбільшому географічному охопленню. Дані щодо кількості магазинів та географічного охоплення беруться станом на 30.06.19 року.
- Рітейлер року в сегменті техніки, електроніки і гаджетів – оцінюються торгові мережі з площею магазинів від 100 кв. м (крім монобрендових магазинів), що пропонують побутову та комп’ютерну техніку, мобільні пристрої та аксесуари. Short-list формується за 2-ма критеріями а) найбільшої кількості магазинів; б) найбільшого географічного охоплення. Дані за кількістю магазинів і географічним охопленням беруться станом на 30.06.19 року.
- Рітейлер року в jewelry – оцінюються торгові мережі, що пропонують ювелірні прикраси, вироби з дорогоцінних металів. Short-list формується за 2-ма критеріями: а) найбільшій кількості магазинів; б) найбільшому географічному охопленню. Дані щодо кількості магазинів та географічного охоплення беруться станом на 30.06.19 року.
- Рітейлер року в сегменті товарів для дітей – оцінюються торгові мережі з кількістю магазинів від 10, що пропонують іграшки, Товари для дітей. Short-list формується за 2-ма критеріями: а) найбільшій кількості магазинів; б) найбільшому географічному охопленню. Дані щодо кількості магазинів та географічного охоплення беруться станом на 30.06.19 року.
- Супермаркет року вFMCG – оцінюються торгові мережі, що продають продукти і товари повсякденного попиту. Short-list формується з 3-м критеріям: а) найбільшій кількості магазинів площею від 1000 до 3000 кв. м; б) географічний охоплення включає не менше 4-х областей; в) товарообігу за 2018 рік. Дані за кількістю магазинів і географічним охопленням беруться станом на 30.06.19 року.
- Гіпермаркет року вFMCG – оцінюються торгові мережі, що продають продукти і товари повсякденного попиту. Short-list формується з 3-м критеріям: а) кількістю магазинів площею від 3000 кв. м; б) географічним охопленням; в) наявність в асортименті продуктової та непродуктової групи, техніки, одягу, товарів для дому і т. д. Дані щодо кількості магазинів та географічним охопленням беруться за станом на 30.06.19 року.
- Рітейлер року в сегменті спортивного одягу і взуття – оцінюються торгові мережі, що продають товари для спорту, туризму та активного відпочинку. Short-list формується за 2-ма критеріями: а) найбільшій кількості магазинів; б) найбільшому географічному охопленню. Дані щодо кількості магазинів та географічного охоплення беруться станом на 30.06.19 року.
- Рітейлер року в сегменті товарів для дому і затишку – оцінюються торгові мережі, що продають меблі і товари домашнього вжитку. Short-list формується за 2-ма критеріями: < strong>а) найбільшій кількості магазинів площею від 500 кв. м; б) найбільшому географічному охопленню< / strong>. Дані щодо кількості магазинів та географічного охоплення беруться станом на 30.06.19 року.
- Національний fashion-оператор року – оцінюються українські компанії, що працюють в сегменті fashion, відкрили на 30.06.19 року не менше 10 магазинів.
- Міжнародний fashion-оператор року – оцінюються іноземні компанії, що працюють в сегменті fashion, і відкрили на 30.06.19 року не менше 10 магазинів площею від 300 кв.м.
- Якірний fashion-орендар року – оцінюються іноземні компанії, що працюють в сегменті fashion, і відкрили на 30.06.19 як мінімум 5 магазинів площею від 1000 кв. м.
- Дебют року в рітейлі – оцінюються міжнародні компанії, що відкрили мінімум 1 магазин в період з 01.01.18 по 31.12.18. Нагородження проходить у двох підномінаціях: 1) “великий дебют року” – торгові точки площею понад 500 кв. м; 2) “Дебют року” – торгові точки до 499 кв. м
- Персона року в рітейлі.
Кращі рітейлери в e–commerce:
-
- E-commerce-рітейлер року в сегменті товарів для здоров’я, краси та догляду
- E-commerce-рітейлер року в сегменті в сегменті техніки, електроніки і гаджетів
- E-commerce-рітейлер року в fashion
- E-commerce-рітейлер року в jewelry
- E-commerce-рітейлер року в сегменті товарів для дітей
- E-commerce-рітейлер року в сегменті спортивного одягу і взуття
- Персона року в e-commerce.
