Маркетинг Hi-Tech рівня: 7 кейсів зі сфери рітейлу в світі та Україні
Маркетинг без ІТ далеко не зайде: західні рітейлери вже давно це зрозуміли. Все більше ТРЦ, гіпермаркетів, магазинів в своїй маркетинговій діяльності роблять ставку на інновації.
Портал МС Today зібрав сім найцікавіших кейсів, які демонструють силу нових технологій в рітейлі.
Кейс Walmart: пізнання непізнаного з Big Data
Яскравий приклад застосування високих технологій в рітейлі – Walmart. Це величезна компанія: більше 11 000 магазинів в 26 країнах світу, 245 млн покупців в тиждень. Якби Walmart був країною, то по-своєму ВВП він зайняв би 28 сходинку в рейтингу: річна виручка роздрібного гіганта становить майже півтрильйона доларів.
У чому ж секрет такого успіху? Компанія вже давно навчилася аналізувати великі масиви даних. Над цим працює майже тисяча фахівців. Власна система Walmart Data Cafе обробляє майже 25 000 запитів на годину. Причому більше 90% запитів аналізуються протягом перших 2 секунд.
Завдяки Big Data Walmart може виявляти приховані закономірності в поведінці клієнтів і в режимі реального часу змінювати маркетингову тактику. Таким чином в компанії з’ясували: салати американці найактивніше купують в ясні дні при теплій погоді (+26 С).
Візьмемо інший приклад. У США стартує Black Friday, але країна велика і розташована в різних часових поясах. Першими в магазини прямують жителі східних штатів. Мета аналітиків – максимально оперативно отримати перші дані про купівельну активність і скорегувати цінові пропозиції, маркетингову активність в західних штатах, жителі яких в цей час тільки займають черги біля магазинів.
В Україні з Big Data частіше працюють онлайн-рітейлери, хоча офлайн-магазин може надати дані на порядок краще. Питання лише в інструментах, які дозволяють їх отримати.
Кейс Tesсo: IoT змінює рівень сервісу
Найбільший рітейлер Великобританії Tesсo пропонує своїм клієнтам унікальний сервіс. Покупці ніколи не побачать в магазині порожніх полиць, співробітники торгових залів завжди оперативно можуть відповісти на питання про наявність товару на складі, його вартість, терміну дії акції. Все завдяки використанню IoT-пристроїв і спеціальному програмному забезпеченню. Всілякі камери і датчики ваги стежать за змінами на полицях і сигналізують про необхідність їх поповнення.
Кейс Macy’s: геомаркетинг
Мільйонні показники трафіку не заважають мережі Macy’s персоналізувати комунікацію з кожним відвідувачем. Переступивши поріг торгового центру, клієнт, у якого встановлено спеціальний додаток, отримує персональні знижки і пропозиції на підставі історії покупок, раніше переглядаємих в онлайн-каталозі товарів.
Спеціальні маячки – Bluetooth iВeacon – дозволяють з точністю до декількох сантиметрів визначити місцезнаходження відвідувача і відправити йому на смартфон повідомлення, наприклад, знижку на товар, який знаходиться в безпосередній близькості.
Кейс Nordstrom: мерчендайзинг за допомогою соцмереж
Всі успішні бренди використовують соцмережі для комунікації та просування продуктів. Але в Nordstrom пішли далі. У маркетинговій стратегії рітейлера соціальним мережам відводиться особлива роль.
4,5-мільйонне співтовариство користувачів Nordstrom на Pinterest допомагає приймати мерчандайзингові рішення: товари в магазинах виставляються з урахуванням уподобань шанувальників бренду. Це дозволяє їм відчути свою значущість і причетність до унікального співтовариства.
Кейс Amazon: просування за допомогою інновацій
Доставка дронами, відкриття магазину без кас і черг, склади на дирижаблях – буквально кожен місяць соцмережі облітають новини про передові ініціативи Amazon. Компанія заслужено вважається однією з найбільш інноваційних. Однак не тільки завдяки новим сервісам, а й активній роботі над формуванням відповідного іміджу.
Інновації в українському рітейл-сегменті
Яка ж ситуація в Україні? Якщо говорити про онлайн-рітейл, то тут відсоток проникнення ІТ в маркетингові процеси безумовно високий. Багато рітейлерів не з чуток знають про Big Data. На підставі проаналізованих даних навіть будують комплексні маркетингові кампанії. І це приносить успіх. Інтернет-магазини ростуть, перетворюються на маркетплейси, обзаводяться новими точками обслуговування.
Якщо ж говорити про офлайн-рітейлерів, зокрема про продуктові торгові мережі, ТРЦ, то в цьому сегменті є куди розвиватися. Розуміючи це, все більше великих рітейлерів впроваджують ІТ-рішення. Спочатку в тестовому режимі в одному магазині, далі – у всій мережі.
Кейс Ашан: назустріч інноваціям
Зовсім недавно інтернет облетіла інтригуюча новина «знижки по повітрю: київський Ашан впровадив передову технологію». Суть інновації перегукується з описаним вище рішенням Macy’s. Відвідувач встановлює на смартфон мобільний додаток і під час перебування в гіпермаркеті по бездротовій мережі отримує спецпропозиції на товар, поруч з яким він перебуває. Рroximity-маркетинг в дії.
І це тільки початок інновацій. Адже українському ІТ-сектору є, що запропонувати. Та й навряд чи одна
з найбільших світових мереж продуктових гіпермаркетів на цьому зупиниться. Сьогодні основну ставку роблять на ІоТ. Цікаво, що ж чекає на відвідувачів Ашан в майбутньому?
Кейс NOVUS: наука на службі у бізнесу
Продовольча мережа з литовським корінням NOVUS в управлінні запасами застосовує спеціальне програмне забезпечення, яке працює за принципом теорії обмежень.
Завдання ІТ-продукту – мінімізувати надлишок і брак товару, а також зменшити людський фактор при формуванні замовлень для постачальників. По суті, мова йде про заміну товарознавців програмою. Система самостійно визначає і замовляє необхідний товар на основі даних про динаміку продажів, надлишки і нестачі. Крім цього, рітейлер заявив про плани з впровадження WMC, оцифрував картки лояльності.
Всі ці кейси – яскрава ілюстрація базової тези: в цифрову епоху без ІТ-продуктів нікуди. Інноваційність перетворюється в одну з визначальних характеристик успішного бізнесу.
Джерело: MC Today
Читайте також –
Rozetka відкриває точки видачі в експериментальному форматі і буде розвивати офлайн-роздріб (+фото)