Майбутнє сьогодні: як Сільпо за допомогою штучного інтелекту створює «магазин майбутнього»

Майбутнє сьогодні: як Сільпо за допомогою штучного інтелекту створює «магазин майбутнього»

14.07.2021 08:30
  3002
Володимир Тиравський

Fozzy Group використовує штучний інтелект у таких напрямках, як розпізнавання об’єктів, керування категоріями й товарними залишками, прогнозування та коригування ціноутворенням у магазині, а також самообслуговування на касах.

Цей матеріал доступний також російською мовою

Представники R&D-центру штучного інтелекту та інновацій «Лабораторія Зі» Fozzy Group Айк Мгерян та Микола Лавренюк під час свого виступу на RAU EXPO – 2021 презентували практичний кейс використання штучного інтелекту та інновацій у рітейлі. RAU пропонує головні тези їх презентації.

Fozzy Group, до складу якої входять провідні продуктові мережі України Сільпо, Фора, Thrash!Траш!, Le Silpo та Fozzy C&C, у травні 2021 року відкрила R&D-центр штучного інтелекту й інновацій «Лабораторія Зі», де вдалося зібрати талановиту команду з різноманітним досвідом: від кандидатів математичних наук до студентів перших курсів. До кінця року заплановано майже вдвічі збільшити кількість фахівців з машинного навчання, дата-саєнтистів, Python-розробників, інженерів робототехніки й мехатроніки.

У «Лабораторії Зі» проводять експерименти зі штучним інтелектом, нейронними мережами, машинним навчанням, імерсивними технологіями, інтерфейсами з використанням віртуальної, доповненої й змішаної реальності для операційних процесів і клієнтського досвіду, а також з використанням інтернету речей. Тут розробляють Datascience алгоритми, що здатні безпосередньо керувати процесами в магазинах, а також уже здійснюються пілотні проекти з експериментами в галузі робототехніки.

Один з ключових напрямів розробок «Лабораторії Зі» ― «магазин майбутнього», у якому органічно інтегруються цифровий і фізичний виміри у звичному просторі супермаркету.

Тут переосмислюють роль технологій для різних бізнесів Fozzy Group. Частина наших експериментів відчутно змінить досвід покупців. Одночасно ми працюємо над інноваціями, щоб удосконалити внутрішні операційні процеси. Ми вже використовуємо bigdata та частково штучний інтелект, і, звісно, офлай-рітейл має істотно більший потенціал для діджиталізації. Завдяки технологіям ми можемо переводити в «цифру» чи автоматизовувати рутинні завдання. Таким чином, ми вивільняємо час та енергію колег для турботи про емоційний wow-досвід гостей.

Штучний інтелект у рітейлі використовується у таких напрямках, як розпізнавання об’єктів, керування категоріями й товарними залишками, прогнозування та коригування ціноутворенням у магазині, а також самообслуговування на касах.

Розпізнавання об’єктів

Ми першими в Україні впровадили ваги самообслуговування, а зараз удосконалили їх функції, вмонтувавши відеокамери для розпізнавання продуктів, які купує споживач. Процес самообслуговування на таких вагах є достатньо зрозумілим, але покупці дуже часто припускаються помилок. Зокрема, 13,8% операцій є хибними на вагах, тобто покупець може випадково переплутати кнопки або ж навмисно обрати інший товар.

Керування категоріями й товарними залишками

Таке рішення, як «розумна полиця», допомагає вирішити проблему доступності продукції та скорочення рівня харчових відходів. «Розумна полиця» містить вмонтовані датчики для визначення наявності продукції і якщо її недостатньо, то запускається процес її забезпечення, а якщо – забагато, то з’являється можливість її переоцінки, знижки та розпродажу.

Також компанія розробила й запатентувала рішення, яке дозволяє на вазі встановити чотири датчики і таким чином дізнаватись місцезнаходження кожного товару.

Якщо до кінця дня у магазині не продали певну продукцію і на неї потрібно швидко змінити ціну, то система динамічного ціноутворення дозволяє оперативно проаналізувати, які категорії товарів продаються краще чи гірше.

Самообслуговування на касах

Рішення «СуперСмарт» – це комбінація використання мобільного додатку на смартфоні, штучного інтелекту, аналізу усіх товарів у кошику на основі їх зображення, аналізу поведінки покупця та історії його покупок. В рамках партнерської угоди з американською компанією «Кейпер», розроблено два унікальних продукти – це «Розумний візок» та «Розумний прилавок». «Розумний візок» працює наступним чином: покупець отримує в магазині візок, за допомогою камери розпізнається товар і дисплей комунікує з покупцем, надаючи додаткові пропозиції. А продукт «Розумний прилавок» працює, здебільшого, у магазинах невеликого формату: покупець обирає декілька товарів, кладе їх на спеціальну станцію, відбувається їх ідентифікація і після того –розрахунок та оплата на касі.

Читайте також – 

Фоторепортаж с V юбилейной выставки RAU Expo 2021


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку