Валерія Толочина, Віолетта Титаренко, Ганна Корягіна і Олена Обухівська: головне з RAU-вебінару “Маркетингова стратегія після карантину”

Валерія Толочина, Віолетта Титаренко, Ганна Корягіна і Олена Обухівська: головне з RAU-вебінару “Маркетингова стратегія після карантину”

08.05.2020 02:10
  835
rau

Про що говорили під час онлайн-зустрічі топ-менеджери Intertop, Люксоптика, Arricano і Ceetrus: найважливіші тези.

Цей матеріал доступний російською мовою

8 травня Асоціація рітейлерів України провела онлайн-зустріч, спікерами якої виступили Валерія Толочина – директор з маркетингу Intertop Ukraine, Віолетта Титаренко – директор з маркетингу Люксоптика, Олена Обухівська – менеджер з комунікацій Arricano, Ганна Корягіна – операційний лідер Ceetrus Ukraine. Модератором стала Олена Яковенко – керуючий партнер агенції prcom. RAU підготувала відеозапис зустрічі, а також ключові тези бесіди.

Про зміну споживчих цінностей і повернення клієнтів у торгові центри

Валерія Толочина, Intertop Ukraine: Світ навколо нас сильно змінився, і бізнесу доведеться змінюватися вслід за ним. Безсумнівно, значна частина нашого життя і комунікації перейде в онлайн. А споживачі будуть повертатися в офлайн дуже поступово. Згідно з останнім дослідженням Global Web Index, після завершення карантину лише 9% людей по всьому світу будуть готові відвідувати торгові центри настільки ж часто, як раніше. Це стосується і ресторанів, і масових заходів, і фестивалів, які ми так любили відвідувати влітку.

Анна Корягіна, Ceetrus Ukraine: Насправді, не всі міжнародні дослідження настільки негативні. Наприклад, недавнє дослідження Міжнародної ради торгових центрів (ICSC) показало, що 77% американців готові повернутися в офлайн-магазини, і понад 60% – в торгові центри. Схоже дослідження в Україні проводила компанія NAI Ukraine. Згідно з їхніми даними, 34% українців готові ходити в ТРЦ з тією ж періодичністю, а більше 5% – навіть частіше. При цьому споживачі, які будуть ходити в ТРЦ рідше, мають на це дві основні причини: нестача фінансових коштів і страх заразитися коронавірусом. В таких умовах торговим центрам і рітейлерам доведеться докласти зусиль, щоб переконати споживачів у безпеці своїх об’єктів.

Олена Обухівська, Arricano: Компанія Arricano провела власне дослідження на тему шопінгу, в якому брали участь клієнти компанії. Як з’ясувалося, 72% наших покупців вже найближчим часом планують придбати в ТРЦ одяг. Безумовно, в свідомості багатьох споживачів з’явився страх захворіти коронавірусом. Але в той же час люди скучили за шопінгом і потребують оновлення свого гардеробу.

Віолетта Титаренко, Люксоптика: З початком карантину ми закрили багато магазинів, залишивши працювати одну-дві точки в кожному місті. Однак дуже швидко зрозуміли, що нашим клієнтам потрібні фізичні точки. Зараз у нас працює близько 120-ти магазинів із 200-та. Однак вони не продають так само, як до карантину. Клієнт приходить в магазин за потребою і не робить емоційних покупок.

Думаю, що з відкриттям торговельних центрів, рітейлу і ресторанів, людям захочеться отримувати ті емоції, яких вони були позбавлені довгий час. Швидше за все, буде певний сплеск, після якого продажі знову підуть в мінус, а згодом – вийдуть на ті показники, які ми очікували і планували раніше.

Про зниження доходів споживачів і найбільш уразливі сегменти рітейлу

Валерія Толочина, Intertop Ukraine: Ми неодноразово фіксували прямий взаємозв’язок між індексом споживчих настроїв і продажами. За останніми даними, в березні індекс споживчих настроїв впав на 9 пунктів. Ми розуміємо, що матеріальне становище людей погіршилося: багато хто втратив роботу, у багатьох знизилися доходи. Споживачам важливо, щоб рівень цін відповідав їхнім можливостям. Вони переходять від емоційного споживання до раціонального. Тому з відкриттям магазинів плануємо постійно робити акції та спеціальні пропозиції, а наші баєри будуть робити акцент на найбільш необхідних для споживача групах товару.

Анна Корягіна, Ceetrus Ukraine: Торгові об’єкти, якими ми управляємо в Україні – це не класичні ТРЦ, а прикасові зони сильного продуктового якоря – мережі Ашан. Тож не дивно, що велика частина трафіку – це клієнти гіпермаркету. Тому з початком карантину відвідуваність об’єктів практично не змінилася. Однак очевидно, що покупці будуть витрачати менше, і в такій ситуації найбільше постраждає fashion-індустрія. При цьому сегменти мас-маркету і дискаунт в умовах прагнення споживача до економії будуть відчувати себе краще за інших.

