Маркетинг-2023: які головні тренди наступного року

Маркетинг-2023: які головні тренди наступного року

12.12.2022 08:30
  3504
Микола Маранчак

Дорожня карта клієнта (CJM), інтерактивний контент, DEI-підходи, програми на основі VR та інше. Компанія Webpromo виділила дев’ять маркетингових стратегій, які допоможуть ефективо працювати інтернет-маркетологу у 2023 році.

Справжніх професіоналів не зупинити. Пандемія, війна, геополітична напруженість, економічна криза й невизначеність точно не зупинять маркетологів в пошуку й розробці нових стратегій для досягнення цілей бізнесу. Задля продовження впевнено руху вперед, редактор блогу Webpromo Юрій Телець зібрав і проаналізував з командою основні маркетингові тенденції, що наберуть обертів у 2023 році. 

1. Дорожня карта клієнта (CJM)

Нині клієнти очікують персоналізованого контенту й досвіду, який безпосередньо відповідає їх потребам. Оскільки споживачі не взаємодіють з компаніями й брендами за допомогою одного методу чи каналу, маркетологи мають досліджувати конкретні взаємозв’язки клієнта з організацією на всьому шляху: від моменту першого контакту до факту купівлі продукту чи послуги.

Один із найоптимальніших способів краще зрозуміти досвід користувача – це створити дорожню карту клієнта (Customer Journey Map). Це візуальне представлення того, як клієнт діє, думає та відчуває себе під час купівлі продукту, з якими бар’єрами чи проблемами він зіштовхується на своєму шляху, коли шукає необхідну послугу чи товар.

Чому необхідно звернути увагу на цей маркетинговий інструмент? Річ у тім, що 80% клієнтів вважають свій досвід роботи з компанією таким же важливим, як і її продукцію. Тому якщо ви прагнете підвищити лояльність клієнтів, поліпшити відсоток повторних покупок і збільшити конверсію, скоротивши цикл продажів, обов’язково розробіть карту подорожі клієнта.

2. Штучний інтелект (AI)

Дослідження від Razorfish свідчить, що три чверті маркетологів не використовують поведінкові дані для розробки, розміщення й орієнтації на потенційних клієнтів онлайн-реклами. Саме тому в наступному році сфера маркетингу буде працювати над тим, аби активно застосовувати їх у своїй роботі.

Вже зараз фахівці з маркетингу починають послуговуватися такими методами штучного інтелекту як моделі даних, алгоритми та машинне навчання. Це допомагає краще зрозуміти свою цільову аудиторію, оптимізувати витрати, визначитися зі специфікою й типом контенту, а також персоналізувати взаємодію з клієнтами, підвищити їх лояльність й краще зрозуміти поведінкову тактику.

3. Інтерактивний контент

81% маркетологів вважають інтерактивний контент найбільш дешевою й ефективною маркетинговою стратегією, що допомагає активно привертати увагу потенційних покупців. Окрім цього, такий вміст сприяє збільшенню конверсій, покращеному залученню аудиторії, підвищенню лояльності клієнтів й оптимізації їхнього досвіду.

Зокрема, ефективно охопити значну кількість цільової аудиторії, зацікавити її та змотивувати до взаємодії допоможуть вікторини, ігри, калькулятори, інтерактивні карти, відео й інфографіка. Сервісів, для створення такого контенту, – безліч, проте їх функціональні можливості для вільного користування можуть бути обмежені. Тому якщо плануєте розробляти якісний і унікальний інтерактивний контент, будьте готовими до оформлення преміум-підписки.

Скористатися вже готовими відео для публікацій чи змонтувати власні допоможуть Pexels Videos, Clipchamp й OpenShot. Привернути увагу користувачів самостійно зробленими гіфками можна за допомогою GIPHY, Coub чи Powtoon. Для створення інфографіки стануть у пригоді Infogram й Visually, а для графіків і діаграм – Datavisual та Plotly.