ТРЦ Shopping Centre Awards:
- Кращий малий ТРЦ поза міст-мільйонників – оцінюються торгові центри, які працюють в обласних центрах (крім Києва, Одеси, Харкова, Дніпра та Львова) орендною площею від 10 000 кв. м до 19 999 кв. м
- Кращий середній ТРЦ поза міст-мільйонників – оцінюються торгові центри, які працюють в обласних центрах (крім Києва, Одеси, Харкова, Дніпра та Львова), орендною площею від 20 000 кв. м до 39 999 кв. м
- Кращий великий ТРЦ поза міст-мільйонників – оцінюються торгові центри, які працюють в обласних центрах (крім Києва, Одеси, Харкова, Дніпра та Львова), орендною площею понад 40 000 кв. м
- Кращий малий ТРЦ в містах-мільйонниках – оцінюються торгові центри, які працюють у Києві, Одесі, Харкові, Дніпрі, Львові орендною площею від 10 000 кв. м до 19 999 кв. м
- Кращий середній ТРЦ в містах-мільйонниках – оцінюються торгові центри, що працюють в Києві, Одесі, Харкові, Дніпрі, Львові, орендній площею від 20 000 кв. м до 39 999 кв. м
- Кращий великий ТРЦ в містах-мільйонниках – оцінюються торгові центри, що працюють в Києві, Одесі, Харкові, Дніпрі, Львові, орендній площею понад 40 000 кв. м
- Дебют року в девелопменті – оцінюються торгові та торгово-розважальні центри орендною площею від 10 000 кв. м, відкриті в період з 01.01.18 по 31.12.18.
- Персона року в девелопменті.
Підрахунок голосів
Рітейлер року
Підрахунок голосів у кожній номінації проводиться окремо за підсумками голосування експертної ради та учасників ринку. Підрахунок голосів у кожній з номінацій відбувається наступним чином:
-
- Якщо при голосуванні респондент не проставив оцінку, вона за замовчуванням прирівнюється до 0, і при підрахунку голосів не враховується;
- Всі набрані компанією бали підсумовуються, кожен з критеріїв має однакову цінність, і ділиться на кількість критеріїв (5) (примітка: у випадку з голосуванням учасників ринку цей етап пропускається);
- Отриманий підсумок ділиться на кількість тих, хто проголосував;
- Одержаний середній бал вважається проміжною оцінкою номінанта.
Підсумкова оцінка виходить складанням проміжних оцінок експертної ради та учасників ринку з урахуванням різної цінності голосування за формулою: І=(П1*51%)+(П2*49%), де І – підсумкова оцінка номінанта, П1 – проміжна оцінка експертної ради, П2 – проміжна оцінка учасників ринку. Набрані бали округлюються до двох знаків після коми за принципом: 0,0051 і більше – в більшу сторону, 0,005 і менше – в меншу.
Переможцем номінації оголошується торговельна мережа, яка набрала найбільшу кількість балів у підсумковій оцінці у своїй номінації. При рівності балів цьому випадку враховується третя, а при необхідності – і четверта цифра після коми в підсумковій оцінці. При рівності переможцем оголошується мережа, яка отримала більш високі бали за підсумками голосування експертної ради. При рівності балів і за цим критерієм переможцями оголошуються всі компанії, які набрали максимально велику кількість балів при рівності вищенаведених показників.
Кращий ТРЦ / Shopping Centre Awards
Підрахунок голосів у кожній номінації проводиться окремо за підсумками голосування експертної ради та учасників ринку. Критерії, за якими експерти оцінюють ТРЦ, об’єднані в 4 групи: Трафік, Техніка, Орендарі, Маркетинг. При оцінці кожна з груп має свій коефіцієнт: Трафік і Орендарі – по 35%, Техніка і Маркетинг – по 15%, який враховується при розрахунку проміжної оцінки.
У кожному з голосувань підрахунок голосів у кожній з номінацій відбувається наступним чином:
-
- Якщо при голосуванні респондент не проставив оцінку, вона за замовчуванням прирівнюється до 0, і при підрахунку голосів не враховується;
- Набрані компанією по кожній групі критеріїв* бали підсумовуються і діляться на кількість тих, хто проголосував;
- Одержаний середній бал по кожній з груп критеріїв множиться на коефіцієнт групи*
- Отриманий підсумок по групах підсумовується. Формула розрахунку П=(Т*35%)+(А*35%)+(Т1*15%)+(М*15%), де П – проміжна оцінка, Т – група критеріїв Трафік, А – група критеріїв Орендарі, Т1 – група критеріїв Техніка, М – група критеріїв Маркетинг*
* примітка: у випадку з голосуванням учасників ринку ці етапи пропускаються
Отриманий результат є проміжною оцінкою для підрахунку балів.
Підсумкова оцінка виходить складанням проміжних оцінок експертної ради та учасників ринку, з урахуванням різної цінності голосування експертної ради за формулою: І=(П1*51%)+(П2*49%), де І – підсумкова оцінка номінанта, П1 – проміжна оцінка експертної ради, П2 – проміжна оцінка учасників ринку. Набрані бали округлюються до двох знаків після коми за принципом: 0,0051 і більше – в більшу сторону, 0,005 і менше – в меншу.
Переможцем оголошується ТРЦ, який набрав найбільшу кількість балів у підсумковій оцінці у своїй номінації. При рівності балів цьому випадку враховується третя, а при необхідності – і четверта цифра після коми в підсумковій оцінці. При рівності переможцем оголошується мережа, яка отримала більш високі бали за підсумками голосування експертної ради. При рівності балів і за цим критерієм переможцем оголошуються всі компанії, які набрали максимально велику кількість балів при рівності вищенаведених показників.
Персона року в рітейлі, Персона року вe–commerce, і Персона року в девелопменті
П’ять кандидатів, які набрали найбільше балів за підсумками голосування експертної ради, потрапляють в фінальне голосування, яке відбудеться під час проведення Retail & Development Business Awards: учасники заходу з допомогою інтерактивного голосування обирають переможця. Перемагає людина, яка отримала найвищий середній бал за підсумками голосування. При рівності балів перемагає людина, яка отримала більше вищих оцінок (5). При рівності по цьому показнику переможцями оголошуються всі номінанти, які отримали найвищий однаковий середній бал і отримали однакову кількість вищих оцінок.
Кращий рітейлер в e–commerce
Після аналізу даних з відкритих джерел співробітники Асоціації рітейлерів України ранжирують номінантів у кожній номінації за показниками в кожному з критеріїв. Компанія з найвищим показником отримує максимальний результат для даного критерію (для критеріїв «Відвідуваність», «Унікальні користувачі», «Кількість відмов» максимальний результат дорівнює 30%, для критерію «Кількість фоловерів у соцмережах» – 10%). Решта отримує результат, пропорційний їх показнику щодо лідера. Отриманий підсумок по групах підсумовується. Формула розрахунку і=П + У + О + С, де і-підсумкова оцінка, п-критерій відвідуваність, у-критерій кількість унікальних користувачів, о-критерій кількість відмов, с-критерій кількість фоловерів в соцмережах. Переможцем оголошується компанія, яка набрала найбільшу кількість балів у підсумковій оцінці у своїй номінації. При рівності балів цьому випадку враховується третя, а при необхідності – і четверта цифра після коми в підсумковій оцінці. При рівності цього показника переможцем оголошується компанія, яка набрала найбільшу кількість максимальних балів. Якщо і за цим показником рівність, переможцями оголошуються обидві команди.
ПОВНА МЕТОДОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
У Експертну раду Retail & Development Business Awards 2019 увійшли 23 топ-менеджера провідних компаній сфер рітейлу, девелопменту і консалтингу. Ознайомитися з членами експертної ради можна за посиланням.
Робота над формуванням Експертної ради триває. Всі бажаючі можуть подати свою кандидатуру для участі в Експертній раді, написавши лист на електронну пошту i.zaitsev@rau.ua. Після розгляду кандидатури здобувач може бути включений до складу Експертної ради.
Переможці будуть нагороджені Retail & Development Business Awards-2019 20 вересня в КВЦ Парковий (Київ, вул. Паркова дорога, 16). Церемонія пройде з 19.00 до 23: 30 годин.
Гостей заходу чекає комплексна розважальна програма: церемонія нагородження, банкет, святкова програма і networking.
КУПИТИ КВИТОК
Організатором заходу виступає Асоціація рітейлерів України.
Титульний партнер заходу — мережа студій одягу VOVK.
На думку багатьох експертів, мережа студій одягу VOVK — №1 серед молодих українських брендів одягу за темпами зростання і довіри клієнтів. У 2016 році компанія перемогла в номінації «Національний виробник року одягу для жінок» на конкурсі «Вибір року 2016».
Переможців конкурсу в 2018 році можна дізнатися за посиланням.
Переглянути фотозвіт з другої церемонії нагородження можна по цьому посиланню, відеоогляд з події представляємо нижче.
Контактна особа з питань реєстрації:
Олеся Кобцева / +38 050 313 74 53 / o.kobceva@rau.ua
Контактна особа з питань партнерства:
Юлія Кушка / +38 067 223 07 30/ j.kushka@rau.ua
Читайте також