Олена Обухівська, Arricano: До карантину споживачі fashion вважали за краще купувати цілісний образ: сукню, костюм, взуття. Але тепер ситуація змінилася: 70% респондентів нашого дослідження сказали, що будуть доповнювати свій гардероб окремими елементами. При цьому, незважаючи на те, що покупці продовжують відстежувати модні тренди (76% респондентів), під час покупки лише 24% споживачів орієнтуються на них, а значна частина покупців (48%) віддасть перевагу практичності одягу.

Про повернення трафіку в ТРЦ, маркетингові інструменти та діджитал

Анна Корягіна, Ceetrus Ukraine: Наша основна стратегія – це робота над трафіком і активацією продажів з точки зору маркетингу. Звичайно, ми не зможемо проводити якісь масштабні івенти зважаючи на певні обмеження, проте плануємо довгострокові програми з нашими орендарями з проведенням різних розіграшів. Для нас також важлива максимізація співпраці з найбільш гнучкими орендарями, які можуть підлаштовуватися під мінливі умови. Наприклад, зараз ми працюємо над збільшенням кількості точок click&collect (замов онлайн і забери офлайн – прим. ред.), і ціла низка таких операторів скоро з’явиться в ТРЦ Rive Gauche.

Олена Обухівська, Arricano: Ми активно ведемо комунікацію з нашими клієнтами і фоловерами в цифровому просторі. А в контексті співпраці з орендарями розглядаємо варіант крос-промо в різних категоріях товару, щоб це було цікаво декільком операторам рітейлу. Ми зі свого боку готові підтримати своїх партнерів. Якщо у рітейлерів будуть ідеї, ми з радістю візьмемо в роботу цікаві суміжні проекти. Що стосується трафіку, то ми очікуємо, що в перший тиждень після відкриття буде багато відвідувачів, після чого ситуація збалансується.

Валерія Толочина, Intertop Ukraine: В умовах закриття офлайн-роздробу ми збільшили бюджет на діджитал-маркетинг. Це цілком логічно, враховуючи, що в період карантину ми перетворилися в 100% онлайн-рітейлера. Втім, і в подальшому – як мінімум до кінця року – наш фокус буде на діджитал-маркетингу. Якою буде його частка – сказати складно, адже бюджети на маркетинг не формуються “з голови” – це завжди певна частка від продажів. І в залежності від того, як будуть змінюватися продажі в офлайні та онлайні, ми і будемо коригувати бюджети. У нинішній час особливо важливо бути мобільними і гнучкими.

Віолетта Титаренко, Люксоптика: У нас в період карантину частка витрат на діджитал знизилася, хоча рівень онлайн-продажів зріс. Тому що настрої покупців дуже сильно змінювалися щотижня. Спочатку, в перші 2-3 тижні, було деяке органічне зростання, коли люди хотіли закупити лінзи на майбутнє. З урахуванням зростання органіки прийняли рішення скоротити рекламні бюджети й більше концентрувалися на сервісній складовій, щоб можна було якісно обробити всі запити. Зараз знову почали нарощувати діджитал-бюджети, і з огляду на нинішню динаміку, швидше за все, вони продовжать рости. Частка онлайн-продажів однозначно буде вищою, ніж до карантину. Адже дуже багато споживачів в цей період вперше скористалися онлайном, і зрозуміли, що це зручно. У Люксоптика за період карантину було 30% нових клієнтів, які раніше ніколи не купували через інтернет.

Про розвиток торговельної мережі в умовах епідемії та карантину

Валерія Толочина, Intertop Ukraine: Ще в минулому році ми почали відкривати магазини в форматі Intertop Omni. Це невеликі магазини площею 100-150 кв. м з обмеженим асортиментом, які більшою мірою покликані працювати як точки видачі товару, придбаного в інтернет-магазині. Думаю, що стратегія розвитку таких точок буде ще більш актуальною, адже вони можуть продовжувати роботу навіть в умовах карантину. Будемо орієнтуватися на такі мобільні рішення в тому числі й тому, що вони вимагають менших інвестицій і швидше окуповуються.

Віолетта Титаренко, Люксоптика: З відкриттям торговельних центрів Люксоптика відновить роботу в ключових ТРЦ. Також продовжуємо пошук приміщень в деяких невеликих містах, де мережа поки що не представлена. У березні запустили ще один новий проект – це острівці бренду окулярів Polaroid. До карантину встигли відкрити лише кілька таких точок в ТРЦ, а тепер плануємо довести їх кількість до десяти. Крім того, не так давно ми відкрили в Одесі монобрендовий магазин Casta і розраховуємо, що він буде демонструвати хороші показники продажів в умовах зростання числа внутрішніх туристів цього літа.

Читайте також –

Головне з RAU-вебінару “Міграція в онлайн. Нова реальність рітейлу”


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  502
Усі новини ринку