Зібрати фідбек від своїх клієнтів можна за допомогою форм, створених на Typeform і Riddle. Окрім цього, сервіси надають можливість розробити вікторини та конкурси.

4. Соціальна відповідальність

Споживачі надають перевагу брендам, які практикують соціальну відповідальність, збалансовуючи свої ініціативи щодо заробітку грошей із соціально корисними практиками. Так, більше половини споживачів у США під час покупок звертають увагу на цінності й світоглядні позиції компанії.

Саме тому нині маркетологи вже працюють над розробкою стратегій, що мають на меті активізувати соціальну відповідальність компанії. Це допоможе залучити тих клієнтів, які завдяки купленим речам прагнуть бути корисними для суспільства й навколишнього світу.

Прикладами реалізації стратегії активізації соціальної відповідальності компанії можуть бути рекламні акції, які поширюють обізнаність про суспільні проблеми, перерахування коштів на благодійність, проведення громадських заходів тощо. Так, наприклад, Comfy разом з благодійним фондом Сергія Притули проводили збір 11 млн грн на купівлю 15 БПЛА «Валькірія» для ЗСУ. До цієї ініціативи також приєдналися Choice Company, Work.ua, А-Банк, Lviv Croissants, ПУМБ, Volpis, Akvarel Mercurial, EnglishDom, Magecom та інші.

5. DEI

Попри стрімкий розвиток маркетингу впродовж останніх років, нині досі залишається відкритим питання щодо залученості у маркетингових стратегіях DEI-підходу (diversity – різноманіття, equality – рівність, inclusivity – інклюзивність). Так, згідно з дослідженням Facebook, більшість опитаних споживачів (54%) сказали, що вони не відчувають повної культурної репрезентації в онлайн-рекламі. Ще 71% клієнтів очікують, що компанії та бренди сприятимуть різноманітності й інклюзивності в рекламних оголошеннях й постах.

Зазначимо, що низка відомих брендів уже давно активно послуговується DEI-системою під час розробки онлайн-реклами. Такі компанії, як ThirdLove, Nike і Bumble, ведуть «інклюзивну революцію» з інноваційними кампаніями, в яких беруть участь люди різних рас, типів фігури, віку, сексуальних уподобань тощо.

DEI-підхід допоможе залучити більшу аудиторію, проявити повагу до неї й зміцнити довіру клієнтів до вашої компанії. Це також може призвести до збільшення продажів, вдосконаленню продуктів і послуг й навіть міцнішої корпоративної культури всередині власної організації.

6. Користувацький контент (UGC)

Користувацький контент (User Generated Content; UGC) – це новий тип інформації, що передається з уст в уста. Такий контент є оригінальним і специфічним, адже про компанію та її продукт чи послугу розповідає споживач, а не сама компанія. Відео про розпакування, огляди косметики, фірмові хештеги та теги до фотографій – усе це приклади того, як бренди можуть використовувати UGC.

Додайте UGC-підхід до своєї маркетингової стратегії, якщо хочете вивести автентичність вашої компанії на новий рівень. Споживачі в 2,4 рази більше довірятимуть контенту, створеному користувачами, порівняно з контентом, створеним самою компанією. Для ефективної реалізації UGC-підходу рекомендуємо почати активно співпрацювати з наноінфлюенсерами, оскільки саме вони мають високий рівень залучення аудиторії.

7. UI та UX-дизайни

Про всяк випадок одразу нагадаємо різницю між цими двома поняттями. UI-дизайн (User Interface) має на меті вирішити питання щодо того, як візуально для користувача має виглядати інтерфейс. Водночас UX-дизайн (User Experience) допомагає з’ясувати, як саме має працювати інтерфейс, аби клієнту було легко й комфортно взаємодіяти з додатком чи сервісом. Розробка останніх є важливим маркетинговим інструментом, оскільки вони є тим активом, що й переконує пересічного споживача стати вашим клієнтом.

UI та UX-дизайнери мають тісно співпрацювати одне з одним. Це дасть змогу виявити найбільш ефективні рішення щодо естетичного й функціонального навантаження інтерфейсу.

Нині фахівці з UI та UX-дизайну радять під час конструювання сайту чи додатку обирати простий макет, додавати просту й зрозумілу у використанні навігацію і в жодному разі не перевантажувати користувачів надто великою кількістю інформації на головних цільових сторінках. Окрім цього, варто не забути оптимізувати сайт для мобільних пристроїв, адже більше половини користувачів у всьому світі переглядають веб-сторінки саме за допомогою своїх телефонів.

До поточних тенденцій дизайну UI та UX-дизайну належать:

  • відеоконтент й анімовані елементи;
  • інтерфейси з голосовою активацією;
  • мінімалізм;
  • відсутність нав’язливої​​ реклами та спливаючих вікон;
  • UGC та scrollytelling (онлайн-історії, що містять аудіо-, відео- та анімаційні ефекти, які з’являються внаслідок простого прокручування сторінки).

8. Live-ефіри та відеоконтент

Відеоконтент продовжить бути ключовим маркетинговим інструментом у 2023 році, адже він може привернути увагу глядача на більший проміжок часу порівняно зі статичними публікаціями. Нині маркетологи активно використовують короткі відео в TikTok й Instagram, щоб охопити більшу аудиторію та підвищити впізнаваність бренду серед міленіалів й покоління зумерів.

Live-етери також залишатимуться ефективною маркетинговою тенденцією. Так, у 2021 році споживачі витратили близько 548 мільярдів годин на потокову трансляцію через мобільні пристрої. Прямі трансляції дають змогу потенційним клієнтам спілкуватися з інфлюенсерами, знайомитися з продуктами чи послугами, говорити про них й одразу купувати їх.

9. Інструменти й програми на основі VR

Маркетинг віртуальної реальності (VR) надасть змогу брендам рекламувати свої продукти чи послуги за допомогою технології імітованого, але водночас майже реалістичного досвіду.

VR допоможе залишатися актуальними, йти в ногу з останніми технологічними тенденціями та підтримувати конкурентну перевагу. Це цінний інструмент, який може привернути увагу аудиторії й водночас поліпшити не лише залучення споживачів, але й продуктивність команди продажів, зменшуючи її робоче навантаження. Адже VR надає клієнтам можливість ознайомитися з продуктом чи послугами без додаткової допомоги працівників компанії.

Низка брендів уже скористалася тактикою доповненої реальності (augmented reality; AR). Зокрема, IKEA розробила спеціальний додаток, що дозволяє віртуально розміщувати 3D-моделі в реальному масштабі у вашому власному просторі.

Віртуальна реальність змінюватиме індустрію маркетингу з шаленою швидкістю, тому радимо починати досліджувати цю тенденцію вже зараз, аби в майбутньому не дати конкурентам шансу випередити вас.

Висновок. Маркетингові стратегії мають бути максимально орієнтовані на усвідомлення й проектування образу свого потенційного клієнта:

  • Розробіть дорожню карту клієнта, аби зрозуміти, з якими бар’єрами він стикається на шляху взаємодії з компанією від етапу ознайомлення до етапу купівлі.
  • Продумайте зручність, доступність й естетичність інтерфейсу за допомогою UI та UX-дизайнів.
  • Залучіть якомога більшу аудиторію за допомогою live-етерів, інтерактивного й відеоконтенту.
  • Не забувайте про розвиток стратегії впізнаваності бренду. Підвищити автентичність компанії допоможе використання UGC, покращити репутацію – соціальна відповідальність.
  • Дані, отримані завдяки алгоритмам штучного інтелекту, й DEI-підхід сприятимуть підвищенню лояльності клієнтів, персоналізованого підходу та зміцненню довіри до компанії.
  • Аби зацікавити клієнта власним продуктом чи послугою, надати можливість ознайомитися з ними за допомогою імітованого досвіду, розробіть сервіси й програми на основі VR

Читайте також

PR воєнного часу: до яких рішень звертаються рітейлери з метою популяризації бренду в умовах війни


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку