Марина Павлюк, Glovo: Ми почали розвивати власні франшизи Glovo Concept
Генеральний директор Glovo Марина Павлюк про власні мережі продовольчих магазинів у форматі дарксторів — Glovo Express, дохід кур’єрів, зростання середнього чеку та те, чому навіть до війни не виходили у росію.
Марина Павлюк очолила
Про відновлення бізнесу до довоєнного періоду
У середині літа ми відновилися на 50% від довоєнного періоду, а у серпні-вересні — ще до поновлення роботи McDonald’s — вже на 80%. Зараз вийшли на 90% замовлень відносно рівня до 24 лютого.
За цей час змінювалась і поведінка споживачів на платформі. З березня, наприклад, зріс попит на піцу, адже це — страва формату «share meal», її можна замовити на цілу родину чи компанію. Після початку війни у нас з’явились нові вертикалі бізнесу, як телемедицина — люди замовляють через додаток Glovo консультацію профільного лікаря. Ця послуга стала дуже затребуваною.
Дещо змінилася і наша географія покриття. Після деокупації ми повернулись в Чернігів, Бучу, Ірпінь, Харків. Почали йти на захід, бо зрозуміли, що навіть у невеликих містах, як-от Калуш чи Коломия, зараз багато наших актуальних і потенційних користувачів.
Про повернення у Херсон
У перший день після звільнення Херсона в нас було вже 10 партнерів. Прогрес бачимо щодня. Як тільки зможемо покрити місто і завершаться стабілізаційні заходи, одразу відновимо роботу. Думаю, що це питання найближчих тижнів.
Про ринок HoReCa
Ми не відчуваємо суттєвого відтоку партнерів. Так, у березні-квітні половина бізнесів не працювала, але з травня почалося поступове відновлення. Наприклад, зараз у нас більше ресторанів, ніж було до війни. Ми розглядаємо ринок HoReCa за кількістю працюючих ресторанів. З нашої точки зору, зміни некритичні. Крім цього, постійно відкриваються нові заклади, деякі проводять реконструкцію, бо ресторанний ринок — це живий організм.
Про зростання середнього чеку
Наразі це близько 36%, що напряму пов’язано з високим рівнем інфляції. Ми щодня ходимо до магазинів і бачимо вищі ціни — це не могло не відобразитись на вартості готових страв із ресторанів. Паливо дорожчає і це також суттєво впливає на ціни.
Про роботу кур’єрів
Кур’єри підключаються як незалежні підрядники, вони самостійно планують свій графік, застраховані під час виконання доставок. При підключенні до платформи, між кур’єром і Glovo, укладається договір, за яким сервіс виступає інформаційним посередником між кур’єром і користувачем додатку.
Згаданий договір не є трудовим договором у розумінні статті 21 Кодексу законів про працю України. Кур’єри самостійно обирають години, дні, частоту своєї активності на платформі, а також територію для здійснення доставок. Розрахунок кур’єри отримують щотижня відповідно до кількості здійснених доставок. Така схема працює на всіх ринках присутності Glovo.
Про умови роботи для кур’єрів
Залежно від міста, дохід кур’єрів може формуватися з базового — за кількість здійснених доставок, погодинного — за активний час на платформі, та бонусів. Наприклад, ми враховуємо зовнішні умови: якщо йде дощ — за здійснення доставок кур’єри отримують додаткові бонуси за погані погодні умови. У середньому по Україні дохід становить приблизно 20 000 грн на місяць для людей, які виконують доставки разом із платформою близько 8 годин на день.
Ми постійно проводимо сесії, де надаємо поради, що робити в конкретній ситуації, як себе поводити на дорогах. Коли ми дізнаємось про порушення правил дорожнього руху, відключаємо таких кур’єрів від нашої платформи.
Про «хмарні кухні»
Цей проект добре розвивається і зростає. Зараз на наших «хмарних кухнях» (у Києві —шість локацій, у Дніпрі — одна) представлені вже 23 партнери з 162 брендами. Як це відбувається? На локації, яку повністю облаштовує Glovo, здаються спеціальні кухонні приміщення для партнерів, обладнані за стандартом HACCP. На «хмарну кухню» не можна прийти поїсти, але можливо замовити доставку — користувачі бачать «кухню» як ресторан у додатку.
З усіх країн світу, де працюють «хмарні кухні» Glovo, ми — найуспішніші.
Також ми почали розвивати власні франшизи, які називаються Glovo Concept і які теж можуть працювати на базі наших «хмарних кухонь». Якщо коротко: ми передаємо наші віртуальні бренди у користування партнерам на певних умовах. Крім цього, ми активно розвиваємо наші власні мережі продовольчих магазинів у форматі дарксторів — Glovo Express.
Чому навіть до війни не виходили у росію
Ми хочемо бути номером один або тимчасово номером два на ринках, куди виходимо. Якщо говорити про ринок росії, він — перенасичений та малорегульований. Там є монополісти і, відповідно, виходити на нього дуже дорого, а чи можна досягти успіху — незрозуміло. Зараз компанія бачить нові можливості на Кавказі, на близькому Сході та в Африці.