Іспанський експрес: як мережа Mercadona доставляє свіжу продукцію з поля до прилавка за 24 години

Іспанський експрес: як мережа Mercadona доставляє свіжу продукцію з поля до прилавка за 24 години

31.07.2019 08:00
  461
rau

Мережа супермаркетів №1 в Іспанії Mercadona інвестує 120 млн євро в автоматизацію зберігання і комплектування fresh продукції.

Цей матеріал доступний російською мовою

Мета проекту – в найкоротший термін доставляти фрукти, овочі, м’ясо і яйця від виробництва до прилавка, щоб пропонувати покупцям максимально свіжий товар і збільшити термін його зберігання на прилавку.

Доба на доставку

Mercadona з її 1630 магазинами і 85 000 співробітників кілька років тому почала процес повної автоматизації зони свіжої продукції своїх розподільних центрів. І вже змогла домогтися того, що продукція в її магазини надходить за 24 години. Для цього була обрана унікальна технологія MultiPick, розроблена компанією CIMCORP (Фінляндія).

Основні завдання впровадження складської автоматизації в Mercadona визначили так:

  • Скорочення часу складського зберігання і комплектування свіжої продукції;
  • 100% точність комплектування замовлень;
  • Скорочення операційних витрат;
  • Рішення проблем зі збільшенням обсягу замовлень в періоди пікових навантажень;
  • Вирішення питання з підйомом важких вантажів працівниками складу;
  • Підвищення ефективності складських бізнес-процесів в кілька разів.

Подробиці проекта

Перший проект по автоматизації зберігання і комплектування свіжої продукції був реалізований в 2013 році в розподільчому центрі (РЦ) Guadix.

У цьому РЦ чотири робочі зони:

  • для товарів з тривалим терміном зберігання;
  • зона для свіжої продукції з двома камерами з температурним режимом + 3°C для м’ясних продуктів і + 12°C для фруктів і овочів;
  • морозильні камери з температурним режимом -23°C; а також хлібопекарня.

Загальний асортимент товарів складає 6000 SKU. Зона свіжої продукції включає в себе приблизно 300 SKU із середнім об’ємом комплектації 30 000 пластикових ящиків в день.

Система працює і забезпечує повний цикл обробки для свіжої продукції (фрукти і овочі, м’ясна продукція, яйця). По конвеєру продукція після депалетування доставляється на склад, де зберігається в штабелях висотою 2,2 м до моменту комплектації замовлень.

Замовлення обробляються автоматично. Робот по кожному замовленню формує штабель необхідних клієнту товарів, потім цей вантаж надходить в зону палетування і відвантаження.

В результаті вдалося в шість разів підвищити швидкість обробки свіжої продукції на складі в порівнянні з ручною працею. А також скоротилися втрати продукції через псування на складі.

Нарешті, термін поставки від виробника до прилавка скоротився до доби, завдяки чому збільшився термін зберігання товару на прилавку магазину. За рахунок скорочення складського персоналу вдалося зменшити операційні витрати, стало менше витрат, пов’язаних з виробничими травмами, витрат на складську техніку та ін.

Масштабування проекту

Зараз компанія займається впровадженням передового досвіду на інших розподільних центрах. У 2019 році компанія вирішила впровадити цю систему в своїх нових РЦ в Севільї, Валенсії, Аліканте і Сарагосі, які будуть обслуговувати 600 з 1630 супермаркетів. Обсяг інвестицій в автоматизацію зони свіжої продукції в рамках нового проекту складе 120 млн євро.

“Головна мета нових центрів – можливість збільшення обсягу продажів і недопущення проблем з обробкою замовлень в періоди пікових навантажень, як це відбувається при ручній обробці”, – коментує Хав’єр Бласко, фахівець Mercadona зі закупівель для РЦ.

У кожному РЦ буде кілька незалежних модулів автоматизації, і вся система буде контролюватися програмним забезпеченням, яке інтегрує кілька технологій в одну цілісну систему. Якщо в одному модулі, наприклад, робота призупинена для прибирання приміщення, то інші модулі продовжують працювати і забезпечують безперервний цикл комплектування замовлень.

Роботизована обробка істотно знижує експлуатаційні витрати, забезпечуючи при цьому точність комплектування та мінімально шкодить товарам. Крім того, це знижує ризики отримання працівниками травм через підйом важких вантажів.

Джерело: retail.ru

Читайте також –

Прогноз CBRE: як автоматизація, кастомізація і big data змінять ритейл до 2030 року


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку